Lieve Skola eindelijk ITP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Lieve Skola eindelijk ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 15:34

Na lang wikken en wegen is dit engeltje sinds 11 december 2019 van mij <3

In februari heb ik haar als verzorgpaard gehad. Het was liefde op het eerste zicht! Helaas kwam aan ons avontuur al snel een einde wegens een andere visie van de eigenaresse.

Een tijd later kwam ze te koop en oh wat heb ik lang getwijfeld... Een bijna 19-jarige vijfganger, gerenommeerd schweinepasser die na mij een ruiter had gekregen wiens omgang met paarden me misselijk maakte. Welk effect had dat op haar? Was ik wel voldoende ruiter om haar rijtechnisch weer op de rit te krijgen?

Twijfels opzij gezet en paardje gekocht: we zouden wel zien waar we terechtkwamen. Wat een hel in het begin. Angstig, geen vertrouwen meer, compleet in zichzelf gekeerd en nogal levenloos. Behalve onder het zadel waar ze hysterisch kon worden om iets klein. Ik vind het nog steeds een wonder dat ik nooit gevallen ben... Waar was mijn leuke verzorgpaardje heen?

In januari kwam ze naar onze stal. We begonnen meteen met lessen bij een gangeninstructrice, gingen regelmatig op buitenrit met mijn vriend en zijn paard, deden grondwerk. Ik respecteerde haar, gaf haar de ruimte. De ruimte om te ontdekken wat ze zélf leuk vindt, want het was een timide paardje die niet eens in de bak durfde spelen.

Skola is nu een half jaar in mijn bezit en haast onherkenbaar. De grootste speelvogel als je haar vrijlaat: lekker bokken en crossen! Ik lach me nog steeds een ongeluk om haar gekke capriolen en geniet van het plezier dat ze heeft. Het wantrouwen in andere mensen zal wellicht altijd blijven, maar ze vertrouwt mijn vriend wel en haar vertrouwen in mij is gigantisch. Als ik zeg dat het goed is, is het dat ook. Schweinen doet ze amper nog, ze kan nu goed (en retehard) tölten en de eerste drafpassen hebben we ook gedaan, ik had nooit verwacht dat ze dat ooit zou kunnen...

Tijd dus om mijn geweldige vriendin eens te showen op bokt :D

Eerst een paar poseerfoto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even stappen

Afbeelding

Beetje tölten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop is moeilijk, ze moet echt tempo kunnen maken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bruggetje over. Dit vond ze echt heel eng! Wilde ze niet over. Geen probleem, goed laten kijken, zachtjes blijven vragen om te proberen en hoppa daar ging ze :)

Afbeelding

Waar ze natuurlijk voor beloond werd!

Afbeelding

Onze favoriete bezigheid blijft toch samen met mijn vriend en zijn Hafje lekker om pad gaan. Volgende week komt onze tweedehands trekauto en kunnen we nieuwe gebieden gaan verkennen :D

Afbeelding

En omdat afwisseling belangrijk is, introduceer ik regelmatig iets nieuws. Een paar weken geleden mocht ze bijvoorbeeld voor het eerst vrijspringen:

Afbeelding

Ik hoop dat Skola en ik nog vele jaren samen mogen zijn. Dit is echt mijn droompaardje <3 En als ik zie hoe erg ze opengebloeid is en weer zichzelf durft te zijn, zwelt mijn hart van liefde en trots.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:46

Wat leuk dat jij haar gekocht hebt!
Ze stond ook op ons bezichtiging's lijstje destijds maar gezien onze beide kinderen ook af en toe op de paarden mee hobbelen toch besloten niet te gaan kijken.
Gefeliciteerd met jullie knappe aanwinst en veel veilige km gewenst samen.

Narcissa

Re: Lieve Skola eindelijk ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 16:45

Wat leuk dat je haar herkent! Hebben jullie een paardje gevonden? Ik heb begrepen dat er best wel wat kijkers zijn geweest maar dat iedereen afhaakte.

