Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:48

Doe mijn hackney pony weg wegens omstandigheden, leuke aanhankelijke pony, bood iemand 100 euro, dus ik zeg dat ik bod niet accepteer en dat ik al hoger bod heb, krijg ik terug ja maar vast niet zo'n goed tehuis als ik bied en even later dat ik een triest leven heb en het uit moet zoeken met mijn poedersuiker. Goh blij dat ik haar niet in het echt zie.

Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:30

SandravdB schreef:
Doe mijn hackney pony weg wegens omstandigheden, leuke aanhankelijke pony, bood iemand 100 euro, dus ik zeg dat ik bod niet accepteer en dat ik al hoger bod heb, krijg ik terug ja maar vast niet zo'n goed tehuis als ik bied en even later dat ik een triest leven heb en het uit moet zoeken met mijn poedersuiker. Goh blij dat ik haar niet in het echt zie.


Dit zijn dus de reacties van kopers waar ik ook zo'n hekel aan heb... Ik had hetzelfde, berichtje gekregen vorig jaar over een paard met "ik bied 800" vraagprijs Was trouwens 4500.
Nou in geen 800 jaar..... En dan worden ze boos als je het afwijst.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:53

Tja tot schelden toe want ze had al een hackney dus was het perfecte huis voor mijn pony, beter dan een ander

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:04

Ik verwijder die onzin-biedingen zonder erop te reageren.. :=

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:24

Nog eentje die reageerde, dus ik zeg netjes heb op dit moment kijkers voor mijn pony en stuur later terug dat pony op proef weg gaat. Krijg ik terug ja maar voor mijn bod kom ik hem morgen halen en hoeft hij niet op proef. Heb zoiets is levend wezen wie weet match karakter niet eens bij je. Dus hoezo ik kom ongezien je pony ophalen voor bepaald bedrag.

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:36

Ah SandravdB, je hebt al geïnteresseerden. Anders zou ik je per pb om wat extra info vragen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:37

Ja werd gek gemaild over hem. Maar zijn leuke ervaren mensen hier uit omgeving wezen kijken waar ik prettig gevoel bij heb en heb afgesproken dat ze hem drie weken proberen omdat hij al vrij lang stil staat en dus op moment wat ontstuimig is voor de kar. Heb liever dat hij desnoods terug komt dan dat hij handel in gaat.

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:58

SandravdB schreef:
Ja werd gek gemaild over hem. Maar zijn leuke ervaren mensen hier uit omgeving wezen kijken waar ik prettig gevoel bij heb en heb afgesproken dat ze hem drie weken proberen omdat hij al vrij lang stil staat en dus op moment wat ontstuimig is voor de kar. Heb liever dat hij desnoods terug komt dan dat hij handel in gaat.



Oh fijn! Toch belangrijk dat je een goed gevoel krijgt bij de kopers.

Bowo
Berichten: 2836
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:23

Fijn dat je een plekje hebt gevonden Sandra!

Hier ook positief nieuws! Degene van vandaag had echt een superfijne klik met hem. Ze is zelf geen moment gestopt met lachen en ook het paard begon na een aantal rondjes heel fijn te ontspannen. En dat ook nog ondanks de harde wind waardoor hij toch niet op zn makkelijkste was.
En daarbij passen haar plannen ook perfect bij de voorkeuren van mijn paard.
Ze wil hem nog wel klinisch laten keuren, dus dat is nog even afwachten, maar hij is voorheen gewoon goedkeurd.

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:33

Klinkt goed Sandra en Bowo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:57

Pfff afgelopen week had ik 6 kijkers op de planning staan, waarvan er maar 2 zijn geweest.. Vanaf dat hij te koop staat zijn er meer mensen niet geweest dan wel, ik heb er nu 4 in totaal gehad die wel zijn gekomen.. -O-
Ik vind het wel lastig hoor, dan houdt ik de tijden/ dagdelen vast voor iemand die niet komt opdagen/ op het laatste moment afzegt waardoor ik anderen niet heb laten komen op dat moment, die daardoor vaak al dat moment gebruiken dan om bij een andere pony te gaan kijken omdat die van mij dus later pas kan, en tot nu toe slagen ze ook bij de andere pony waar ze dus eerder kunnen kijken waardoor ze die van mij niet eens meer de moeite waard vinden om te bekijken/ vergelijken.. Ik heb ook een half uur reistijd naar stal met de auto, gooi mijn planning er speciaal voor om, en waarom..? Voor mensen die niet komen.. }:0

