Ik heb even wat advies nodig...
Een kennis heeft onlangs (6weken geleden) een ontzettend leuk paardje gekocht! Omdat de eigenaar zelf niet meer rijd, rijd mijn vriendin het paard. Mega leuk dier maar zit heel wat pit in. Omdat het niet klikt tussen haar en het paard, en de eigenaar dus niet meer kan rijden, staat ze nu te koop. Ik, vanaf het begin al verliefd op dit paard ook al had ik der nog nooit opgezeten, had mijn vader overtuigd om eens te gaan kijken bij dit paard. Als we haar zouden kopen zou ik mijn eerste eigen paard hebben! Super spannend dus
Eenmaal daar aangekomen paardje opgezadeld, super lief dier en zou nooit een vlieg kwaad doen! Mijn vriendin was er nog niet dus had ik alles zelf mogen doen. Toen ging ik dus er op rijden. Paard was heel pittig en liep goed vooruit, op sommige momenten liep ze zelfs onder me uit. Nadat we een sprongetje hadden gemaakt merkte ik toch wel dat het paard echt een handleiding had. Niet iets wat ik gewoon ben van op de manege. Mijn vriendin was later dan verwacht aangekomen en ging er ook op. Je zag echt dat ze het paard niet fijn vond en dat het echt niet klikte. Ik ging er terug op en reed heel wat voltes, slangevoltes, etc. Toen liep ‘t paardje echt super ontspannen en heel braaf. Nu weet ik dus niet of het paard echt wat voor mij is... ik was wel echt helemaal verliefd op haar en was uiteindelijk heel blij met het tempo waar ik der in had gekregen, maar een sprongetje opnieuw maken, dat durfde ik toch nog niet..Ik denk wel dat we met heel wat training echt een goed team kunnen zijn! Maar dat was niet waar ik in eerste instantie op zoek naar was. Wat raden jullie aan? Nog een keertje gaan kijken of toch paard laten schieten? Het is ook dat mijn vader enkel en alleen meeging omdat dit het paard van een vriendin was, naar een ander paard gaan kijken zit er voor hem niet in. Hij vond dit paard ook echt geweldig, ookal heeft hij zelf niks met paarden.Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!