[VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 08:27

Dankjulliewel voor de leuke reacties! Mega trots op het ventje, ik ben sinds kort begonnen met grondwerk en hij pakt alles zoooo makkelijk op, echt bizar. Sinds ik 3 van mijn paarden 'moet' trainen onder het zadel merkte ik dat hij er toch wel gauw bij in schoot en gezien ik hem ook wil klaar stomen voor de hengstenkeuring volgend jaar, het leren reizen met de trailer etc. beginnen we rustig met grondwerk en hij vind de aandacht heerlijk.

Ik had hem vorig jaar voor het eerst onder de douche gehad, was dus vrij nieuw voor hem. Toen alle tijd eraan besteeds en goed afgerond. Nu weer eens geprobeerd, was geen enkel probleem, hij vond heerlijk. Echt een geweldig makkelijk en lief dier is het. Gek op z'n makkelijke karakter.

Adelaide71 schreef:
Las hierboven een comment in de trant van: ben geen arabieren fan, maar die van jou vind ik mooi... Ik heb exact hetzelfde gevoel. Vind de jouwe prachtig en jeetje wat een stoer ventje heb je gefokt zeg, prachtig. <3 Ben heel benieuwd hoe hij verder zal gaan opgroeien en of hij je dromen gaat waarmaken. Ik volg.


Ah super leuk om te horen! *\o/* Ik heb inderdaad wel een ander soort type arabier, deze ene houd juist van de chiquere type's met extreme hoofdjes.. mijn paarden zijn wat minder chique, maar wel met behoud van arabische uitstraling en gewoon een goed lichaam met sterke beweging. Daarom extra leuk om te horen wanneer mensen mijn paardjes mooi vinden natuurlijk :j

Zelf ben ik ook enorm benieuwd hoe hij gaat uitgroeien, dit jaar mag hij 2 merries dekken.. ook onwijs benieuwd naar hoe dat gaat en hoe z'n nageslacht gaat zijn. Ik hoop dat hij in de toekomst vooral leuke sportpaarden/pony's mag gaan dekken, hoeft niet eens Arabisch te zijn. Ik wil me juist richting op die sportrichting. :D

Anoniem

Re: [VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:44

Ja ik denk dat het inderdaad heel persoonlijk is, op welk type je valt :) . En ik vind de jouwe overigens nog mega chique, maar snap wat je bedoelt (meer sport, minder show). En wat spannend dat hij mag gaan dekken dit jaar! Heel benieuwd hoe dat avontuur gaat zijn en welke merries hij mag gaan dekken. Leuk zeg! *\o/*

chanicha

Berichten: 12164
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:16

Ik hou van dit soort Arabieren, niet van die extreme hoofdjes maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Als het klikt klikt het en gaan ze voor je door het vuur.

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 09:33

Ah dankjewel beide! Super leuk! Ik verklap in ieder geval al één merrie.. en dat is onze eigen merrie Azi die hij mag gaan dekken.


Afbeelding


Zij komt uit een hele mooie degelijke merrie en uit een wat meer show gefokte hengst. Azi en Nuraij beschikken beide over een geweldig fijn, werkwillig en mensgericht karakter. Hopend dat Nuraij zijn hoogte en sportieve bouw doorgeeft & Azi de chique looks met mooie grote ogen moet dit wel een blikvanger gaan worden onder het zadel in de toekomst.

Azi is inmiddels endurance klasse II (40+ km) startgerechtigd en word momenteel ook uitgebracht in de dressuur.

Anoniem

Re: [VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:39

Leuk! Mooie combinatie! <3 Wat jammer dat je dan zo lang moet wachten eer je het resultaat mag gaan zien hè?

chanicha

Berichten: 12164
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:01

Mooie combi TS maar met zulke ouders kan het niet anders dan een prachtveulen worden!
We hebben wel weer iets om naar uit te kijken :):)

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 11:08

chanicha schreef:
Mooie combi TS maar met zulke ouders kan het niet anders dan een prachtveulen worden!
We hebben wel weer iets om naar uit te kijken :):)


Dankjewel! <3 Er zal tegen die tijd ook weer een volgtopic komen, mijn andere merrie wordt ook dit jaar gedekt. Heb diepvries sperma uit Engeland gekocht van een geweldige prestatiehengst uit de zeldzame crabbet bloedlijnen. *\o/*


Adelaide71 schreef:
Leuk! Mooie combinatie! <3 Wat jammer dat je dan zo lang moet wachten eer je het resultaat mag gaan zien hè?


