Blink is in maart naar Nederland gekomen vanuit Engeland en sinds 2 april is hij van ons. Volgens paspoort 9 jaar en volgend tandarts 15..
Wij waren op zoek naar een super lieve pony voor het hele gezin, eentje waar ik lekker op kan rijden en hopelijk van mijn angst voor buiten rijden af kan krijgen want dat doe ik toch erg graag. Maar ook een pony waar de kinderen van 8 en 9 lekker mee kunnen rijden en er wat van kunnen leren. Die ene speld in de hooiberg was erg moeilijk te vinden en ik vond het kopen van een pony spannend, was erg bang dat het tegen zou vallen. Toen kwam ik deze knapperd tegen en zijn we gaan kijken, het hele idee van kunnen leasen was voor ons een uitkomst zodat we eerst konden uitvinden of het echt wel een geschikte pony was voor ons. Nou en dat is hij!!
Blink was in het begin wat afwachtend en liep in de wei steeds weg. Ondertussen blijft hij staan en komt regelmatig een stukje naar me toe. De kinderen kunnen uren poetsen en doen hij vind alles goed ondanks dat hij geen kinderen gewend was.
Trappen, bijten, bokken of steigeren heeft hij tot nu toe nog niet gedaan.
We ze langzaam aan beginnen met rijden, hij was erg onrustig met zijn hoofd wat na een bezoekje aan de tandarts opgelost was (2 grote haken). Nu zijn we vooral bezig met ontspanning en aanleuning zoeken, elke week is er weer verbetering. We krijgen elke week les. Hij kent verder kwam dressuur echt niets dus ik moet hem alles aanleren. Valt niet mee als je al 8 jaar niet gereden heb haha.
Vanwege mijn angst met buitenrijden dit eerst aangelijnd geoefend. Vandaag voor het eerst een uur lang los gestapt en gedraafd en dit alles zonder angst! Mijn jongste dochter heeft gisteren een bixie proefje gereden met hem helemaal alleen, deze is opgestuurd.
Heel verhaal, sorry. Ik ben zo ongelooflijk trots op deze pony! Ik leer hem dingen maar hij leert mij zeker ook dingen.

Foto van een tijdje geleden toen ik alleen nog vast in het bos durfde, alleen voor de foto even los geklikt haha.

Oudste dochter in de eerste week dat hij bij ons was en we nog geen zadel hadden.

Vandaag, even losrijden voor we het bos in gaan.

Galop ( doen we nog niet zo lang samen)

In het bos

Zo trots, even uitrusten en ijsje op deze warme dag

Jongste dochter vorige week op buitenrit
Verbeterpunten zijn welkom maar graag opbouwend, ik ben me bewust dat mijn houding alles behalve perfect is maar daar werken we aan. We kunnen na 8 jaar niet rijden niet alles tegelijk verwachten toch.