Friese hengst Diablo aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ

Friese hengst Diablo aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 12:09

Eergisteren had ik maar weer eens de camera en statief mee genomen om het rijden met Diablo weer eens te filmen.
Diablo is nu bijna 7 jaar en alweer 5,5 jaar in mijn bezit. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en alle knoppen (zijn er nog niet zoveel :Y) ) die er nu op zitten, heb ik ook zelf erop gezet. Zijgangen zijn we ook mee bezig, maar eergisteren heb ik mij daar niet mee bezig gehouden. Ik rijd voornamelijk recreatief en ben dan ook vaak in het bos te vinden.

Plezier en vertrouwen voor beide staat voorop. Er zijn absoluut nog een hoop dingen om te verbeteren (balans, constante aanleuning, tempocontrole, hij gaat nog wat scheef rechtuit), maar ik ben allang blij dat hij steeds meer ontspannen rond gaat en met het halsstrekken al netjes mijn hand volgt.

Daarnaast ben ik ook begonnen met vrijheidsdressuur onder het zadel. Voetjes geven kon hij al op de grond, maar sinds kort doet hij het ook netjes onder het zadel. Het steigeren is een nieuw knopje, wat hij behoorlijk snel heeft opgepakt. Hier mist hij nog balans, vandaar dat hij wegdraait. Dit ben ik steeds een beetje meer aan het corrigeren en er zitten soms al momenten tussen dat hij niet meer draait. Ik vraag dit overigens niet iedere keer als ik ga rijden. Een paar keer en als hij het braaf doet op commando, is het ook klaar en dat gaat heel goed.

Genoeg gepraat, hierbij het filmpje :D

https://www.youtube.com/watch?v=R7CsPFd59tU

Afbeelding

Afbeelding

lovefi

Re: Friese hengst Diablo aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:33

Wat een mooi paard. Leuk om te zijn dat hij zo goed op jou gefocust is!

DJZ

Re: Friese hengst Diablo aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 22:10

Dank je wel voor je reactie :)

Helaas moet ik maandag een veearts voor hem bellen.. Zijn linker achterknie schiet telkens op slot.. Denk dat hij met de dagelijkse dolle 5 minuten de banden heeft verrekt... :(