Trots op mijn bijna driejarige!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Trots op mijn bijna driejarige!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 20:04

Tijd voor een update van mijn kleine man die inmiddels toch een steeds wat grotere man wordt! :+

Ik zag hem bijna drie jaar geleden al voorbij komen op de Facebookpagina van de fokker toen hij net geboren was. Gekscherend vroeg ik toen al of hij te koop was, maar mijn hoofd stond toen eigenlijk nog helemaal niet naar een nieuw paard, ik had mijn vorige paard zo'n anderhalf jaar eerder in laten slapen en twijfelde of ik überhaupt wel weer ooit aan een ander paard zou beginnen.

Afbeelding

Afbeelding

In 2018, bijna een jaar nadat G-Star geboren was, zat ik aan de andere kant van de wereld en kwam hij weer voorbij op Facebook. Te koop. Ik heb niet lang na hoeven denken. Ik ken zijn moeder, een heel lief en eerlijk paard, en kwam te weten dat de hengst Goldstar du Bois ook net zo'n lief karakter heeft. Het voelde goed. Een nieuw paard en weer zelf 'groter brengen'. Een fijne startplek bij lieve kennissen was snel geregeld en zo kwam het dat G-Star (met per toen roepnaam Gino :D) in mei 2018 van mij werd en arriveerde.

Afbeelding

Afbeelding

Een jaar lang heb ik hem de basis geleerd, hem veel in de hand gehad. Dat ging supergoed. Toen ik de mogelijkheid kreeg hem in een natuurgebied in een kudde te plaatsen heb ik dat gedaan. Daar staat hij nu ruim een jaar. Niet alleen voor hem heel gezond en fijn, maar ook voor mij telkens weer heerlijke bezoekjes! Het gebied is prachtig, ik ga er heel regelmatig heen en onze band is onverstoord. De basis die hij kent blijft en het is gewoon een makkelijk braaf dier. Wát een lieverd is het. Ben zo blij met hem en op hoe hij uitgroeit tot een prachtige inmiddels bijna driejarige ruin. Natuurlijk nieuwsgierig naar hoe dat verder zal gaan, maar voorlopig staat hij daar nog prima. Vooralsnog is het plan hem volgend jaar uit het gebied te halen, no hurries!

Maart 2019, net in het gebied
Afbeelding

Mei 2020, zomervacht in aantocht!
Afbeelding

Afbeelding

En geknutseld met een filmpje :)

https://youtu.be/VM3rJV6Dbpg

*\o/*

Cerosa

Re: Trots op mijn bijna driejarige!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:08

Heel gaaf dier, prachtig dat hij zo de ruimte heeft nu. <3
Gewoon nieuwsgierig, is het niet moeilijk hem te vinden in dat gebied als je hem op gaat zoeken? Lopen ze daar met veel? Lijkt mij heel mooi.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 20:18

Cerosa schreef:
Heel gaaf dier, prachtig dat hij zo de ruimte heeft nu. <3
Gewoon nieuwsgierig, is het niet moeilijk hem te vinden in dat gebied als je hem op gaat zoeken? Lopen ze daar met veel? Lijkt mij heel mooi.

Dat is precies iets wat me enige tijd heeft laten twijfelen om hem daar te plaatsen. Het gebied is zo'n 20 hectare. Maar het valt echt alles mee! Je leert het ritme van verplaatsingen en favoriete plekken van de kudde kennen (ze staan met zo'n 6 paarden daar, soms komen er tijdelijk wat jonge paarden bij) en ik kan vaak wel inschatten waar ze staan. Bovendien loopt er een dijk langs het gebied en met een klein beetje geluk kan ik ze vanaf daar zien lopen. Toch maakt het me niet zoveel uit, want er doorheen moeten wandelen en een beetje zoeken is ook echt geen straf. :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 12:07

Nog even een schopje hoor. :Y) :D

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:13

Wat een leuk dier en wat groeit hij al mooi uit. Heel zachte blik ook <3

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:14

Wat een prachtig paard! En fijn dat hij zo de ruimte heeft en krijgt om te groeien

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:46

Wat een gaaf paard! <3 Is het een kruising? Fries & ...? Of lees ik daar helemaal overheen haha. Veel plezier nog met hem!

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:56

_Evelien schreef:
Wat een gaaf paard! <3 Is het een kruising? Fries & ...? Of lees ik daar helemaal overheen haha. Veel plezier nog met hem!

Goldstar du Bois, NRPS stamboek, Belgisch Warmbloed pony.

