Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hevonen schreef:Zou zoeken in de minder heftige rassen. Heb zelf ervaring met Groningers, geweldige paarden! Maar denk dat ook haflingers, tinkers etc geschikt zijn
MyWishMax schreef:Hevonen schreef:Zou zoeken in de minder heftige rassen. Heb zelf ervaring met Groningers, geweldige paarden! Maar denk dat ook haflingers, tinkers etc geschikt zijn
Ik zou dus absoluut geen rassen uit gaan sluiten. Gewoon niet naar een ras kijken, maar naar elk paard/pony apart. Ik ken namelijk best een aantal KWPNers die gewoon aan deze eisen voldoen. Zelfs die van mij, behalve dat dat een merrie is en niet te koop. Tenzij je een leermeester zoekt die al op hoog niveau gelopen heeft. Met een braaf en fijn te rijden paard kan je alsnog de klasses door en die kan je ook vertrouwen geven, ook al heeft die zelf nog niet alle klasses doorlopen.
Ik vind het dus absoluut geen onmogelijke zoektocht, maar ik weet niet waar het mis gaat? Is het budget te laag, vergis je je in de beschrijvingen, geen hulp van ervaren persoon, te kieskeurig met bekijken van advertenties?
Sas_Mon schreef:Of haflingers tinkers etc geschikt zijn hangt heel erg van het individu af. Ik ken er ook zat die als "bomproof" door het leven gaan maar niet alleen die langsrijdende auto negeren maar ook hun ruiter... een koudbloed moet je willen. Ze kunnen fantastisch zijn maar ook lompe eikels. Wat voor type je zoekt kan ik niet voor je invullen.
Je kan ook bij de connemara gaan kijken als je toch een kleintje wilt. Die zijn nog iets kleiner maar ken ik wel als eerlijke harde pony's die niet zo snel onder de indruk zijn maar minder lomp dan de gemiddelde koudbloed. En breed genoeg voor een kleine volwassene.
siskeh schreef:Waar gaat het mis dan? Het klinkt absoluut niet onmogelijk, echter, budget is mogelijk wel een ding.
Bij hoe veel ben je wezen kijken?
Amber_anne schreef:Bij hoeveel paarden ben je al gaan kijken en waarom waren dat geen matches?
Ik denk dat je voor deze prijs een leuk paard moet kunnen vinden
TDS schreef:siskeh schreef:Waar gaat het mis dan? Het klinkt absoluut niet onmogelijk, echter, budget is mogelijk wel een ding.
Ik kijk naar paarden tot €13.000,-. Het gaat vaak mis bij het rijden. Dat je volgens de eigenaar het paard met hun buurmeisje op pad kan sturen, maar vervolgens toch heel ril en loperig blijkt. Na een autorit van 2 uur..
Ik heb het idee dat als het paard merkt dat ik minder ervaren ben, minder balans heb dan de "standaard" ruiter, ze het gezellig vinden om er met me vandoor te gaan haha. Die paarden hebben dan toch te veel GO voor mijn ervaring en niveau. Naar een echte flegmatieke kinderpony ben ik ook niet opzoek. Het klinkt voor mijn gevoel ook niet onmogelijk, maar na zolang zoeken, lijkt het haast wel zo te zijn.
MarjanB schreef:Voor dat geld moet je echt wel wat kunnen vinden.. echter niet alle paarden zullen gelijk fijn lopen omdat er toch wel veel paarden de basis missen. Dat zal je zoektocht misschien verkleinen. Daarbij waarom geen leuke merrie?
Edit zie nu je laatste post, ook die zijn er echt. Heb zelf eigenlijk altijd paarden die niet te riebel zijn maar die je wel zo kan maken. Maar ook dat is vaak ook stukje opvoeding, wennen aan been, wennen aan een keer wat anders.
TDS schreef:siskeh schreef:Waar gaat het mis dan? Het klinkt absoluut niet onmogelijk, echter, budget is mogelijk wel een ding.
Ik kijk naar paarden tot €13.000,-. Het gaat vaak mis bij het rijden. Dat je volgens de eigenaar het paard met hun buurmeisje op pad kan sturen, maar vervolgens toch heel ril en loperig blijkt. Na een autorit van 2 uur..
Ik heb het idee dat als het paard merkt dat ik minder ervaren ben, minder balans heb dan de "standaard" ruiter, ze het gezellig vinden om er met me vandoor te gaan haha. Die paarden hebben dan toch te veel GO voor mijn ervaring en niveau. Naar een echte flegmatieke kinderpony ben ik ook niet opzoek. Het klinkt voor mijn gevoel ook niet onmogelijk, maar na zolang zoeken, lijkt het haast wel zo te zijn.