Nou echt he :') We moeten maar weer geduld hebben hihi! Ben benieuwd hoe beide fokken. Wordt voor hen allebei hun eerste kind *D

Anoniem

Re: [VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:40

Oh extra spannend dus! Wel ontzettend leuk om naar uit te kijken! Ik blijf volgen. +:)+

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: [VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 12:15

Vanmorgen weer wat fotootjes gemaakt omdat hij zich zo prachtig liet zien <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chanicha

Berichten: 12164
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:21

Wauww prachtige foto’s <3

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:43

Wat is het toch een prachtig dier! Altijd maar showen. hij heeft wel een arrogant koppie hoor. Maar zo leuk!!

Anoniem

Re: [VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 18:23

"Ik ben wakkerrrrr." :D
Prachtige plaatjes! <3

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: [VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:11

Hij is echt zo prachtig! <3 Ben heel benieuwd hoe zijn veulen wordt.
Ik vind hem juist helemaal geen arrogante uitstraling hebben maar heel blij en lief.

chanicha

Berichten: 12164
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:14

Hoe is het met mijn grote vriend Jah’ri?

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 08:28

Leuk om iedere keer jullie enthousiaste reacties te lezen *\o/* over Yah'ri heb ik na jouw bericht Chanicha zijn topic ook geüpdatet :j :D

Hierbij wat fotootjes van gisteren, 2 dagen geleden is Nuraij alweer 2 jaar oud geworden <3


Afbeelding

Afbeelding
Race paard haha

Afbeelding

peaches

Berichten: 1705
Geregistreerd: 04-12-05

Re: [VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:42

Zoooo knap!

chanicha

Berichten: 12164
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:45

Wauww prachtig zeg <3
Als ik toch eens jonger en niet zo krakkemikkig was geweest dan had ik het wel geweten :j

weslyjune

Berichten: 696
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Het Noorden van het Land

Re: [VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 12:06

Lekker ding

Hij zwaart ook al wat uit, ik hou wel van body

Anoniem

Re: [VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:08

Ik vind 'm prachtig! 8-)

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 20:32

Afbeelding
Afbeelding

Nuraij z'n wintervachtje helemaal kwijt! *\o/*

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 20:56

Knapperd!!

Lunameyza

Berichten: 550
Geregistreerd: 14-06-15

Re: [VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:00

Zo dan :wow: <3

chanicha

Berichten: 12164
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:14

Prachtig <3

Michelle_S

Berichten: 2726
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 10:07

Hoi allemaal!

Lange tijd niets geplaatst, de dekking met Azi is niet gelukt helaas. Ze liet het niet toe en gezien ik druk bezig was met het drachtig krijgen van Nuraij z'n moeder heb ik de focus daar meer op gelegd. Maar leuke plannen voor dit jaar, Nuraij komt publiekelijk ter dekking en gaat half april naar het dekstation om z'n zwemmers in te vriezen én vers sperma te vangen. Voor nu staan er ongeveer 4 merries gepland voor hem. <3 Anderen zijn altijd welkom natuurlijk *\o/*

Nog even wat toffe fotootjes van afgelopen zomer van hem:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nuraij meet nu 1.55 m. En is LFS, CA, SCID & OAAM vrij getest

Dekgeld 2023: 450 euro
Levend veulen garantie, dekgeld pas betalen bij dracht, kosten buiten het dekgeld om ( ℎ , ℎ , .) zijn voor de merriehouder.
25% korting op merries met bewezen prestaties in de sport (endurance 80+ km, dressuur M, western open)

Keuze uit direct vers inseminatie op het station of vers verzendsperma.

purny

Berichten: 27513
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Aura's Silvern Nuraij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:13

Wat een knapperd!