Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nessinator schreef:Ik heb een beetje in hetzelfde schuitje gezeten als jij, TS, ook een erg sensibel paard (geen PRE) waar ik gewoon niet verder mee kom, maar die in zijn huidige africhtingsniveau ook niet te verkopen is.
Ik heb besloten hem te houden omdat ik het niet eerlijk vond iemand anders met mijn problemen op te zadelen, en daarna heb ik mijn trainingsmethode omgegooid.
Ik zou in jouw positie (ik lees in je post dat je niet verder wilt aanmodderen en gewoon weer plezier wilt krijgen, met een ander paard), kijken of je haar kwijt kan aan mensen die op zoek zijn naar trainingspaarden, die met een of andere gedragstrainingsopleiding bezig zijn bijvoorbeeld. Misschien zijn de opleidingen zelf nog wel op zoek naar goede case-paarden?
JectaR schreef:nessinator schreef:Ik heb een beetje in hetzelfde schuitje gezeten als jij, TS, ook een erg sensibel paard (geen PRE) waar ik gewoon niet verder mee kom, maar die in zijn huidige africhtingsniveau ook niet te verkopen is.
Ik heb besloten hem te houden omdat ik het niet eerlijk vond iemand anders met mijn problemen op te zadelen, en daarna heb ik mijn trainingsmethode omgegooid.
Ik zou in jouw positie (ik lees in je post dat je niet verder wilt aanmodderen en gewoon weer plezier wilt krijgen, met een ander paard), kijken of je haar kwijt kan aan mensen die op zoek zijn naar trainingspaarden, die met een of andere gedragstrainingsopleiding bezig zijn bijvoorbeeld. Misschien zijn de opleidingen zelf nog wel op zoek naar goede case-paarden?
Aan wat voor trainingsstal zou je dan denken? Of opleidingen?
anjali schreef:Heeft ze ook papieren? Zeker dan zou je eerst bij de rasverenigingen kunnen informeren,zoals anderen hier al gezegd hebben.Misschien een interessante bloedlijn? Om mee te fokken?
Amado7 schreef:Loopt ze wel in de sport? Of loopt ze onder het zadel oid? Zo ja, wat loopt ze en springt ze?
Ik weet dan misschien wel iemand die ervaring heeft met allerlei gedrag van paarden en die misschien wel interesse heeft om op een rustige manier verder te trainen, echter zoekt zij denk ik geen groen groen.