De veilige km komt wel goed, ze is echt vreselijk leuk en betrouwbaar geworden :D.

Fineapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:49

Wauw, wat een prachtig paardje!

Als je een IJslander zo ver krijgt dat ze hysterisch onder het zadel is en levenloos moet er flink wat mis zijn gegaan. Normaal hebben ze een heerlijk koel, meewerkend karakter en zijn ze werkwillend onder het zadel.

Fijn dat ze nu zo'n fijn plekje heeft! <3

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 17:59

Echt he, zo kende ik haar ook niet. Was zo lief en knuffelig toen ik haar verzorgde. Ruiter die haar voor de verkoop heeft gereden heb ik al eerder bezig gezien met paarden waarbij de tranen in mijn ogen zaten.

Gelukkig is die periode nu voorbij. Ze zal wellicht altijd wel wantrouwend blijven naar vreemden, maar ze is weer zichzelf. Lief, knuffelig, vrolijk en altijd in om wat te gaan doen, wat dan ook. Een lange buitenrit vind ze geweldig, een xxl poetsbeurt met de nodige kriebels geniet ze net zo van <3

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:21

Narcissa schreef:
Wat leuk dat je haar herkent! Hebben jullie een paardje gevonden? Ik heb begrepen dat er best wel wat kijkers zijn geweest maar dat iedereen afhaakte.

De veilige km komt wel goed, ze is echt vreselijk leuk en betrouwbaar geworden :D.

Wij hebben een ijslandse dame en wilden voor haar een vriendin met haar maat ipv 1 van onze mini's.
We hebben nog geen andere erbij, dat komt wel als de perfecte voor ons voorbij komt.
Voor nu zien onze mini's de ijslander als hun grote beschermer en is ze moeder overste van de veulens.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:30

Wat fijn dat het inmiddels zo goed met jullie gaat. Zo zie je maar wat liefde en geduld kan doen. Heel veel plezier met elkaar!

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:43

Dat blije gezicht van jou zegt genoeg.
Heel veel geluk met haar!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:05

Wat een leukerd! Veel plezier samen :)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:07

Jullie stralen op elke foto!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:17

Omdat de meerderheid rijfoto's zijn verplaats ik dit topic naar RIJ-ITP.

En wat leuk dat ze zo uit haar schulp gekropen is. Jullie zien er uit als het perfecte duo, ik hoop dat jullie nog heel veel jaren van elkaar kunnen genieten!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 12:13

Heel erg bedankt iedereen! Ik hoop dat we nog lang van elkaar mogen genieten <3

Buiten dat de tandarts 2x per jaar moet langskomen voor haar gebit, is er ook niks van te merken dat ze al 19 is. Na een voorzichtige opbouw van spieren en conditie (om blessures te vermijden) loopt ze jongere paarden met gemak eruit :') Als het te traag gaat, plaatst ze zich zo dat mijn beugel de ander vooruitduwt. Paard met humor lol

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:25

Wat een mooi verhaal, wat heerlijk dat jullie toch bij elkaar moeten zijn! Mooi paardje! Je speelt nu ook met haar in de bak? Hoe heb je dat aangepakt?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 17:36

Dat is eigenlijk vanzelf gegaan. Ze laat zich graag uitdagen, ze rent graag maar ze is ook graag bij me. Ze is ook een enorme pleaser en zeer gevoelig in het algemeen. Dat is af en toe wel lastig, als mijn vriend even vloekt op zijn paard (dramaqueen Haflinger die nogal eens zijn eigen zin wil doordrijven), krimpt zij al in elkaar...

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:54

Wat fijn dat dit leuke paardje bij jou zo'n fijne plek heeft gekregen. Veel plezier samen - gezien de foto's moet dat wel lukken ;-)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:58

Geweldig leuk stel zijn jullie! :D

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:34

Wat een heerlijk topic om te lezen! Zo fijn dat je er toch voor bent gegaan en dat ze zich nu al zo goed bij je voelt. <3