Hebben jullie dat ook of ben ik de enige die daar tegenaan loopt?
Plannen jullie afspraken ook in per dagdeel of echt per uur?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:24

Misschien moeten jullie (via PB) een zwarte lijst aanleggen van mensen die afspraken maken en niet op komen dagen, want 4 van de 6 die het af laten weten ? Echt heel raar.

anjali
Berichten: 15188
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:51

Shanna schreef:
Pfff afgelopen week had ik 6 kijkers op de planning staan, waarvan er maar 2 zijn geweest.. Vanaf dat hij te koop staat zijn er meer mensen niet geweest dan wel, ik heb er nu 4 in totaal gehad die wel zijn gekomen.. -O-
Ik vind het wel lastig hoor, dan houdt ik de tijden/ dagdelen vast voor iemand die niet komt opdagen/ op het laatste moment afzegt waardoor ik anderen niet heb laten komen op dat moment, die daardoor vaak al dat moment gebruiken dan om bij een andere pony te gaan kijken omdat die van mij dus later pas kan, en tot nu toe slagen ze ook bij de andere pony waar ze dus eerder kunnen kijken waardoor ze die van mij niet eens meer de moeite waard vinden om te bekijken/ vergelijken.. Ik heb ook een half uur reistijd naar stal met de auto, gooi mijn planning er speciaal voor om, en waarom..? Voor mensen die niet komen.. }:0

Hebben jullie dat ook of ben ik de enige die daar tegenaan loopt?
Plannen jullie afspraken ook in per dagdeel of echt per uur?

Dan zou ik voortaan alleen zeggen,dan en dan ben ik op stal voor bezichtigingen,een soort open huis zeg maar, en ik houd hem voor niemand vast,de eerste die beslist en betaalt mag hem kopen.

anjali
Berichten: 15188
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:54

En je hoeft ook niet te wachten op een keuring,bij mijn eerste eigen paardje kwam de DA gewoon meteen naar die stal terwijl ik er was om te keuren. Wel alleen klinisch.

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:30

Shanna schreef:
Pfff afgelopen week had ik 6 kijkers op de planning staan, waarvan er maar 2 zijn geweest.. Vanaf dat hij te koop staat zijn er meer mensen niet geweest dan wel, ik heb er nu 4 in totaal gehad die wel zijn gekomen.. -O-
Ik vind het wel lastig hoor, dan houdt ik de tijden/ dagdelen vast voor iemand die niet komt opdagen/ op het laatste moment afzegt waardoor ik anderen niet heb laten komen op dat moment, die daardoor vaak al dat moment gebruiken dan om bij een andere pony te gaan kijken omdat die van mij dus later pas kan, en tot nu toe slagen ze ook bij de andere pony waar ze dus eerder kunnen kijken waardoor ze die van mij niet eens meer de moeite waard vinden om te bekijken/ vergelijken.. Ik heb ook een half uur reistijd naar stal met de auto, gooi mijn planning er speciaal voor om, en waarom..? Voor mensen die niet komen.. }:0

Hebben jullie dat ook of ben ik de enige die daar tegenaan loopt?
Plannen jullie afspraken ook in per dagdeel of echt per uur?

Jeetje, bizar. Hebben die dan ondertussen al een andere gekocht?

Bowo
Berichten: 2836
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:00

Dat is wel heel extreem Shanna. Ik heb er alleen 1 gehad die graag als 3e geïnteresseerde wilde blijven staan en toen de andere 2 niets bleken te zijn, nam ik contact op om de tijd vast te leggen en toen kreeg ik in eerste instantie geen reactie. Na een 2e bericht hoefde ze ineens niet meer. Ik vermoed dat als ik geen contact had hoeven opnemen voor de tijd, ze gewoon niet was gekomen.

Maar ik spreek dus ook wel echt een tijd af en dan 1 of 2 per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:20

Ja iedereen die niet is gekomen heeft in de tussentijd (zeggen ze) een andere pony gekocht. Soms zit er echt maar 1 dag tussen ofzo.. Dan bellen ze maandag dat ze dinsdags willen komen bijvoorbeeld, en dan kopen ze maandag dus ook al de andere pony.. Of zelfs een dagdeel, dat ze ‘s middags zouden komen en ‘s ochtends al een andere gevonden hebben (zeggen ze..)..
Ik weet dat de handel heel snel kan gaan momenteel, maar wel balen dat mijn pony dus steeds niet interessant genoeg is om toch een bezoekje aan te brengen en ik me er wel op aanpas/ andere afspraken voor verzet enzo, juist zodat kijkers kunnen komen zodra ze willen als er dan geen andere kijkers gepland staan.. :x

