Zoektocht naar die geweldige kinderpony?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mex3

Zoektocht naar die geweldige kinderpony?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 11:17

Ik weet niet zeker of ik het goed plaats, maar ik probeer het ...

Voor onze ponymeisjes van bijna 10 en 7 is enige tijd geleden de zoektocht super pony gestart.
Lief, betrouwbaar, goud eerlijk, bomproef, niet te oud, niet te jong, niet te groot, niet te klein ..............
Het is nogal een lijstje zo'n kinderpony en het lijkt inmiddels bijna onmogelijk.

Ik ben heel benieuwd naar hoe jullie zoeken naar een geschikte pony en dan specifiek een pony voor kinderen die nog veel moeten leren en meer dan de basis nog niet onder de knie hebben.

LLouisee

Re: Zoektocht naar die geweldige kinderpony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:23

misschien op marktplaats een advertentie plaatsen naar waar je op zoek bent, of of facebook een advertentie plaatsen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:24

LLouisee schreef:
misschien op marktplaats een advertentie plaatsen naar waar je op zoek bent, of of facebook een advertentie plaatsen.

Op marktplaats zou ik niet doen. Dan krijg je honderden reacties van handelaren die hun pony als bomproef willen verkopen maar daar helemaal niet geschikt voor is.

Ik zou rustig afwachten en marktplaats en sporthorses en Facebook in de gaten houden!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:29

Ik denk dat die wel te vinden zijn maar dat daar ook een dito prijskaartje aan hangt. :)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:33

Via via, laat weten dat je op zoek bent aan instructeurs, andere paarden moeders die op de club rijden, de rijvereniging, de hoefsmid etc. Je moet net even tegen iemand aanlopen die eentje weet waarvan de kinderen te groot zijn geworden en die zo'n pony enkel verkopen naar een leuk huis en dus niet zo snel op marktplaats zullen adverteren

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:34

upendo schreef:
Ik denk dat die wel te vinden zijn maar dat daar ook een dito prijskaartje aan hangt. :)

Eens, kinderpony's zijn hun geld waard

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:34

Oei je vraagt wel 'veel' zeg maar.

Onervaren kids/fris van de manege op deze leeftijd zou ik voor een oudere pony gaan. Een echte leermeester, ze groeien er waarschijnlijk toch snel van af helaas.

Heb je zelf ervaring met paarden houden? Is anders een leuke verzorgpony geen idee om mee te beginnen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:38

Zoek je recreatief, echt zo'n beestje waar de hele familie mee kan klooien, of een die ook echt in de sport wat waar kan maken?

In dat eerste geval weet ik er een die mogelijk voor een heel goed huis te koop komt. Jaar of 5, geen rare dingen mee, gewoon leuk braaf ding van rond de 1.50. Merrie. Kent gewoon de fatsoenlijke basis, nette opvoeding, er hebben ook al regelmatig kinderen mee gerommeld en dat doet ze erg braaf.
Zo een die je rustig 2 weken kun laten staan, om er vervolgens weer eens op te stappen voor een rondje. Niet extreem fanatiek, maar ook niet zo'n dooie die niet vooruit wil. Gewoon leuk en makkelijk, en bij mijn weten ook gewoon helemaal gezond. (ken deze nu een jaar, in dat jaar geen rare dingen gezien)
Wel een mooi dier om te zien. (kleurtje)
Staat nog nergens in de verkoop, maar komt dat binnenkort vrijwel zeker wel.

Maar verwacht dan niet voor 1500 euro klaar te zijn, zeg maar.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 12-05-20 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:39

Wij hebben voor onze kinderen een manegepony gekocht van de manege waar ze al reden (en waar we de pony nu nog steeds in pension hebben staan). We wisten wat we kochten, en we hebben de afspraak er bij gemaakt dat als het toch niet mocht klikken, bijv als de pony een stuk drukker zou worden doordat hij nu minder gereden wordt dan in de manege, we de koop terug zouden kunnen draaien. Dat bleek gelukkig niet nodig te zijn, we zijn nog steeds heel blij met onze super kinderpony. Hij is helemaal gewend aan minder ervaren ruitertjes, en ze gaan nu met sprongen vooruit in hun rijden.