Ben gek op de Du Bois pony's :D

Deze is ook zo mooi :D

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 18:26

xChanelx schreef:
Wat een leuk dier en wat groeit hij al mooi uit. Heel zachte blik ook <3

Ah ja he, hij heeft zo'n mooi hoofd en zijn oog is inderdaad heel vriendelijk vind ik ook!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 18:26

_Evelien schreef:

Dank!! En klopt, zie moeders op de foto en vader dus inderdaad Goldstar du Bois. :) :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:34

Super leuk paardje, heb ook een keer een kruising meteen Dubois met een fries gezien maar dat was echt meer fries.

Mag ik vragen waar je pony staat, klinkt super zo in een natuurgebied. Mag ook via pb

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:41

Heel knap paard!!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 20:01

Amber_anne schreef:
Super leuk paardje, heb ook een keer een kruising meteen Dubois met een fries gezien maar dat was echt meer fries.

Mag ik vragen waar je pony staat, klinkt super zo in een natuurgebied. Mag ook via pb

Ja wel een bijzonder resultaat he?
Ik stuur je wel even een pb mbt vraag!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:19

Hij is echt onwijs knap! Ben heel benieuwd hoe hij verder uitgroeit. Hoe groot is hij nu?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:25

Prachtig dier! <3

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 20:51

Ilja_1997 schreef:
Hij is echt onwijs knap! Ben heel benieuwd hoe hij verder uitgroeit. Hoe groot is hij nu?

Moet hem hoognodig weer eens meten, want ik heb geen idee! Zal nu tussen de 1.45 en 1.50 zijn denk ik!!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:05

Britt1 schreef:
Ilja_1997 schreef:

Moet hem hoognodig weer eens meten, want ik heb geen idee! Zal nu tussen de 1.45 en 1.50 zijn denk ik!!

Dan mag ie nog wel een stukje de hoogte of de breedte in groeien voor jou :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 23:19

Och wat een tof dier! Ik ben niet zo aan de friezen maar ik snap wél dat je voor de combi NRPS x deze Friese merrie valt. En jouw opfokplek is gewoon hemel op aarde voor hem, snap helemaal dat je daarvoor gekozen hebt!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 23:24

Ilja_1997 schreef:
Dan mag ie nog wel een stukje de hoogte of de breedte in groeien voor jou :D

Ja ben benieuwd wat het wordt. Ben geen pony's gewend maar qua bouw moet het zeker wel gaan passen, denk ik.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 20:04

Vandaag hem maar eens opgemeten weer en kwam 1.49! In elk geval een E-maatje nu dus :D

Afbeelding

En weer genieten in dit decor! <3

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:39

Prachtige foto! En heerlijk zo om ze voorbij te zien komen met de groep. Wat een vrijheid

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:44

Dat paard heeft het leven van een luis op een zeer hoofd. :D /3
Genieten hoor.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:47

Oww echt wat een droomscenario om zo je paard op te laten groeien... ik ben er ook absoluut voorstander van, eerst goede basis, en dan lekker "vakantie" met soms een opfriscursusje! Als de basis er eenmaal goed in zit(dus gebaseerd op vertrouwen) dan kan je het weer zo oppakken is mijn ervaring.

Ik snap ook helemaal waarom je voor hem gevallen bent! Op die laatste foto lijkt hij ook al weer een heel stuk "volwassener"

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 20:58

Cerosa schreef:
Prachtige foto! En heerlijk zo om ze voorbij te zien komen met de groep. Wat een vrijheid

Nou echt fantastisch he! En die foto is zo schattig, hij is heel mensgericht. <3

senna21 schreef:
Dat paard heeft het leven van een luis op een zeer hoofd. :D /3
Genieten hoor.

Haha ja, de tijd van zijn leven!

siskeh schreef:
Oww echt wat een droomscenario om zo je paard op te laten groeien... ik ben er ook absoluut voorstander van, eerst goede basis, en dan lekker "vakantie" met soms een opfriscursusje! Als de basis er eenmaal goed in zit(dus gebaseerd op vertrouwen) dan kan je het weer zo oppakken is mijn ervaring.

Ik snap ook helemaal waarom je voor hem gevallen bent! Op die laatste foto lijkt hij ook al weer een heel stuk "volwassener"

Gaaf he! Ik heb echt getwijfeld, maar vanaf de eerste dag in het gebied geen seconde spijt gehad.
Hij is enorm gegroeid, maar blijft zijn stabiele en eerlijke karakter houden. Zoals ik al zei heel mensgericht en dus ook naar kinderen heel erg vriendelijk en voorzichtig. Super! Als het zich in deze lijn voortzet, dan blijft het vast ook goed de komende jaren... Fingers crossed!