Kan ik HC L starten zonder startpas?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lottexfox

Kan ik HC L starten zonder startpas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 06:44

Hii ik vroeg mij dus af of ik L springen mag starten zonder startpas.
Laat ik de vraag even ondersteunen. Ik heb zelf een D pony waarmee ik in de M zit. Nu heeft een kennis van mij een pony’tje gekocht voor in de tuin en heeft gevraagd of ik hem wil rijden. Het is een C pony. Nu hebben we dus al best wel wat wedstrijdjes in de B HC gereden. Ik wil geen startpas aanvragen omdat ik dan met mijn pony naar het Z moet en daar vind ik hem te oud voor. Maar dd B word ik nu wel een beetje zat. Dus ik vroeg me af mag je L HC starten zonder startpas als je met een andere pony met startpas Z startgeregtigd bent?

Anoniem

Re: Kan ik HC L starten zonder startpas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:04

Als jij met je oude pony niet meer wil starten ben je niet ineens verplicht om z met hem te starten als je een startpas aanvraagt die vraag je dan aan om met die andere pony te starten. Sowieso als je z start mag je met een andere pony gewoon L starten.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:16

Officieel mag je zonder startpas helemaal geen HC starten, niet in de B en ook niet in de L. Alleen starten in de klasse BB is toegestaan zonder startpas.

Je hebt mazzel als een vereniging/organisatie je HC laat starten zonder startpas.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:11

Voor zover ik weet heb je überhaupt een startpas nodig om HC te starten.
Ik hoop trouwens dat 'het pony'tje voor in de tuin' niet helemaal alleen staat?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:16

Ik mis de reden waarom de aanvraag van een startpas voor de C pony maakt dat je dan met je D pony Z moet gaan starten?

Of rij je nu met je D pony ook hc in de B rond en wil je daarmee ook hc L starten?

Er zijn straks na de Corona maatregelen vast wel weer genoeg oefenwedstrijden waarbij je je kan inschrijven op de hoogte die je wilt, denk dat dat een mooie oplossing is.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:22

Ts kan zeker gelijk hebben wat het Z starten betreft. Bij één startpas ben je niet verplicht om te promoveren bij het springen en zou je zelfs eeuwig in de B mogen blijven. Bij aanvraag van een tweede startpas vervalt deze regel.

Verder mag je idd alleen BB starten zonder startpas, dus ook geen B.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:25

Sjaco schreef:
Ts kan zeker gelijk hebben wat het Z starten betreft. Bij één startpas ben je niet verplicht om te promoveren bij het springen en zou je zelfs eeuwig in de B mogen blijven. Bij aanvraag van een tweede startpas vervalt deze regel.

Verder mag je idd alleen BB starten zonder startpas, dus ook geen B.

Oh ja, die regel, het is vroeg :+ , die was ik even vergeten.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:28

Zit je al aan de 40 winstpunten? Dan moet je inderdaad promoveren met een tweede startpas. Naar mijn weten is HC sowieso niet bedoeld voor combinaties zonder startpas.

Lottexfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 05:58

cobiie schreef:
Ik mis de reden waarom de aanvraag van een startpas voor de C pony maakt dat je dan met je D pony Z moet gaan starten?

Of rij je nu met je D pony ook hc in de B rond en wil je daarmee ook hc L starten?

Er zijn straks na de Corona maatregelen vast wel weer genoeg oefenwedstrijden waarbij je je kan inschrijven op de hoogte die je wilt, denk dat dat een mooie oplossing is.

Ik rijd de C pony voor iemand dus hij is niet van mij maar we rijden nu zonder startpas in de B HC en ik heb zelf mijn eigen D pony waarmee ik M rijd maar we hebben in de M al 40 punten maar hij is al 19 jaar dus ik wil niet nu nog met hem het Z in wat wel verplicht is als ik een 2e startpas aanvraag