Veilige inloop inloopsstal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xbelieveitx

Veilige inloop inloopsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 22:57

Hi bokkers,

Afgelopen week zijn wij op het erf van onze stal verhuist naar de stal naast ons. In onze vorige stal was het niet mogelijk om een inloopstal te realiseren maar in deze stal gelukkig wel. Daar zijn we heel blij mee want pony lief heeft astma en als het Snachts regent is het fijn als ze er voor kan kiezen om naar binnen te gaan. Ze staat nu samen met de nieuwe pony van onze tante en deze pony staat tijdelijk Snachts nog op stal(box naast onze box). Met mooi weer zullen ze beide naar buiten gaan mijn vorige stal genoot had altijd een pallet in het gangpad, als je dan de deur open doet staat pony niet gelijk voor je neus en zo kun je nog wat spullen ophangen . Nu hebben we alleen een probleempje. Onze pony is een schuurder(staat met eczeemdeken op) en schuurt dus nog wel eens tegen alles wat los en vast zit. Nu vinden wij om die reden een pallet neerzetten best wel tricky omdat we gewoon heel bang zijn dat ze hier tegen aan gaat schuren en dat er dan iets mis gaat. Ik hoop dat bokt hier wat op weet/ of een voorstel heeft. Ik heb even een foto bijgevoegd, dan krijgen jullie een beetje het idee hoe het loopt etc.

Afbeelding
Groetjes Gerlinda

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:33

Bij ons is het in de stal niet anders dan bij jullie, alleen hebben wij maar één ingang. Misschien een optie om de deur waar je normaal naar binnen gaat dicht te houden en via de ingang van de paarden naar binnen te gaan. Wij gebruiken de eerste box ook als inloopstal en de achterste voor onze spullen. Het achterste deel van de gang sluiten wij af met boven en onder een touw.

Als je een keer wil komen kijken dan kan dat.

Poekkie

Re: Veilige inloop inloopsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:42

De tip hierboven vind ik een hele goede. Met een schuurder lijkt een pallet mij maar gevaarlijk, ook gezien het feit dat er nagels en scherpe stukken kunnen blootkomen als ze er een plank uit breken. Misschien is het mogelijk om een stroomdraadje te plaatsen?

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 12:11

vilheide schreef:
Bij ons is het in de stal niet anders dan bij jullie, alleen hebben wij maar één ingang. Misschien een optie om de deur waar je normaal naar binnen gaat dicht te houden en via de ingang van de paarden naar binnen te gaan. Wij gebruiken de eerste box ook als inloopstal en de achterste voor onze spullen. Het achterste deel van de gang sluiten wij af met boven en onder een touw.

Dat is een goede. Ga ik dit eens proberen. Zat zelf ook al aan touwen te denken maar moet nog even kijken hoe ik dit ga bevestigen aan de kant waar geen box zit. De buiten wand om het zo maar te noemen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:56

xbelieveitx schreef:
vilheide schreef:

Dat is een goede. Ga ik dit eens proberen. Zat zelf ook al aan touwen te denken maar moet nog even kijken hoe ik dit ga bevestigen aan de kant waar geen box zit. De buiten wand om het zo maar te noemen.

Wij zijn morgen bij de paarden dus als je ff bij ons wil komen kijken dan kan dat.

Ps, we staan bij je op het terrein.