Inmiddels is het 6 jaar geleden dat ik actief ben geweest op bokt...
Veel gebeurd, veel geleerd en nu bijna afgestudeerd!
Ik ben 4 jaar lang eigenaresse geweest van haflinger Melanie, 6 jaar geleden.
Na haar overlijden te emotioneel om aan een nieuw paard te beginnen.
Van het weekend heb ik haar stamboom opgezocht en heb ik inmiddels contact met de eigenaresse van Melanie's moeder! Zo leuk!
Tussendoor paardjes bij gereden, nu een half jaar stil gezeten.
En nu het leven weer wat rustiger word, begint het weer zo te kriebelen: een eigen maatje.
Maar, wat ben ik geschrokken! In 2010 kocht je een leuke pony, 6 jaar ingereden en wel voor 1500.
Nu betaal je voor een onbeleerde van twee jaar al 3500??? of een 12 jarige boven de 4000.
Daarnaast word er bijna niets aangeboden, misschien ook het effect van het COVID 19 virus.
Nu ben ik mij aan het orienteren in het buitenland, heeft er iemand ervaring met de aanschaf van haflingers in Duitsland? Ik zie heel veel mooie haflinger gestüte. Mijn oog valt dan ook op edelbluthaflingers...
Gezien de prijzen in Nederland ben ik er wel vanuit gegaan dat ze in Duitsland niet veel lager zullen zijn.
Daarnaast heb ik geen haast, ik wil mij rustig oriënteren en een goede spaarrekening opbouwen.
De aanschaf van een paard is één ding, maar mocht hij plots ziek worden wil ik de zorg kunnen bieden die hij verdiend.
Ik hoor graag jullie ervaringen met de aanschaf van een paard in het buitenland.
Het zou mij iedergeval heel erg helpen

Liefs Esmée