Mooie merrie aan het werk (Fairytale x Vivaldi).

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Mooie merrie aan het werk (Fairytale x Vivaldi).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 18:08

Met mooi weer horen mooie foto's! Na wederom een periode van blessures (tussen november en februari hebben we er meer naast gelopen dan erop, met iedere maand een bezoek aan de kliniek), zijn we nu weer aan het werk. Bij deze merrie (6jr) is het één stap terug, dan hopelijk twee vooruit. We komen er dus wel, maar het heeft even tijd nodig. Ze is super braaf, maar erg gevoelig in haar lijf. Met fijn les focussen we nu op haar balans en fijn voor het been maken, maar ook op mijn houding verbeteren. Bij deze een impressie.

Afbeelding

Stukje schouder voor..
Afbeelding

Afbeelding

Schouders naar achteren...
Afbeelding

.. dat is al beter.
Afbeelding

Aantal foto's tijdens de les, als ze wat ruimer wordt is dat soms even lastig uitzitten :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hopen dat we nu iets langer van haar onder het zadel kunnen genieten :j

Iris82

Re: Mooie merrie aan het werk (Fairytale x Vivaldi).

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:13

Wat een mooie combinatie! Fijne zelfhouding heeft ze zeg. Als ze heel blijft, kan t een hele goede worden lijkt t.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:16

WAUW!!...Wat een knap paard is het toch! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:16

Ik reageer niet vaak in fototopics maar wauw wat een gave merrie. Daar mag je blij mee zijn! Verder ziet het er ook lekker ontspannen uit. Succes verder!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:43

Dat ziet er zeer fijn uit. Zit het zadel je wel lekker? Want het lijkt of je een beetje achterover zit?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:57

Fijn bezig! Lekker samen blijven groeien.
Wat betreft je houding: volgens mij zou je onderbeen wat meer terugleggen al heel veel verschil maken.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:03

Mooi paard, en heel fijn in de aanleuning.
Mooi beeld zo :j

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:14

Heel mooi paard. Ziet er fijn ontspannen uit, met de juiste aanpsanning.
Ik hoop dat je hier veel kilometers mee kan maken!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:15

Waanzinnig mooi dier. Hele fijne houding en je rijdt heel vriendelijk!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:34

Earth schreef:
Dat ziet er zeer fijn uit. Zit het zadel je wel lekker? Want het lijkt of je een beetje achterover zit?

De merrie is wat vol.. misschien door de blessure pauze. Het kan dus dat het zadel wat naar achter helt omdat hij voor wat krap is. Kan ik me voorstellen.

Dat zal straks veel beter zijn.
Deze merrie loopt ook ruim waardoor je sneller achterover gaat zitten.

Maar ik ben ook van mening dat dit een zeer goede merrie is. Ik duim mee dat ze lang mee mag gaan!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:30

Heel mooie merrie inderdaad!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 10:39

Bedankt voor alle leuke reacties *\o/*

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:59

Wat een ontzettend fijn beeld zo :j Hopen dat ze heel blijft inderdaad.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:16

Mooie merrie die heel fijn lijkt te lopen. Iets waar ik nog aan zou werken is dat zij haar borst terug houdt (ze is naar voren gericht) en dan nog wat meer opbolt. De foto’s zeggen mij dat zij haar buik nog laat hangen ipv aanspant en dat aanspannen lukt beter als zij haar borst iets meer terug houdt. Let op dat als zij op bolt wel ruimte nodig heeft voor de hals (want die gaat dan iets zakken)

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:53

Kan iemand mij evt via pb uitleggen wat ze zo uitzonderlijk goed en mooi vinden aan deze merrie? Begrijp me niet verkeerd ik vind het ook een leuke merrie maar heb er te weinig verstand van om dat dan blijkbaar te zien. Dus vind het interessant om te weten wat jullie deskundige ogen dan zien wat ik niet zie. Ik zie een ontspannen paard die netjes loopt maar wel wat kort in de nek/klein hoofd en met wat overgewicht. Nogmaals niet banketstaaf bedoeld maar vraag het me af. :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:27

Wat een stoer paard en fijne beelden om te zien!
Heel veel plezier en succes!!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:45

Ziet er simpelweg fijn uit! Verbeterpuntjes kloppen en worden zichtbaar gecorrigeerd. Ga zo door en hopelijk blessure vrij, veel plezier!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:11

Wat een ontzettend fijne combinatie zijn jullie! Heerlijk om naar te kijken! Vriendelijk gereden, ontspannen beeld en een hele mooie zelfhouding van de merrie. Ik hoop ook dat ze zichzelf heel houdt. En ja, ze is wat aan de bolle kant, maar dat komt vanzelf goed nu ze weer aan het werk is.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:15

Benoite schreef:
Kan iemand mij evt via pb uitleggen wat ze zo uitzonderlijk goed en mooi vinden aan deze merrie? Begrijp me niet verkeerd ik vind het ook een leuke merrie maar heb er te weinig verstand van om dat dan blijkbaar te zien. Dus vind het interessant om te weten wat jullie deskundige ogen dan zien wat ik niet zie. Ik zie een ontspannen paard die netjes loopt maar wel wat kort in de nek/klein hoofd en met wat overgewicht. Nogmaals niet banketstaaf bedoeld maar vraag het me af. :)

Het is gewoon een leuk paard. Mooi recht gereden, leuke snoet en veel body inderdaad. Dat heeft niet altijd met deskundige ogen te maken, een paard kan ook gewoon leuk zijn. Ook al is die aan de dikke kant en zijn er mss wat verbeterpunten. Je hebt niet te weinig verstand ervan hoor, maar soms is een paard gewoon leuk! Zonder daar te veel over na te denken.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:05

Heleennn schreef:
Benoite schreef:

Het is gewoon een leuk paard. Mooi recht gereden, leuke snoet en veel body inderdaad. Dat heeft niet altijd met deskundige ogen te maken, een paard kan ook gewoon leuk zijn. Ook al is die aan de dikke kant en zijn er mss wat verbeterpunten. Je hebt niet te weinig verstand ervan hoor, maar soms is een paard gewoon leuk! Zonder daar te veel over na te denken.

Precies dit. Ik ben ook geen deskundige, maar ik vind het een onwijs leuk dier, fijn gereden en op haar jonge leeftijd een super fijne basis. Overgewicht gaat vanzelf weg nu ze weer aan het werk is, en hoe beter de basis op orde is hoe fijner ze is als ze op topniveau is.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:34

Die dikke buik zorgt er ook wel voor dat ze wat uit verhouding lijkt. Als ze wat slanker is lijkt die hals ook langer. Verder is het echt wel een correct gebouwd dier. Ik zou haar graag op stal willen hebben om mee te fokken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:44

Benoite schreef:

Mooi dier TS, ik hoop dat je er nu wat langer van kan genieten en naar mijn mening zou ze ook de hals iets meer mogen laten vallen/ zakken zodat ze haar buikspieren meer gaat aanspannen en een beetje uit het "houdingkje" komt.

Ik zie een merrie met een mooi front, en een in evenwicht gebouwde..hals, rug en lengte van het kruis zijn ongeveer even lang. Dat zie je ook terug in de passen die ze maakt, de ruimte tussen voor en achterbeen zijn nagenoeg gelijk, dit duidt op een tact en balans in het lopen. Daarnaast zie je dat er veel power en kracht in zit.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:33

Mooie (en leuke) foto's, geniet van haar!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:27

Wat een leuk dier zeg! Fijn dier, mooie zelfhouding en hals! Echt een fijne merrie. Ben benieuwd als je haar wat meer kan doorrijden.