Een zwarte lijst lijkt me niet nodig, mijn kijkers slagen tenslotte elders wel! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 00:13

Onze pony is inmiddels verkocht naar kijkers die in eerste instantie hadden afgezegd haha! Soms loopt het leven raar, maar ik denk dat het zo heeft moeten zijn.. :)
We gaan hem zelf wegbrengen, en ik hoop dat hij een beetje snel gesetteld is op zn nieuwe plekje. Ik vind het wel super spannend hoor, denk dat ik ook wel een traantje moet laten bij het wegbrengen. Voordeel daarvan is wel dat we gelijk kunnen zien waar hij terecht gaat komen. En het gevoel bij deze mensen is heel erg goed (er zijn ook mensen wezen kijken waar ik hem niet aan wilde verkopen, dat voelde gewoon niet goed).

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:18

Fijn Shanna! Klaar met het 'gedoe'.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:21

Gefeliciteerd Shanna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:22

Vooral voor de pony inderdaad erg fijn! Al die kijkers moet ook wel verwarrend geweest zijn.. Ik voelde me zo schuldig elke keer! :oo

Dane
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-04-20
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:02

Ik meld me ook! :wave: ik word nou echt te groot voor mijn leuke pony.. dus hij staat helaas te koop. Alleen het is geen bomproof pony(vader is heitraks Marvin dus vandaar die pit }> )waar je zo een meisje van 6 op zet en zegt kom we gaan even een buitenritje maken. Hij is vooral heeeel snel, dus die raak je niet heel snel kwijt. Hij is wel echt fantastisch in dressuur ring! Maar het loopt allemaal niet meer zo soepel, hij spiegelt mij heel erg dus ik heb telkens als ik weer ga rijden in men hoofd dat ie weg gaat. En daar word ik niet zo blij van, dus hij ook niet. En dan krijgen we miscommunicaties en raken wij allebei geïrriteerd. En dat word elke keer dat wij rijden weer erger. Dus hebben we besloten dat wij hem of wegbrengen naar een kennis en dat die hem door gaat rijden en de laatste oefeningen voor de Z1 op gaat zetten en dat zij hem verkoopt, of dat ik hem drie keer in de week ga longeren en dat mijn instructiese hem een keer in de week gaat rijden.

Hij heeft super mooie bewegingen en echt potentie dus hij staat er niet op voor 1500, maar mensen willen tegenwoordig niks meer uitgeven aan een pony die hoger loopt. Hebben nou als iets van 5 onzin biedingen gekregen van 600 euro tot 2600 maar daar gaat hij niet voor weg,want het plan is ook dat er een paard voor weer komt. En die staan er tegenwoordig ook pas vanaf 4500 op, dus het gaat nog niet zo makkelijk allemaal :Z

0000
Berichten: 5489
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:10

Dane schreef:
Ik meld me ook! :wave: ik word nou echt te groot voor mijn leuke pony.. dus hij staat helaas te koop. Alleen het is geen bomproof pony(vader is heitraks Marvin dus vandaar die pit }> )waar je zo een meisje van 6 op zet en zegt kom we gaan even een buitenritje maken. Hij is vooral heeeel snel, dus die raak je niet heel snel kwijt. Hij is wel echt fantastisch in dressuur ring! Maar het loopt allemaal niet meer zo soepel, hij spiegelt mij heel erg dus ik heb telkens als ik weer ga rijden in men hoofd dat ie weg gaat. En daar word ik niet zo blij van, dus hij ook niet. En dan krijgen we miscommunicaties en raken wij allebei geïrriteerd. En dat word elke keer dat wij rijden weer erger. Dus hebben we besloten dat wij hem of wegbrengen naar een kennis en dat die hem door gaat rijden en de laatste oefeningen voor de Z1 op gaat zetten en dat zij hem verkoopt, of dat ik hem drie keer in de week ga longeren en dat mijn instructiese hem een keer in de week gaat rijden.

