De toiletpaper-challenge.. Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_jolijn

De toiletpaper-challenge.. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 15:38

Ik ben enkele uren per week werkzaam op een super gezellige en paardvriendelijke manege in Rijpwetering. Zo lopen onze paarden dagelijks in de wei, hebben ze onbeperkt ruwvoer, hebben de ponies een loopstal etc. Afijn de eigenaar (Huub) heeft een broer: Ton Duivenvoorden. Ton is meervoudig NL kampioen Working Equitation en draait aardig mee internationaal. Regelmatig is hij bij ons te gast geweest voor clinics en shows. Goed, hij plaatste laatst een filmpje op zijn Facebook waarin hij iedereen van zijn vrienden uitdaagde voor de Toiletpaper-Challenge.. je weet wel, die na die run op wcpapier ontstond; Voetballers en bekende mensen deden allerlei challenges en zo ook de paardenmensen. Equestrian Style!

We zagen het filmpje van Ton en hebben een onwijs leuk antwoord verzonnen met onze manegepaarden en -personeel:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... oser=false

Uiteraard hebben we rekening gehouden met de veiligheid (we willen de ziekenhuizen niet nog meer belasten), we kennen de dieren goed. Ook hebben we alle regels omtrent Corona in acht genomen. We hebben het met het vaste personeel opgenomen die iedere dag met elkaar werken dus geen extra mensen. Afijn, dit om duidelijkheid te verschaffen. Hopelijk hebben jullie kunnen lachen om ons filmpje en hebben jullie zelf ook een leuk idee voor een challenge!

Want dit was het antwoord van Ton Duivenvoorden:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... oser=false

DJZ

Re: De toiletpaper-challenge.. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:46

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 16:03

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:04

Ja idd :P
Maar vond het wel een hele leuke en passende uitdaging :P Eens kijken of we binnenkort er nog andere dingen mee kunnen doen :P :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:11

ITP --> RIJ-ITP

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 17:51

DJZ schreef:
Ja idd :P
Maar vond het wel een hele leuke en passende uitdaging :P Eens kijken of we binnenkort er nog andere dingen mee kunnen doen :P :P

Ik heb nog héél veel ideeën, alleen we moeten het nu extra veilig houden dus er vallen er een hoop af ;)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:16

Das een goed idee voor een volgende filmpje voor de manege. Dank je voor de tip!

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 20:15

chamion schreef:
Das een goed idee voor een volgende filmpje voor de manege. Dank je voor de tip!

Moeilijk he, steeds weer iets nieuws verzinnen!

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:19

Ik zag dit op Insta inderdaad, vond het geniaal.
Helaas een vurige bijrijd tinker die nog van alles schrikt en een onbeleerde goedzak haflinger waar ik nog niet op kan zitten... Dus ik pas!
Ben wel benieuwd naar evt. nog volgende filmpjes hiermee, :Y)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:20

Mar_jolijn schreef:
chamion schreef:

Moeilijk he, steeds weer iets nieuws verzinnen!

Klopt, we vloggen nu, houden quizzen, regelmatig filmpjes, proberen dingen te leren.
We zijn nu bezig met een filmpje op het 1,5 meter liedje (blijf uit mijn aura b***)

Nouja, we..... 1 van de jongere meiden (damm voel mezelf nu heel oud) regelt dit en probeert dingen te bedenken en uit te voeren. Ik probeer als vrolijke collega mee te doen :Y) :D

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 20:48

chamion schreef:
Klopt, we vloggen nu, houden quizzen, regelmatig filmpjes, proberen dingen te leren.
We zijn nu bezig met een filmpje op het 1,5 meter liedje (blijf uit mijn aura b***)

Nouja, we..... 1 van de jongere meiden (damm voel mezelf nu heel oud) regelt dit en probeert dingen te bedenken en uit te voeren. Ik probeer als vrolijke collega mee te doen :Y) :D

Oh superleuk!!
Hier ben ik de creatieve geest maar ik heb hele leuke spontane collega's die alles maar gewoon doen! Maar goed ook want ik ben ook te oud voor sommige gekkigheid

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:52

Dit komt van een Engelse ruiter.... Heb inmiddels al aardig wat filmpjes voorbij zien komen, echt te grappig.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 21:31

Getup schreef:
Dit komt van een Engelse ruiter.... Heb inmiddels al aardig wat filmpjes voorbij zien komen, echt te grappig.

Klopt! Die reed in een buitenbak toch? Wij zagen het dus bij Ton en vonden het gelijk hilarisch!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:36

Ik werd inderdaad ook door iemand getagd bij dat filmpje, vandaar dat we die uitdaging erbij hebben gedaan :P Maar heb nu weer een paar andere leuke dingetjes.. denk dat ik die donderdag ga doen met de pony :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:54

Leuk, als mensen maar blijven nadenken en niet onnodig risico gaan nemen. Want op de spoed zitten ze nu niet te wachten op mensen die een wc-rol-challenge ongeluk hebben gehad... :=

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 18:23

Earth schreef:
Leuk, als mensen maar blijven nadenken en niet onnodig risico gaan nemen. Want op de spoed zitten ze nu niet te wachten op mensen die een wc-rol-challenge ongeluk hebben gehad... :=

Zeker! Dat zet ik er hier ook maar weer even met nadruk bij, niet stunten zonder na te denken! Goed dat je het Nog een keer herhaald hoor, liever 1x te veel gezegd dan 1x te weinig. (Overigens is de spoed momenteel heel rustig, alleen wil je niet op de IC hoeven te komen en dat heb je helaas niet altijd in de hand, maar ik snap wat je zegt)

Wij hebben er heel bewust over nagedacht. Onze manegepaarden lopen regelmatig zonder hoofdstel, het springpaard kijkt nergens naar, de witte hengst die in de bak rijdt waar gegraven word kijkt overal naar maar zet nooit een pas verkeerd, de voltigepaarden kun je een bom naast afsteken en de man die er op staat heeft jaren voltige gedaan en gegeven. Bovendien hebben we rustig geoefend met de rollen paar keer laten vallen naast en daarna op de paarden, pas bij geen reactie zijn we verder gegaan. Maar anders word t filmpje wel heel lang

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:21

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:31

Wij hebben hem ook gedaan, maar er zit echt een heel groot verschil in hoe stevig toitletrollen kunnen zijn en hoe makkelijk je paard alles doet _O-
Wij hadden vreselijk wiebelend toiletpapier, terwijl ik een filmpje van een vriendin zag met een onverwoestbare stapel.
Voor de gelegenheid had ik ook even een ander paard gepakt dan mijn eigen, maar die is liever lui dan moe... dus ik moest én mijn wiebelende toiletrollen in evenwicht houden, het paard netjes rondsturen én er voor zorgen dat het paard in kwestie in beweging bleef. Want zeg nou zelf, als er een gierend persoon op je rug zit dat met hele andere dingen bezig is dan serieus paardrijden, is stoppen met lopen toch veel makkelijker? :+

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:36

_O- _O- _O-

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 17:29