Ik ben nieuw op het forum. Lees wel al wat langer mee.
Ik heb vanaf het moment dat ik paard reed altijd wel gedroomd van een eigen paard. Vroeger niet gedaan, omdat het geld er simpelweg niet voor was. Inmiddels werk ik fulltime naast een voltijd studie. Nu heb ik het geld, maar niet de tijd.

Ik zou dus eigenlijk graag na mijn studie (aankomend jaar is mijn laatste jaar) willen kijken of een eigen paard mogelijk is. Echter kost het in deze regio zo'n 500 á 600 per maand denk ik. Dat is toch wel echt een flinke hap uit mijn salaris en dat terwijl ik bijvoorbeeld ook geen woning kan vinden en daarvoor aan het sparen ben. Heb ik dat ervoor over? Ik vind het erg leuk, maar het is wel ruim een kwart van mijn salaris... de twijfel is er zo erg en ik debk dat ik daar eigenlijk alleen achter kom door het te ondervinden. Het gaat alleen niet om een paar schoenen die je eventjes koopt en weer weg kan doen mocht het niet bevallen...
Ik twijfel dan ook heel erg of ik het wel/niet zou moeten doen. Verstand zegt van niet, maar ben bang dat er dan nooit een moment komt waarop ik een eigen paard zou kunnen kopen... En het blijft toch iedere dag door mijn hoofd spoken.
Ik merk dat ik er vaak overna denk... hoe zijn jullie tot de beslissing gekomen voor een paard te gaan. Hoe hebben jullie dat besloten? Ik ben erg benieuwd. Wie weet helpt het mij ook een beetje