Sinds februari woon ik -in mijn eentje- op mijzelf. Ik werk van 8 uur tot 5 uur en heb z'n 35 tot 45 minuten reis tijd enkele reis.
In de avond uren (dinsdag en donderdag) ga ik naar mijn paard. Ik moet haar binnen zetten, voerbakjes maken, hooinetten maken en beweging geven.
Nu valt het qua dagen mee omdat ik maar 3 dagen ga. Maar ik voel mij om half 5 op het werk al zo gehaast omdat ik op tijd weg wil, zodat ik op tijd thuis ben, want ik moet dan eten koken, eten, afwassen,omkleden, naar stal en alle klusjes doen. Alles moet snel en ik ben voor mijn gevoel aan het rennen en vliegen. Op sommige dagen ben ik om kwart over 4 klaar en tegen 5 uur/kwart over 5 thuis. Dus redelijk op tijd, maar zelfs dan heb ik dat gehaaste gevoel. En daarbij ik sta eigenlijk nooit echt op tijd dat ik bijv les heb oid, ik alles op m'n gemakje doen op zich. Maar het gevoel is en blijft er.
Ik heb nu een paar weken geprobeerd om na het werk te koken, te eten en af te wassen en dan naar paard te gaan. Voordeel is dat je dan alles aan kant hebt als je thuis bent en niks meer hoeft te doen. Maar dan ben ik dus wel heel gehaast, dus nu wil ik eens proberen om op het werk warm te eten (gelukkig heb ik deze mogelijkheid) en dan bij thuis komst rustig om te kleden, een krentenbol oid te smeren en dan rustig etend naar stal te fietsen. En dan na paard nog iets van 'n broodje of beschuit te eten. Voordeel is dat ik dan minder gehaast ben omdat ik eerder bij paard ben, maar nadeel is misschien dat je thuis later nog bezig bent. (nu ben ik 22:00/22:30 thuis, dan hoop ik rond 20:30/21:00 uur thuis te zijn) Haha heel verhaal, maar ik ben hier vast niet de enige in! Hoe doen anderen dit? Wat vinden jullie prettig en waarom?