Ik zag hem bijna drie jaar geleden al voorbij komen op de Facebookpagina van de fokker toen hij net geboren was. Gekscherend vroeg ik toen al of hij te koop was, maar mijn hoofd stond toen eigenlijk nog helemaal niet naar een nieuw paard, ik had mijn vorige paard zo'n anderhalf jaar eerder in laten slapen en twijfelde of ik überhaupt wel weer ooit aan een ander paard zou beginnen.

In 2018, bijna een jaar nadat G-Star geboren was, zat ik aan de andere kant van de wereld en kwam hij weer voorbij op Facebook. Te koop. Ik heb niet lang na hoeven denken. Ik ken zijn moeder, een heel lief en eerlijk paard, en kwam te weten dat de hengst Goldstar du Bois ook net zo'n lief karakter heeft. Het voelde goed. Een nieuw paard en weer zelf 'groter brengen'. Een fijne startplek bij lieve kennissen was snel geregeld en zo kwam het dat G-Star (met per toen roepnaam Gino

Een jaar lang heb ik hem de basis geleerd, hem veel in de hand gehad. Dat ging supergoed. Toen ik de mogelijkheid kreeg hem in een natuurgebied in een kudde te plaatsen heb ik dat gedaan. Daar staat hij nu ruim een jaar. Niet alleen voor hem heel gezond en fijn, maar ook voor mij telkens weer heerlijke bezoekjes! Het gebied is prachtig, ik ga er heel regelmatig heen en onze band is onverstoord. De basis die hij kent blijft en het is gewoon een makkelijk braaf dier. Wát een lieverd is het. Ben zo blij met hem en op hoe hij uitgroeit tot een prachtige inmiddels bijna driejarige ruin. Natuurlijk nieuwsgierig naar hoe dat verder zal gaan, maar voorlopig staat hij daar nog prima. Vooralsnog is het plan hem volgend jaar uit het gebied te halen, no hurries!
Maart 2019, net in het gebied

Mei 2020, zomervacht in aantocht!

En geknutseld met een filmpje

https://youtu.be/VM3rJV6Dbpg