Paard kopen, wat voor prijscatagorie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Paard kopen, wat voor prijscatagorie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 12:21

Ik wil aan het einde van de zomer opzoek gaan naar een nieuw paardje. Nu vraag ik mij af ik wat voor prijscatagorie ik het best kan gaan zoeken om een gezond en leuk paardje te vinden. Mijn eisen zijn als volgt
- het liefst tussen de 3 en 5 maar zeker niet ouder als 10
-geen koudbloed of draver
- liefst een merrie
-tussen de 1,55 en 1,63
- hoeft niet een top afstamming te hebben, gezond paard zonder papieren is ook goed
- liefst ook zadelmak. Hoeft niet doorgereden te zijn, wel verkeersmak
Ik wil met het paard gewoon lekker recreatief kunnen rijden en misschien eens een springwedstrijd of cross rijden
Ik zat zelf te denken aan een prijscatagorie rond de 4000. Is dit realistisch? Of kan ik dan beter nog even doorsparen

boemel

Re: Paard kopen, wat voor prijscatagorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:23

Ik denk dat tussen de eur 5000,00 en eur 7000,00 realistischer is.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:27

Voor die prijsklasse zou dat prima moeten lukken! Gewoon goed MP in de gaten houden, daar komen best leuke voorbij!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:30

boemel schreef:

Als je er een stamboom bij wilt hebben wel. Maar als je op marktplaats kijkt staat er genoeg voor rond de €4000

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:34

LiannePuthzy schreef:
Ik wil aan het einde van de zomer opzoek gaan naar een nieuw paardje. Nu vraag ik mij af ik wat voor prijscatagorie ik het best kan gaan zoeken om een gezond en leuk paardje te vinden. Mijn eisen zijn als volgt
- het liefst tussen de 3 en 5 maar zeker niet ouder als 10
-geen koudbloed of draver
- liefst een merrie
-tussen de 1,55 en 1,63
- hoeft niet een top afstamming te hebben, gezond paard zonder papieren is ook goed
- liefst ook zadelmak. Hoeft niet doorgereden te zijn, wel verkeersmak
Ik wil met het paard gewoon lekker recreatief kunnen rijden en misschien eens een springwedstrijd of cross rijden
Ik zat zelf te denken aan een prijscatagorie rond de 4000. Is dit realistisch? Of kan ik dan beter nog even doorsparen

Dat is precies mijn merrie, vorig jaar.

Iers sportpaard
Merrie
5,5 jaar.
Doorgereden en verkeersmak.
Geen niveau.
1,61 (officieel gemeten, zeggen ze)
Super braaf, maar je merkt wél dat er bloed in zit.

Ik kan er alles mee, alleen op buitenrit, wandelen, dressuur, sprongetje hier en daar, crosje, volgend jaar zelfs voor de wagen zetten.
Ze kan nog net niet zitten als n hond op commando.

Enige nadeel? Alfa merrie, pittige tante in de groep en op de grond naar mensen toe. Althans :') bij anderen. Bij mij doet ze dat niet meer, dat respect is er al.

Gekocht voor 3500 euro.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:41

Hangt er een beetje vanaf of je het oké vindt als het paard een bemerking heeft, dan is 4000 genoeg. Anders ga ik mee in wat boemel zegt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:42

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:44

4000 euro is meer dan genoeg.
Ik kan me juist helemaal niet vinden in de hogere prijscategorie, zeker als de afstamming je niet uitmaakt.
Wat denk ik ook veel uitmaakt,is de niet zo populaire stokmaat waar je naar op zoek bent,die zijn dikwijls toch wel wat gunstiger geprijsd.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:47

boemel schreef:

Voor een paard dat niet doorgereden hoeft te zijn en geen papieren hoeft te hebben? Dat is wel heel veel.

Met 4000 euro kom je volgens mij ruim toe. Je zal in die categorie een beetje het kaf van het koren moeten scheiden maar daar kan je zeker een leuk paard voor vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:19

Gezien de rest v j eisen valt verkeersmak een beetje buiten de type paarden die aangeboden worden. Als je dat weg laat is het zeker goed mogelijk voor die prijs.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:46

Jahoor 4000 is een prima prijs, daar kun je echt wel wat voor vinden! Zeker als de afstamming niet zoveel uitmaakt. Op papier kun je immers toch niet rijden :D