Nadat ik twee weken geleden Sabina, de zweetvos die je hier op sommige foto's ziet, moest laten inslapen, is dit een rare mijlpaal.
Sabina heb ik vijftien jaar lang gehad, en het is nog wat vreemd dat ze niet meer in de wei loopt.
Gelukkig heb ik Jacinta en Sigrid (de witte) nog wel, en nu Jacinta deze leeftijd heeft bereikt, mag ze wel eens in het zonnetje gezet hier op bokt

Jacinta en haar dochter Sigrid heb ik tien jaar geleden overgenomen van een oude man, die naar het bejaardenhuis verhuisde.
De eerste paar jaren vielen hard tegen, ik als 10-jarige kon er helemaal niets mee.
Gewend als ik was aan Sabina, die werkelijk alles goed vond, was Jacinta een ander verhaal.
Als je niet uitkeek, had je zo een trap te pakken.
Gelukkig kan ik ondertussen met haar lezen en schrijven, en al blijft ze zeer zeker een dominante pony met een eigen mening, toch is ze wat milder geworden op haar oude dag.
Wat foto's uit de laatste paar jaar bij elkaar gezet,
Geniet ervan, en een berichtje zou leuk zijn

In 2016 hadden wij een mooi bloemenveld tegenover ons

Daarnaast hebben wij dat jaar een poeltje in de buurt ontdekt waar we kunnen afkoelen

In 2017 heb ik Jacinta beleerd voor de kar,
Ik had al vaker geholpen met beleren, maar zo makkelijk als Jacinta het oppakte, heb ik nog niet eerder gezien. Na het wennen aan het tuig, was er verder niets moeilijk meer, en ondertussen hebben we al heel wat kilometers gemaakt.
Eerst met de lange lijnen oefenen

Ook heb ik dat jaar mijn VWO-examen gehaald, en als examencadeau heb ik mijn sulky gekregen

2018 stond vooral in het teken van een hoop rondjes wandelen en mennen.
Ook is ze dat jaar meegeweest naar ponykamp, waar ik elk jaar één van de leiding ben. Dat mijn pony, die eerder altijd naar kinderen trapte, nu zo braaf is dat dit kan, had ik tien jaar geleden niet kunnen denken

In de zomer van 2019 is een vriendin van mij foto's komen maken, waar ik erg blij mee ben

En dan nog wat plaatjes van de eerste helft van 2020

Deze foto is van een maand geleden, toen alles nog goed leek te gaan met Sabina en we nog gewoon 5 km liepen

En als 28-jarige, ziet ze er zo uit: