Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance
brokjes schreef:Hoi bokkers,
Ik overweeg om een oude pony te kopen om hem pensioen te geven op een rusthuis. Deze kosten kan ik wel dragen, maar stel hij wordt heel erg ziek, lijkt dat me wel lastig. Je hebt natuurlijk geen ziektekosten verzekering voor paarden (niet meer op die leeftijd) en honderden euro's bovenop de reguliere zorg kan ik niet missen. Hoe doen andere mensen dat met een oud paard? Vallen die kosten mee of kies je dan voor inslapen tegen die tijd?
Jennyj01 schreef:Bij ons thuis hebben we met oudjes altijd het volgende voor ogen gehouden. We willen ze een fijne oude dag bezorgen maar ze hoeven niet perse zo oud mogelijk te worden.
brokjes schreef:Ja is lastig.. ik heb meer dan 15 jaar geleden leren rijden op deze pony. De manege is verkocht en nu is hij met zijn 24j te koop gezet. Vind dat gewoon zo zielig..
@sollekenoah, over hoeveel geld spreken we dan ongeveer per maand?
brokjes schreef:Ja is lastig.. ik heb meer dan 15 jaar geleden leren rijden op deze pony. De manege is verkocht en nu is hij met zijn 24j te koop gezet. Vind dat gewoon zo zielig..
brokjes schreef:Hoi bokkers,
Ik overweeg om een oude pony te kopen om hem pensioen te geven op een rusthuis. Deze kosten kan ik wel dragen, maar stel hij wordt heel erg ziek, lijkt dat me wel lastig. Je hebt natuurlijk geen ziektekosten verzekering voor paarden (niet meer op die leeftijd) en honderden euro's bovenop de reguliere zorg kan ik niet missen. Hoe doen andere mensen dat met een oud paard? Vallen die kosten mee of kies je dan voor inslapen tegen die tijd?
ElCid schreef:brokjes schreef:Ja is lastig.. ik heb meer dan 15 jaar geleden leren rijden op deze pony. De manege is verkocht en nu is hij met zijn 24j te koop gezet. Vind dat gewoon zo zielig..
Kan je dan niet beter kijken of je hem in een paardenopvang kan plaatsen? D.m.v. bijv. een inzamleins actie/ crowdfunding?
Een pony/ paard is geen konijn; een oude dag willen gunnen is heel nobel maar erop failliet gaan is niet de bedoeling. Verkijk je niet op DA kosten; de oudste hier kost ons gemiddeld 150,- extra per maand aan van alles en nog wat en dat tikt per jaar flink door.
Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 24 bezoekers