Werden net wakker van de hond, en de deurbel... kijken elkaar aan.. twee auto's voor de oprit... raar!
Pyjama aan en naar buiten.
"Hoi, jij hebt een fjord toch? Die liep los hebben we net op straat gevangen"
Begon spontaan te trillen en te stotteren... En ergens binnen 10 stappen, vragen of ie niet gewond was, waar hij was, keek ik om en zag... mijn fjord..
Dus ik hakkel.. Nee, de mijne staat daar!
Toch? Daar staat een paard met een deken toch meneer?
Meneer wou verder zoeken waar t beestje hoorde.. tja om half 1 snachts, iedereen slaapt en is eerst in aanvalsmodus als er aan de deur wordt gerammeld
.. t is de mijne niet maar kom maar hierheen. Heb een dubbele box, hooi en water. T dier kan apart staan en safe.
Dus daar kwam een dame aan gelopen, met een fjordje, spanbandje om de hals..
Wat een brave doerak. Oude merrie, beetje onbespierd en niet dik. Wat oude drukplekjes. Manen netjes bijgehouden.
Dus nu staat ze hier en ben ik me aan het afvragen hoe ik dit morgen praktisch ga invullen. Mijn twee ruimen werden namelijk compleet hysterisch van nachtelijk vrouwelijk schoon op het erf en die waren klaar om over de staldeur te klauteren.. bovenluik nu maar dicht. Is ze niet door een auto beschadigd, hoeven zij dat niet alsnog te doen..
Ik vraag me af wanneer ik weer kan slapen

Iemand die, omgeving Kruisland (steenbergen/roosendaal/oud gastel/wouw, noord brabant) een fjordje weet met dit signalement?
Ze is klein, ongeveer 1,35. 25+ denk ik.
Zebrastrepen, twee oude drukplekjes op de rug.
En ontzettend ongelooflijk lief!

-politie is gebeld en hebben mijn gegevens
-melding amivedi is aangemaakt