ik was van plan een eigen bedrijf te beginnen in ruiter kleding. ( een droom maar het kan wel uitkomen natuurlijk

ik heb wel een paar eisen:
- liefst in nederland
- goedkoop mogelijk
- ik kan geen evenementen bezoeken
alvast bedankt!!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fluffypony schreef:hoi allemaal,
ik was van plan een eigen bedrijf te beginnen in ruiter kleding. ( een droom maar het kan wel uitkomen natuurlijk) ik loop alleen tegen iets aan. ik heb het hele internet afgezocht maar kan geen fabriek vinden die het kan maken. willen jullie mij helpen?
ik heb wel een paar eisen:
- liefst in nederland
- goedkoop mogelijk
- ik kan geen evenementen bezoeken
alvast bedankt!!
Marije_1997 schreef:Je bent 13. Ga eerst je middelbare afmaken, dan een studie en dan pas verder kijken. Niet om je droom te verpesten overigens.
tamary schreef:Leer zelf naaien/verstellen en maak kleding voor een nicemarkt.
Uitbesteden kan je vergeten, zeker in NL als je grote aantallen wil maken + je marketing, etc. Markt is ook aardig verzadigd/verwend en economische crisis nu werkt ook niet mee. Bovendien wil je genoeg weten van de basis qua kwaliteit stoffen en hoe dingen gemaakt worden om werk van anderen te kunnen beoordelen mocht je wel de mogelijkheid krijgen om werk uit te besteden later.
Klein beginnen dus en zorg dat je de basisvaardigheden hebt om zelf te kunnen starten en ook te kunnen inschatten wat iets kost aan tijd, materialen en kunde.