Manege paard kopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carazonx

Manege paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 17:08

Hello, bokkers ;)

De manege waarop mijn vriendin reed ging helaas failliet en daardoor gaan ze al hun paarden en pony's verkopen, wat niet wordt verkocht wordt helaas naar de slager gebracht...
Wat ik overigens super sneu vind aangezien de dieren daar elke dag hard hebben gewerkt!
Maar helaas was het niet anders en konden ze de manege niet meer redden.

Een vriendin overweegt nu om een manege paard te kopen, ze wilt natuurlijk haar eigen toppertje kopen, het is een KWPN ruin, echt een knapperd. Het enige puntje is dat deze knapperd al wel 21 is, dus het is een risico, denk aan latere kosten zoals zorg.

Ze heeft al een top plekje gevonden voor de ruin, een bekende van ons zocht nog een weidemaatje dus het kwam perfect uit! Lekker dichtbij de bossen en een overdekte bak, ik bedoel hoeveel geluk wil je wel niet hebben? De kosten overigens kunnen ze gewoon dekken dus dat is geen probleem.

Mijn vriendin zit nu in een kleine crisis of ze haar topper nou wel of niet wilt halen, omdat de kosten heel erg omhoog kunnen schieten als hij in een slechtere conditie terecht komt.

Hebben jullie ervaring met een het kopen van een ouder paard?

Mijn eerste paard komt overigens ook van een manege af dus ik denk dat jullie wel snappen hoe ik op deze situatie kijk, ze was alleen wel een heel stukje jonger, dus misschien kan dat het verschil maken?
Maar op zich hoeft leeftijd toch niet vast gebonden te zitten aan hoeveel leuke herinneringen ze nog kunnen maken, ''oudjes'' zijn echt pareltjes naar mijn mening ;).