Long time no see, Wainonia

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Long time no see, Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 09:46

Dat is echt een poos geleden, een topic van mij en Wainonia. Ze is er nog steeds hoor, en hoe! Mijn lieve, kleine, boos-hoofdje-paard. 17 jaar geleden bij ons geboren, inmiddels moeder van mijn zo geliefde merrie Veronia. Na een hele reeks aan roemruchte topics jaren geleden waarin we regelmatig met de grond gelijk werden gemaakt omdat er nergens iets van zou kloppen en waarbij ze zelfs naar de eeuwig groene weides werd voorspeld, kan ik melden dat het nog steeds uitstekend met haar gaat :D .

De sportcarriére hebben we lang en breed achter ons gelaten omdat ze die in haar ingewikkelde koppie niet aan kon, maar ze heeft in de afgelopen jaren lekker recreatief rondgelopen met mijn verzorgster (en dat doet ze nog steeds). Het was mooi geweest als we nog 1 veulentje van haar mochten hebben, daar hebben we alles aan geprobeerd te doen, maar helaas lukt het niet meer. Des te blijer ben ik met de dochter die ik wel van haar heb. En zo kwam het dat ik bedacht dat ik ook wel eens weer een rondje op mn Noontje wilde rijden. We hebben absoluut geen wedstrijd-doel, gewoon eens lekker Noon en ik, de goeie ouwe tijd. Voor het mooie ben ik zekers te groot voor haar, maar voor een keertje zo tussendoor durf ik dit wel en ik geloof niet dat ze er moeite mee heeft. En leuk dat het weer eens is <3

De dag dat ze terugkwam van het dekstation. Wat waren haar vriendjes blij om haar weer te zien!
Afbeelding

Moeder en dochter samen
Afbeelding

Vorige week ergens. De eerste keer na hele, hele lange tijd weer eens op Wainonia
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En omdat het zo leuk is (en de verzorgster even op vakantie is) gisteren nog maar eens weer :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Re: Long time no see, Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:43

Knappe merrie, leuk om te zien dat je er zoveel plezier van hebt :j

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:53

Leuke foto’s hoor. Geloof ook niet dat ze moeite met je heeft. Lekker tank-paardje

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:56

Jullie zijn super leuk samen. Geniet van je ritjes met haar, niks mis mee.

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:12

Knappe merrie! Leuk dat je het zo weer op pakt!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 07:47

Bedankt voor de leuke reacties! En ik zie 3 van m'n knappies op Uitgelicht staan <3

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:03

Die een na laatste foto!!!

Ik heb in het verleden inderdaad je tropics gevolgd.
Tegenwoordig ken ik je ook in het echte leven.

Mensen waren echt niet leuk voor je. Maar gegroeid ben je absoluut qua rijstyle.
Laat die negatieve mensen lekker achter je.

Je paard is gezond. Geen artrose te zien?
Klaar...punt... Menig paard op die leeftijd loopt er slechter bij

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:16

Heerlijk toch. Lekker van genieten!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:32

Die eerste foto is echt aandoenlijk!

Ik kan me de eerdere rijtopics nog goed herinneren en ik behoor ook tot degene die daar behoorlijk kritisch op was. In de tijd dat je nog wedstrijden reed met Wainonia was alles heel strak en geen ontspanning en ruimte, daarna maakte je een omschakeling naar het art2ride, waardoor in mijn ogen Wainonia veel te lang, uit elkaar en op de voorhand ging, iets dat in mijn ogen voor een neerwaarts gebouwd paard averechts werkt en wat ze ook moeilijk kon bolwerken en daardoor niet helemaal tactmatig bleef.

Maar eerlijk is eerlijk, ik vind deze plaatjes een hele prettige update en verbetering. Natuurlijk zie je dat ze een tijdje uit training is geweest, maar ze loopt nu in een veel fijnere basishouding en evenwicht als je eerdere topics. Behoud van ontspanning, maar wel wat meer aan elkaar. En natuurlijk is het nog op de voorhand, maar dat zou ook raar zijn als dat niet zo was met haar bouw en het uit training zijn. Maar als je op deze manier doorwerkt en haar sterker maakt, denk ik dat jullie beide nog blij verrast kunnen worden.
Ik zou zeggen, lekker doortrainen en genieten!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 14:39

Bedankt iedereen. Ik heb geen ambities om haar verder te trainen, dat doe ik met m'n andere paarden. Zo af en toe een keer is dit leuk :)