Hoe shetlander verkeerd mak maken zonder verkeer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Hoe shetlander verkeerd mak maken zonder verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 19:19

Verkeers mak maken daar bedoel ik dat hij moet wennen aan de buiten geluiden als hij in de bak is.Ik zal het uit leggen, mijn dochter en ik hebben vorig jaar allebij een enkel operatie ondergaan.We kunnen nog niet ver lopen, maar vooral het druk doen dus trekken dat is nog te pittig voor ons.

Hij is best braaf buiten maar bv een knallende uitlaat daar schrikt hij van. Misschien dat schriktraining ook goed kan helpen? Hij is net 2 jaar geworden en hij is bijna een meter hoog. Hebben jullie creatieve ideeën?

Amber812

Re: Hoe shetlander verkeerd mak maken zonder verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:51

Ik heb je een pb gestuurd :)

troi

Re: Hoe shetlander verkeerd mak maken zonder verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:24

als de pony niet naar het verkeer kan dan moet je het verkeer naar de pony brengen. Rondje om een geparkeerde auto lopen. Motor laten draaien, dan eens een stukje daarmee manouveren. Rijbak vlakken terwijl je met de pony in de rijbak loopt. Kennis met een motor vragen een stukje rond (in) het weiland te rijden. Eerst rustig en dan steeds die motor wat meer laten brullen. Allerlei dat soort geintjes uithalen. Sowieso is een gewone schriktraining ook altijd handig.