Hij heeft super mooie bewegingen en echt potentie dus hij staat er niet op voor 1500, maar mensen willen tegenwoordig niks meer uitgeven aan een pony die hoger loopt. Hebben nou als iets van 5 onzin biedingen gekregen van 600 euro tot 2600 maar daar gaat hij niet voor weg,want het plan is ook dat er een paard voor weer komt. En die staan er tegenwoordig ook pas vanaf 4500 op, dus het gaat nog niet zo makkelijk allemaal :Z


Jawel hoor, goed gereden en opgeleide ponys zijn behoorlijk gewild. Maar, dan moeten ze wel braaf zijn, redelijk simpel na te rijden en liefst Z lopen. Je schrijft ergens 'pony die hoger loopt' maar hebt het ook over oefeningen voor het Z nog erop zetten. Mensen die een leermeester zoeken, willen vaak een Z pony. En braaf. Mensen die hem zelf nog willen opleiden, hebben een ander budget. Met heel veel kwaliteit mag hij ook best iets moeilijker zijn maar dan wel echt heel veel kwaliteit en niet 65% in het Z. Dus ik zou kritisch kijken naar hoe je hem adverteert, of je daarmee de juiste doelgroep aanspreekt. En doortrainen naar Z2 als hij voldoende kwaliteiten heeft ook zeker overwegen.

Dane
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-04-20
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:20

0000 schreef:
Dane schreef:
Ik meld me ook! :wave: ik word nou echt te groot voor mijn leuke pony.. dus hij staat helaas te koop. Alleen het is geen bomproof pony(vader is heitraks Marvin dus vandaar die pit }> )waar je zo een meisje van 6 op zet en zegt kom we gaan even een buitenritje maken. Hij is vooral heeeel snel, dus die raak je niet heel snel kwijt. Hij is wel echt fantastisch in dressuur ring! Maar het loopt allemaal niet meer zo soepel, hij spiegelt mij heel erg dus ik heb telkens als ik weer ga rijden in men hoofd dat ie weg gaat. En daar word ik niet zo blij van, dus hij ook niet. En dan krijgen we miscommunicaties en raken wij allebei geïrriteerd. En dat word elke keer dat wij rijden weer erger. Dus hebben we besloten dat wij hem of wegbrengen naar een kennis en dat die hem door gaat rijden en de laatste oefeningen voor de Z1 op gaat zetten en dat zij hem verkoopt, of dat ik hem drie keer in de week ga longeren en dat mijn instructiese hem een keer in de week gaat rijden.

Hij heeft super mooie bewegingen en echt potentie dus hij staat er niet op voor 1500, maar mensen willen tegenwoordig niks meer uitgeven aan een pony die hoger loopt. Hebben nou als iets van 5 onzin biedingen gekregen van 600 euro tot 2600 maar daar gaat hij niet voor weg,want het plan is ook dat er een paard voor weer komt. En die staan er tegenwoordig ook pas vanaf 4500 op, dus het gaat nog niet zo makkelijk allemaal :Z


Jawel hoor, goed gereden en opgeleide ponys zijn behoorlijk gewild. Maar, dan moeten ze wel braaf zijn, redelijk simpel na te rijden en liefst Z lopen. Je schrijft ergens 'pony die hoger loopt' maar hebt het ook over oefeningen voor het Z nog erop zetten. Mensen die een leermeester zoeken, willen vaak een Z pony. En braaf. Mensen die hem zelf nog willen opleiden, hebben een ander budget. Met heel veel kwaliteit mag hij ook best iets moeilijker zijn maar dan wel echt heel veel kwaliteit en niet 65% in het Z. Dus ik zou kritisch kijken naar hoe je hem adverteert, of je daarmee de juiste doelgroep aanspreekt. En doortrainen naar Z2 als hij voldoende kwaliteiten heeft ook zeker overwegen.


Bij dat braaf zijn gaat het dus een beetje fout.. nou ja hij is wel braaf, maar het is en blijft een pony. Dus hij kan dr af en toe als ie iets eng vind er heus vandoor schieten, maar ja dat zit dr nou eenmaal in en krijg je er niet gouw weer uit. Het is zeker een leermeester kwa leren rijden en dan ook van dingen oplossen, 1,5 jaar geleden reden we nog aan de longe omdat ie er nog wel eens vandoor wou gaan. En dat vond ik eng, maar inmiddels zijn wij M1+5 geklasseerd.
We gaan dus nog kijken wat we gaan doen,waarschijnlijk brengen we hem naar een kennis en gaat die de oefeningen voor de Z bevestigen.

Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:22

Zaterdag komt er iemand voor m'n paard. Ben mega zenuwachtig. Heb eerlijk in de advertentie gezet wat hij doet en voor een klein prijsje erop gezet. Ik wordt plat gebeld en geappt over hem. Heb iedereen maar even gezegd dat ik eerst zaterdag afwacht... Dubbel gevoel...