Merylpluche schreef:Mijn niveau is idd niet zo hoog, ik rij zelf 2 jaar en moet idd nog wel aan mijn hulpen werken. Het gekke is dat hij dit niet deed de eerste weken. Ik volg 3x per week privé les en ook mijn trainster weet het niet zo goed waarom hij dit nu doet. Volgens haar is het vooral om mij te testen. Alle andere oefeningen gaan vlot (wijken/schouder binnenwaarts, galop,...). Met erdoor krijgen bedoel ik dat hij uiteindelijk wel draaft en niet meer in die verzamelde galop zit.
Merylpluche schreef:Mijn niveau is idd niet zo hoog, ik rij zelf 2 jaar en moet idd nog wel aan mijn hulpen werken. Het gekke is dat hij dit niet deed de eerste weken. Ik volg 3x per week privé les en ook mijn trainster weet het niet zo goed waarom hij dit nu doet. Volgens haar is het vooral om mij te testen. Alle andere oefeningen gaan vlot (wijken/schouder binnenwaarts, galop,...). Met erdoor krijgen bedoel ik dat hij uiteindelijk wel draaft en niet meer in die verzamelde galop zit.
Marije_1997 schreef:Merylpluche schreef:Mijn niveau is idd niet zo hoog, ik rij zelf 2 jaar en moet idd nog wel aan mijn hulpen werken. Het gekke is dat hij dit niet deed de eerste weken. Ik volg 3x per week privé les en ook mijn trainster weet het niet zo goed waarom hij dit nu doet. Volgens haar is het vooral om mij te testen. Alle andere oefeningen gaan vlot (wijken/schouder binnenwaarts, galop,...). Met erdoor krijgen bedoel ik dat hij uiteindelijk wel draaft en niet meer in die verzamelde galop zit.
Dan doe jij iets verkeerd. Zoek een andere instructie die je wel. Kan helpen. 3x per week les en geen "vooruitgang" is natuurlijk zonde geld
different1 schreef:Is het paard gekeurd? Ook rontgen?
De paarden die ik gekend heb die dit deden, hadden artrose.
Zeker omdat je zegt dat hij nu niet zuiver is, maar na flink opwarmen wel, én hij het in het begin niet deed, zou ik pijn eerst uit gaan sluiten.
Het verschil in niveau kan een oorzaak zijn, net als teugelkreupel... wat doet hij als er iemand met een vergelijkbaar niveau als het paard hem rijd?
shirleyp schreef:M2 hoeft niet meteen te betekenen dat het paard goed opgeleid is helaas en dat de ruiter daardoor verkeerde hulpen geeft, dat vind ik een te overhaaste conclusie. Zeker omdat de hulp voor draf behoorlijk verschilt van de hulp voor galop (als het goed is). Even simpel: Draf = twee benen op dezelfde plek drijven, galop = buitenbeen achter de singel drijven. Over het algemeen zijn die knoppen wel duidelijk gemonteerd. Welke hulpen geef jij, ts?
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Cer, DemiSisa, Hootje, sterregoud en 43 bezoekers