Online proeven, zwierende benen en zorgen - onze coronatijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Josienx

Online proeven, zwierende benen en zorgen - onze coronatijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 13:21

Hoi Bokkers,

Vijftien weken geleden werd ik verplicht om thuis te gaan werken door de welbekende COVID-19. Er brak een rare tijd aan. Het leek wel een file waarvan je niet wist hoe lang je nog moest stilstaan en afslaan was geen optie meer. De afgelopen vijftien weken was er één ding (van ongeveer 400 kilo) wat elke dag genoeg positiviteit gaf om de rest van de dag weer door te komen.

Afbeelding

Voor deze corona-tijd was ik altijd aan het rennen. De rust vond ik bij mijn lieve Gold. Deze pony-uit-de-bosjes (New Forest Pony) kwam vijf jaar geleden op mijn pad. Na wat omwegen heb ik hem twee jaar geleden kunnen kopen zodat hij nooit meer weg hoeft. De onvoorwaardelijke liefde die hij elke dag weer geeft, is onbetaalbaar. Omdat ik altijd zo druk was, had ik tijd te kort. Ik vond een nieuw vriendinnetje voor Gold die hem 3 dagen in de week ging bijrijden.

De corona-tijd brak aan en onze stal ging deels op slot. Wat betekende dat alleen nog de paardeneigenaren nog het erf op mochten. Ik had Gold weer full-time, maar nu ook genoeg tijd. We werden fanatieker, genoten nog meer van elkaar en het vertrouwen groeide nog meer. Per 1 april kwamen de geruchten dat de KNHS iets aan het ontwikkelen was waardoor je thuis wedstrijden zou kunnen gaan rijden. In het begin dacht ik nog, dit is een 1 april grap maar ik hoopte heel erg dat het niet zo was. Ik had ons namelijk drie keer opgegeven voor een wedstrijd maar we zijn nooit aangekomen. De trailer is nog een echte no-go, dat vergt nog veel oefening.

En ja hoor, zodra het online kwam heb ik ons meteen opgegeven. En daar was dan ein-de-lijk onze eerste wedstrijd. Tijdens de proef heb ik denk ik 4 minuten geen adem gehaald, zo nerveus was ik. ik wilde ons samen zo graag goed laten zien. We werden beloond met 190,5 punten, ik was zo trots. *\o/*

De punten van de eerste proef waren meteen onze laagste (klinkt zo verwend, maar is pure trotsheid) en na totaal 6 proeven zijn we nu L1 start gericht. De laatste proef stond onderaan bij opmerkingen:

Een groot genot om naar te kijken. Zo fijn en vriendelijk gereden. Bedankt daarvoor en alvast heel veel succes in het L.

Toen heb ik wel een traantje weg gepinkt van trots en geluk. Dat wij samen overkwamen zoals we dat ook graag wilden laten zien, gaf een bevestiging dat we goed bezig zijn samen. Vooral hij, hij doet altijd zo zijn best!

Afbeelding

Over twee weken is onze eerste L1 proef. We trainen er hard voor. Wat ons het meest in de weg staat zijn mijn benen en dat beïnvloed ook mijn houding. Door een oud trauma in mijn knieën ben ik geneigd om mijn bovenbenen aan te spannen en hem dus af te remmen terwijl we vooruit moeten. Hierdoor zwieren mijn benen soms ook alle kanten op behalve de goede. Ik belemmer ons daar dus soms in. Dingen aanleren gaat heel makkelijk maar dingen afleren is nog best een ding. Ik ben me hier bewust van, ben er veel mee bezig en in trainingen continu eraan denken. Het gaat steeds beter, stapje voor stapje. Ook al zou ik willen dat het in één keer was opgelost.
Wie nog een goede tip heeft, heel graag!

Afgelopen vrijdag ontdekte ik een bobbel aan de binnenkant van het voorbeen onder zijn knie, die daar niet eerder zat. Het is keihard en voelt aan als bot. Ik had de dierenarts gebeld en die gaat komende week een echo maken. Ze dacht aan een schieffel. Dit hoeft niks ernstigs te zijn maar tot die tijd heeft ie even een korte welverdiende vakantie. Ik wil geen risico lopen dat ik iets erger maak en hoop heel erg dat het niet ernstig is! Heb dan alweer meteen zorgen..