Voordat we hem kochten, heb ik ook vanalles op internet bekeken, wat me opvalt is dat er in advertenties heel vaak staat dat een pony superbetrouwbaar is, maar dat de pony dan vervolgens alleen met een Thiedeman kan worden gereden. Dat zegt mij al genoeg, dan is dat dus geen geschikte pony voor beginners. Op onze manege zeiden ze dat echt fijne ponies niet op internet komen te staan, die zijn al verkocht voor er een advertentie is. Dus ik zou je aanraden om eens bij je manege te informeren, wellicht hebben zij een leuke staan, of weten ze via via waar er een leuke te vinden is.

Wat hierboven al gezegd is, is trouwens helemaal waar; een goede, echt betrouwbare kinderpony is niet goedkoop ;-)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:40

Manege bellen en vragen of ze wat hebben staan? Meestal zijn ze dan ook kindvriendelijk :)

Snoopysnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:43

Kijk anders even op de Instagram van Anais super pony's. Zij leid samen met haar moeder leuke pony'tjes op. Volgens mij hangt er wel een prijskaartje aan.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:45

Ze zijn er maar heb geduld.
Wij hebben er een jaar over gedaan voor we onze gouden pony vonden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:46

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:48

Odetje92 schreef:
upendo schreef:

Eens, kinderpony's zijn hun geld waard

Dit dus.
Er zijn echt hele leuke brave en lieve kinderpony's, maar er hangt wel een prijskaartje aan.
Ook het opleiden van deze pony's kost tijd en geld.
De mijne is op het moment verleasd naar een ruitertje maar kijk zeker eens op bixiepony pagina's daar staan er geregeld wat op.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 12-05-20 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:53

Al zoveel mensen met zulke goede reacties!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:56

Ik geloof niet dat TS heeft gezegd dat ze iets goedkoops zocht toch?

Contact leggen met ponyclubs, maneges etc en aan paardenmensen die je kent ( als je zelf al een beetje in de paarden zit/ al wat contacten hebt) is een handige tip. De echt fijne kinderponys komen meestal inderdaad niet zomaar op marktplaats oid, die worden verkocht op het moment dat de eigenaar zegt dat ze te koop staan :) ( via het eigen netwerk dus.)

Kortom: gebruik maken van de paardennetwerken in je omgeving!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:08

Dat gaat idd via via en niet voor weinig. Heb je voldoende budget?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:25

Ik zou sowieso ook de winter afwachten, dan gaan standaard meer pony’s de deur uit omdat ze meer kosten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:32

Als je iets maar vaak genoeg zegt, dan wordt het automatisch waarheid. :D

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:34

Ik zie op de facebook van SoSobixie vaak leuke kinder pony's

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:36

Staat zat te koop volgens mij momenteel. Zie iig genoeg advertenties voorbij komen. Tip meld je aan via Facebook bij diverse groepen. Dan komt er genoeg voorbij.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:57

Ga niet voor een te jonge pony dan. Ik zou eigenlijk kijken of je de lievelingsmanegepony (als ze die hebben) van de kinderen kunt overnemen.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:00

Punz schreef:
Contact leggen met ponyclubs, maneges etc en aan paardenmensen die je kent ( als je zelf al een beetje in de paarden zit/ al wat contacten hebt) is een handige tip. De echt fijne kinderponys komen meestal inderdaad niet zomaar op marktplaats oid, die worden verkocht op het moment dat de eigenaar zegt dat ze te koop staan :) ( via het eigen netwerk dus.)

Kortom: gebruik maken van de paardennetwerken in je omgeving!

Precies dit. De fijnste kinderponys komen meestal niet op marktplaats, maar worden al besproken door vrienden/kennissen/clubgenoten/etc.
Voor de echte toppertjes staan ze in de rij.
Succes met je zoektocht.