Waarom is het zo lastig om een verzorgpony te vinden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bente12

Waarom is het zo lastig om een verzorgpony te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 19:30

heeft iemand tips of antwoorden? :D :(

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:38

Hoi! Lastig kan dat zijn, ja. Vervelend dat het niet wil lukken. Hoe heb je het tot nu toe aangepakt? Misschien dat we je dan specifieker tips kunnen geven.

Ook zijn er bepaalde plekken in Nederland waar gewoonweg minder ruimte is voor paarden. Je zult merken dat het hier ook moeilijker is om een verzorgpony te vinden. Welke regio zoek je?

Ik zie dat je 12 bent. Veel paardeneigenaren hebben een beetje moeite met hun paarden of pony's afstaan aan jongeren onder de 16 of 18. Dat heeft vaak te maken met verantwoordelijkheidsgevoel. Aan je leeftijd kun jij natuurlijk niks doen, soms moet je gewoon een beetje geluk hebben. :)

Bente12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 19:39

_Denise_ schreef:
Hoi! Lastig kan dat zijn, ja. Vervelend dat het niet wil lukken. Hoe heb je het tot nu toe aangepakt? Misschien dat we je dan specifieker tips kunnen geven.

Ook zijn er bepaalde plekken in Nederland waar gewoonweg minder ruimte is voor paarden. Je zult merken dat het hier ook moeilijker is om een verzorgpony te vinden. Welke regio zoek je?

Ik zie dat je 12 bent. Veel paardeneigenaren hebben een beetje moeite met hun paarden of pony's afstaan aan jongeren onder de 16 of 18. Dat heeft vaak te maken met verantwoordelijkheidsgevoel. Aan je leeftijd kun jij natuurlijk niks doen, soms moet je gewoon een beetje geluk hebben. :)
hey ja ik woon in regio enschede maar dat is wel waaar

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:14

Ik woon zelf ook in regio Enschede en ervaar hetzelfde probleem, hier moet je heel veel geluk hebben, dat ligt niet aan jou. De meeste paarden zijn al bezet, of mensen zoeken gewoon weg geen verzorger. Ga eens in je omgeving kijken en vragen, zet een advertentie in supermarkten. Met jou ervaring in het rijden, lengte, gewicht en telefoonnummer.

Vraag aan ooms en tantes of ze nog iemand kennen met een leuke shetlander of ander paard. Ga niet specifiek voor het rijden. Daarvoor vragen mensen namelijk vaak geen verzorging. Laat eerst zien dat je de verzorging wilt doen en daarna (mits het paard natuurlijk groot genoeg is) kan de eigenaar zeggen, nu mag je rijden.

Ga niet te veel op zoek. Ik heb dat een tijdje gedaan, maar daar krijg je niets voor terug. Ik ben per toeval op iets gestuit, ook zonder rijden (maar groomen op wedstrijd) en ik vind het ge wel dig. Je leert zoveel. Maar ik ben ook bijna 19, en dat nemen mensen toch net iets sneller aan dan 12.

En dat klinkt heel stom en gemeen. Maar ik heb toen ik 12 was ook een tijdje een shetlander, een welsh en een kwpn'er verzorgt bij kennissen van mij. Maar ik wist echt (achteraf gezien) niet wat ik deed. Het was allemaal lang leve de lol. Maar erg paardvriendelijk was het niet.

Dat is misschien ook een van de redenen dat mensen liever een 16 of 18 jarige nemen als verzorger of bijrijder. Gewoonweg omdat ze dan weten dat zij diegene wel alleen kunnen laten met hun paard. Die weten echt waar ze mee bezig zijn.

En nogmaals geen persoonlijke aanval naar jou, want wellicht heb jij al veel meer ervaring dan dat ik had als 12 jarige. Maar sta daar wel bij stil.