De knobbel:
Afbeelding

Als iemand het interessant vindt om ons proces of het proces van zijn been te volgen, dan geef ik graag updates!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:38

Wat heb je dat mooi geschreven, en wat fijn dat die coronasituatie jullie eigenlijk ook zoveel mooie mogelijkheden heeft geboden! Klinkt voor jou ook wel fijn tussen al dat hollen en vliegen door. Hopelijk komt het gauw goed met dat been. En wat betreft jouw benen: zijn je beugels lang genoeg? Een paar zitlessen helpen misschien?

Anoniem

Re: Online proeven, zwierende benen en zorgen - onze coronatijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:42

Je draagt je beugels verkeerd om althans de linker dan ga je ook zo afsteken!

Je moet je voet van de buitenkant erin doen en niet vanaf de binnenkant.

Succes met de echo!

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 13:51

culaccino schreef:
Wat heb je dat mooi geschreven, en wat fijn dat die coronasituatie jullie eigenlijk ook zoveel mooie mogelijkheden heeft geboden! Klinkt voor jou ook wel fijn tussen al dat hollen en vliegen door. Hopelijk komt het gauw goed met dat been. En wat betreft jouw benen: zijn je beugels lang genoeg? Een paar zitlessen helpen misschien?

Dankjewel! Ja klopt, je vergeet in het dagelijks leven hoe belangrijk het is om je rust te pakken.
Ah grappig dat je dat zegt, na deze foto's heb ik ze juist een gaatje korter gedaan omdat ik op mijn tenen ging staan. Heb een nieuw zadel dus ze zaten hierdoor te lang. Ja goede! Door de corona is dat erbij ingeschoten maar dat lijkt me heel interessant!

Yvank_ schreef:
Je draagt je beugels verkeerd om althans de linker dan ga je ook zo afsteken!

Je moet je voet van de buitenkant erin doen en niet vanaf de binnenkant.

Succes met de echo!

Ha goede! Ik let daar nooit op, zal daar nu eens goed op gaan letten :+ Dankjewel!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:25

Wat goed zeg, nooit over nagedacht maar degenen met paarden die trailer problemen hebben hebben nu een geluk met de Covid.
Erg leuk geschreven, ik blijf volgen. Op naar de L2 zou ik zeggen. *\o/*

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 22:48

Neonlight schreef:
Wat goed zeg, nooit over nagedacht maar degenen met paarden die trailer problemen hebben hebben nu een geluk met de Covid.
Erg leuk geschreven, ik blijf volgen. Op naar de L2 zou ik zeggen. *\o/*

Haha ja! Het liefst had ik die hele corona overgeslagen maar dit is fijne bijkomstigheid! Ik hoop dat ze het gaan houden, tot en met september zit ik in ieder geval goed! Dankjewel!

De dierenarts is vandaag geweest. Een echo maken was niet nodig omdat ze zo kon zien dat het een schiefel is. Het is een veel voorkomende bosblessure van de pijp- of griffelbeen, een woekering van het botvlies. Dit kan door aantikken in de wei of overbelasting. In eerste instantie dacht ik dat hij er één had, maar ik keek vandaag nog eens goed en op zijn andere been zit er ook één. Ik vond één al genoeg maar helaas.. Deze ligt iets minder gunstig en dus meer op de pees. Hij loopt er niet kreupel op en reageert niet op druk op beide schiefels. De dierenarts gaf aan om alleen nog peesbeschermers om te doen als het echt nodig is, daar gaan we ons maar aan houden. Geen volledige setjes meer voor ons :') , scheelt ook weer in de portemonnee.

Ik hoop dat het zo stabiel blijft, we gaan morgen onze training weer oppakken en over twee weken staat de L1 proef gepland. Moeten nog wel even aan de bak haha. Weet nog niet of ik er helemaal op gerust ben. Maak me snel zorgen om hem, blijft toch m'n baby haha.