Nou ik ga proberen het een beetje uit te leggen.
Ik ben Mila, bijna 15 jaar al mijn hele leven heb ik 1 grote droom : Een eigen paard.
Op mijn 7de ben ik begonnen op de manege, heb hier 6 jaar gereden en rij nu ruim anderhalf jaar een pony bij.
Ik heb ook een tijd een shet verzorgd om deze daarna over te kopen.
Zij is afgelopen september naar een ander huisje gegaan doordat dit het beste was om te doen.
Samen met mijn ouders ben ik de laatste tijd in gesprek over de mogelijkheid van een eigen paard, en gister is de knoop doorgehakt, Het mag

ik ben natuurlijk superblij, maar nu.
Ik heb natuurlijk al een shetlander gehad maar dat is een heel groot verschil met een paard (of grote pony).
Ik ben al aan het kijken naar stallen in de buurt en heb er nu 3 die me erg goed klinken.
Maar ik heb ook een aantal vragen waarvoor dit mij de goede plek lijkt.
Als we echt naar het paard gaan kijken neem ik iemand mee, ik hoop dat mijn instructeur mee wilt en anders kan ik nog wel wat mensen die er verstand van hebben
Ik ga klinisch laten keuren en ik horde dat je dat dan niet moest laten doen door hun dierenarts (?)
Ik had gekeken maar kon enkel erg persoonlijke topics vinden voor t aanschaffen van een paard .
Ik heb ook een paar algemene vragen over jullie ervaringen en wat jullie aanraden (bv welk merk)

Ik heb al even een lijstje gemaakt met wat spullen en vroeg me af of jullie nog aanvulling hadden (ik wil recreatief gaan rijden, buitenrijden, een keer een sprongetje en gewoon lol met je knol) ?
- Zadel
- Hoofdstel
- Peesbeschermers
- weide Halster(s)
- Dekje(s)
- Borstels (heb ik op zich al)
- Longeerlijn, longeersingel en als nodig zweep.
- Poetskist (mogelijk al in huis)
- Zoutsteen
- Hoefschoenen(bij ijzers)
- Zadelhoes
- Shampoo
- Leeronderhoud
- Vliegenspray
- Vliegendeken voor met zadel
- Bijzetteugel voor longeren
- (voer) emmers
- Uitrijdeken (ook een vliegenversie voor het bos ?)
- Ehbo set
ik vermoed dat er nog wel wat dingen ontbreken dus als jullie nog iets weten

Tot nu toe kwam ik op deze vragen :
Wel of geen vliegendeken en vliegenmasker ? en welke dan ?
Welk voer ? wat voeren jullie je (recreatie) paard ?
Welk merk zadel ? en welke zadelmaker omgeving Elst ?
Verzekeren ja of nee ? waar ?
Ik kom zeker op nog wel meer vragen maar om even te beginnen

Als er nog andere dingen zijn die jullie weten zeg het maar.
(ik hoop dat het topic goed staat, vind dat altijd zo lastig)