Ineens gaat het weer kriebelen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

esmeerodrigo

Ineens gaat het weer kriebelen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 11:27

Hey allemaal!
Inmiddels is het 6 jaar geleden dat ik actief ben geweest op bokt...
Veel gebeurd, veel geleerd en nu bijna afgestudeerd!
Ik ben 4 jaar lang eigenaresse geweest van haflinger Melanie, 6 jaar geleden.
Na haar overlijden te emotioneel om aan een nieuw paard te beginnen.
Van het weekend heb ik haar stamboom opgezocht en heb ik inmiddels contact met de eigenaresse van Melanie's moeder! Zo leuk!
Tussendoor paardjes bij gereden, nu een half jaar stil gezeten.
En nu het leven weer wat rustiger word, begint het weer zo te kriebelen: een eigen maatje.

Maar, wat ben ik geschrokken! In 2010 kocht je een leuke pony, 6 jaar ingereden en wel voor 1500.
Nu betaal je voor een onbeleerde van twee jaar al 3500??? of een 12 jarige boven de 4000.
Daarnaast word er bijna niets aangeboden, misschien ook het effect van het COVID 19 virus.

Nu ben ik mij aan het orienteren in het buitenland, heeft er iemand ervaring met de aanschaf van haflingers in Duitsland? Ik zie heel veel mooie haflinger gestüte. Mijn oog valt dan ook op edelbluthaflingers...
Gezien de prijzen in Nederland ben ik er wel vanuit gegaan dat ze in Duitsland niet veel lager zullen zijn.
Daarnaast heb ik geen haast, ik wil mij rustig oriënteren en een goede spaarrekening opbouwen.
De aanschaf van een paard is één ding, maar mocht hij plots ziek worden wil ik de zorg kunnen bieden die hij verdiend.

Ik hoor graag jullie ervaringen met de aanschaf van een paard in het buitenland.
Het zou mij iedergeval heel erg helpen :)

Liefs Esmée

Anoniem

Re: Ineens gaat het weer kriebelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:38

Mijn tip, als je een paard uit het buiteland haalt zoek een vertrouwde bemiddelaar, iemand die de mensen kent en weer waar je wel en niet moet zijn. Zoek ervaringen op en word lid van groepen op Facebook.

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 11:43

Marije_1997 schreef:
Mijn tip, als je een paard uit het buiteland haalt zoek een vertrouwde bemiddelaar, iemand die de mensen kent en weer waar je wel en niet moet zijn. Zoek ervaringen op en word lid van groepen op Facebook.

Dankjewel, goed idee om ook op Facebook te kijken! Ik ga dat gelijk even doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:59

esmeerodrigo schreef:
Marije_1997 schreef:

Dankjewel, goed idee om ook op Facebook te kijken! Ik ga dat gelijk even doen

Uit mijn eigen ervaring zou ik echt Facebook afstruinen. Zijn genoeg groepen waarbij je ervaringen over aankoop van een bepaald ras kan lezen. Ik had zelf dan gegoogled op de persoon waarbij ik kocht. Maar kon werkelijk waar niets vinden, tot dat ik recent lid werd van een besloten groep. Hahaha

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:03

Haflingers in Nederland zijn nog goedkoop (Niet in vergelijking met een paar jaar geleden, wel in vergelijking met Duitsland momenteel)

De Haflinger wordt eindelijk meer gezien als allround/sport/recreatie paard ipv karrenpaard :P
Komen steeds meer modernere veelzijdigere types dan vroeger

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:06

Heb het ooit ook overwogen. Fjord uit Noorwegen: maar kwam toch snel tot de conclusie mijn kans in Nederland af te wachten. Heb wel in hoger segment gezocht.. maar het was het zeker waard!!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:06

Ik zou ook een oogje openhouden in België als dat voor jou te doen is qua afstand. Paarden zijn daar veel goedkoper.

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 19:19

Narcissa schreef:
Ik zou ook een oogje openhouden in België als dat voor jou te doen is qua afstand. Paarden zijn daar veel goedkoper.

Ja dat is te doen! Oke dankjewel :)