Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance
Poekkie schreef:Phoeh, ik deze groep zou ik een volwassen merrie zetten omdat in mijn ervaring (a) het beter gaat met 1 ruin en 2 merries dan andersom
(B) merries spelen normaal gezien minder en dus lijkt me een jonge speelse ruin niet zo'n strak plan.
Maar als je gaat laten dekken verandert dat de zaak, dan zou ik idd eerder voor een nog jonge ruin (2-6 jaar) kiezen die een speelmaatje voor het veulen kan zijn. Denk wel dat de eerste integratie dan voorzichtig moet aangepakt worden. Hoe dominant zijn je huidige ponies?
LukieBradley schreef:Ik had een setje dikke maatjes
Een oude van 3636252 jaar en een jonkie die drachtig bleek..
Het oudje ontpopte zich als een lieve papa en speelde er ook mee.
Hij was echt de oppas
Maar voor het ruige speelwerk was ik blij toen ze toch bij degene van haar eigen leeftijd in de wei kwam hoor..ook voor het oudje.
Poekkie schreef:Als je ruin nu kwakkelt met zijn gezondheid en niet meer echt mee kan, vrees ik dat een jonge nieuwe hem misschien nook wel eens zou wegjagen of onderdrukken. Aangezien het zelf ook maar een A-tje is zou ik dat niet onderschatten.
Zou je eventueel een lease pony kunnen nemen of een pensionpony kunnen aannemen totdat het veulen is geboren? Dan hang je er niet aan vast als het niet klikt.
AlexandraVdb schreef:Poekkie schreef:Als je ruin nu kwakkelt met zijn gezondheid en niet meer echt mee kan, vrees ik dat een jonge nieuwe hem misschien nook wel eens zou wegjagen of onderdrukken. Aangezien het zelf ook maar een A-tje is zou ik dat niet onderschatten.
Zou je eventueel een lease pony kunnen nemen of een pensionpony kunnen aannemen totdat het veulen is geboren? Dan hang je er niet aan vast als het niet klikt.
Ja, daar had ik me ook al zorgen over gemaakt. Mijn ruin heeft altijd wel al graag een beetje zijn eigen ding gedaan. Hij heeft graag contact, maar staat ook graag wat apart om rustig zijn ding te doen. Ik denk dus niet dat hij echt uitgesloten zou worden, maar misschien dat ze hem dan met 2 zouden lastigvallen? Nu is hij een beetje een knorrige opa, hij ziet het jong geweld graag spelen, maar vanop een afstandje terwijl hij staat te eten :p
Citaat:Het wordt een beetje onoverzichtelijk als je twee accounts gaat gebruiken. Maar inhoudelijk: je ruin is vast nog goed genoeg voor een oude dag, maar helemaal in orde is hij niet, anders zou hij niet zo stijf lopen en last hebben als hij even opgejaagd wordt. Daar zou ik dus wel rekening mee houden.
Daarnaast vind ik één veulen erg karig dus zou ik er volgend jaar minimaal één veulen bijzetten (in pension bijv.). Let dan wel extra op je ruin.
Gebruikers op dit forum: Blacky94, Irma77, Maartje_M, Manadeluca, Riviera87, vera_pino en 5 bezoekers