[VOLG] Koerspaarden bij hobby eigenaarrijder

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

katja_silke

[VOLG] Koerspaarden bij hobby eigenaarrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 09:42

Gezien ik toch het idee heb dat veel mensen dit best interessant vinden, bij deze besloten toch een topic te starten :)
Ik ga t hier hebben over onze eigen koerspaarden: Baladin Williams en Erwood d'Ecajeul. Ook sta ik open voor vragen etc. Ook mensen tegen de drafsport zien hier welkom! Ik laat je graag zien dat we allemaal ontzettend goed zijn voor onze paarden. Mijn vader, Jaap Fikse, is voerleverancier en komt op veel grote trainingsstallen (lees een Hannovers Hoeve, Paul Hagoort etc).
Ik zal eerst een beetje over onze paarden vertellen :)

Baladin williams is een franse draver met een winsom van 50.000! Hij is ontzettend lief en een genot om te rijden.
Afbeelding
Erwood d'Ecajeul hebben we nu ongeveer een jaartje en is nog jong. Hij moet nog veel ontwikkelen in zijn lichaam maar is zeker een talent! Hij staat op dit moment helaas op bosrust met een peesblessure. :(
Afbeelding

Vragen etc zijn altijd welkom!

hagelslag

Re: [VOLG] Koerspaarden bij hobby eigenaarrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:43

En nog een topic dat ik moet volgen.
Heerlijk!

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:53

Ik ga ook volgen. Voor mij een vrij onbekende discipline, maar lijkt me heel interessant om zo een 'kijkje in de keuken' te krijgen!

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 14:09

Wat leuk dat er mensen zien die interesse hebben! T wordt nu natuurlijk een wat rustiger topic, er zijn op dit moment geen koersen gezien de omstandigheden. Maar ik zal tussendoor wel trainingsfoto's etc plaatsen :)
Eergisteren heb ik de eer gehad om Bally na 2 jaar weer eens onder het zadel te nemen! Hij was ontzettend braaf, zon lief diertje :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:11

Wat leuk, ik ga volgen! Interessant die winsom, bereken je dan gewoon het gemiddelde van alle wedstrijden of is daar een aparte berekening voor?
Vervelend je andere paard, bedoel je boxrust trouwens of echt bosrust?

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 14:16

Winsom is gewoon het totaal wat ze verdiend hebben over alle koersen die ze hebben gelopen. Veel koersen zijn op winsom, dus bijvoorbeeld een koers voor dravers met een winsom tm 30.000 :)
Oh oeps, bedoel natuurlijk boxrust haha. Kan t al niet meer aanpassen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:16

Ik volg, met veel plezier, de topics van Ruitje en van Kyrkelover. Gewoon om ook eens andere disciplines te zien. Dus jou ga ik ook volgen.

Doen jullie ook kortebaandraven en Monte?

En wat gaaf om te zien dat jullie een paard met blessure bosrust geven. ;)

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 14:29

Kortebaandraven doen wij nooit, wel hebben we een paar keer paarden verkocht naar trainers van kortebaanndravers. Broer van Bremen bijvoorbeeld loopt nog steeds. Monté soms, maar dit is niet echt onze hoofdweg zegmaar. Ook is Bally niet echt het geschikte paard daarvoor, dus dan zou t met Erwood moeten, maar die vind het nou niet echt geweldig. Dus op dit moment bijna niet. Als we een paard hebben wat het kan wel :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:52

In het kader, domme vragen bestaan niet; zit je niet best wel in de “danger-zone” zo achter je paard? Lijkt me dat een trap of bok wel raak zou zijn of kan dat niet? :oo

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 15:26

Is geen domme vraag! Dat is idd een risico dat je loopt. De meeste dravers zijn braaf, maar als je een draver hebt die nog wel eens bokt heb je wel bokriempjes (heten anders maar het is in grote zinnen hetzelfde :') ) zodat ze hun hoofd niet naar beneden kunnen doen. Wordt ook gebruikt voor paarden die te laag lopen met hoofd etc

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 15:30

Zo leuk! Kreeg vandaag een herinnering op fb dat we Bally 3 jaar hebben :) Eerste foto van m..
Afbeelding

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:31

Wat interessant zeg! Ik volg graag mee :)

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 09:28

Al een tijdje geen berichtje meer van mijn kant af, maar gezien we geen koersen hebben doen we het allemaal wat rustiger aan. :j Bally wordt nu 2x weeks uitgereden op het baantje, dus niet persé hard maar denk een beetje aan het idee hartslag trainen. Wij trainen altijd met hartslagmeter, zodat je precies kan zien hoe hard ze nou eigenlijk getraind worden. Daarnaast nog 1 of 2x aan de longe met de longeerhulp en soms is 1x daarvan rijden, hij is namelijk ook beleerd onder het zadel. Erwood mag gelukkig alweer bijna terug naar huis en de wei weer in. *\o/* Je merkt wel heel erg dat Bally hem mist. Normaal staan Bally en Erwood bij elkaar, en de 2 sportpaarden van mij bij elkaar. Gezien Erwood er nu niet is is Bally iets rustiger in de wei, maar hij vindt het duidelijk niet leuk, sneu om te zien. -O-

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 23:10

Lastig he, het wel trainen maar niet precies weten waarvoor. Gaan jullie evt. Nog naar het buitenland uitwijken?

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 09:20

Ja ontzettend lastig! Ik denk het niet, we zijn natuurlijk maar hobby eigenaarrijders dus onze inkomsten hangen er gelukkig niet van af. Misschien als bijv de Hannovers hoeve gaat en ze ons ook uitnodigen dat we gaan, maarik denk het niet. Zo veel gedoe :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 09:24

Gaaf zeg!hebben jullie toevallig vorig jaar ook mee gedaan aan de koersen op swipe dei in joure? Geen idee waarom, maar ik denk dat ik de combi op de eerste foto herken hahaha.

Ohh edit dacht de achtergrond te herkennen van een van de foto's, grappig zeg! Je woont vlakbij mij hahaha kwam er regelmatig langs, mooie paardjes hebben jullie daar altijd staan. (sorry maar heb je wel even gestalkt op Facebook :)