[VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:26

Ze moeten idd heel goed passen, ja...
Heeft dat met douane te maken dat het zo lang duurt? Moet je dan ook zo lang wachten als familie je iets toestuurt vanuit NL?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 12:28

Alle verwerking duurt erg lang. En op het moment met Corona duren pakketjes extra lang. Ik geloof dat ze 3200 containers in Durban, ZA hebben staan die nog verwerkt moeten komen en onze pakketjes gaan meestal ook eerst via ZA. En dan inderdaad de douane hier, die zijn ook onwijs traag.

Ik wacht al 5 weken op een hoofdstel uit Nederland, dat op 28 april het land zou hebben verlaten volgens t & t.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:32

Vervelend zeg. Dan kan ik me voorstellen dat je dat niet zo goed aandurft. Want goedkoop zijn ze niet.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 12:36

Nee ze kosten ook nog eens aardig wat! Voor nu moet hij maar even zo blijven waar hij is, hoop eind van het jaar naar Nederland te gaan. Dan is het mischien het proberen waard. Of we kunnen ze wellicht in ZA kopen als we Leia gaan halen, We gaan het zien!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:06

Iriscope schreef:
LukieBradley schreef:
Wat een gaaf topic joh, geen idee waar Namibië ligt (buiten :+ ) maar ik wil er nu ook wonen _O-

Hoe is het klimaat daar?
Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat doe je daar voor werk?
Echt soms kan ik bij dit soort topics wegdromen als ik denk aan het leven hier :')

Het is hier erg droog en heet! Het is nu winter, we hebben 's nachts al nachten rond het vriespunt wat voor deze tijd heeeeel erg koud is. Overdag in de zon is het gewoon weer rond de 27 graden momenteel.

Mijn man werkt hier in de IT en ik hou me eigenlijk voornamelijk met de paarden bezig.

Wat jij had, had ik ook altijd, daarom ben ik ook verhuisd :P


Wel ontzettend gaaf.
Ik denk dan, "30 en vrijgezel, een huis vol beesten en geen cent over. Is dit het nou"
Klinkt dramatisch maar als ik dan dit soort topics zie vraag ik me echt af waar het fout gaat.
Misschien kom ik volgend jaar op vakantie :')

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 09:34

Snelle update over het leven hier :)

We hebben een goede smid gevonden die warm beslag doet en die volgende week ijzers komt zetten bij Quo Vadis. Zijn hoeven blijven slijten, zelfs met maar 2-3 uur weidegang en das gewoon niet eerlijk voor hem. Maar deze smid schijnt heel goed te zijn en is 1 van de weinige hier die fatsoenlijk de ijzers aanpast ipv ze koud een paar meppen geeft en dan de hoeven deels op het paard aan past.

Verder gaan we zaterdag bij een toffe pony kijken, met het idee dat ik er lekker 6 maanden mee rond ga rijden en dat ie dan verkocht zal worden als kinderpony.

En het beste nieuws is dat Q onder het zadel is weer en het super goed doet. Heb er een paar keer op gezeten en we doen het nog wel in de longeercirkel, want hij is totaaaaal niet voorwaarts uit zichzelf. Mijn man staat dus in het midden met het zweepje voor ondersteuning, we gaan pas echt alleen rijden als hij mijn beenhulp goed snapt en lekker voorwaarts denkt. Maar we zijn gisteren wel voor het eerst van de longeerlijn af gegaan en dat voelde goed.
Hier een foto, ben zo trots op hem <3

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:57

Ik dacht gisteren toevallig nog aan je. :+ Balen dat z’n hoeven zo blijven slijten! Hopelijk kan deze smid wat voor jullie betekenen. Fijn dat er in het rijden al vooruitgang zit - leuke foto ook! :D

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:05

Stille meelezer nog steeds (van heeeeeeel vroeger en topics) :D Leuk Iris, je van harte gegund! Eindelijk *\o/* *\o/* *\o/* Benieuwd naar de pony :j Geniet er lekker van!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 14:16

Mijn arme paard heeft kneuzingen in elke hoef van het beroerde werk van de vorige hoefsmid. Die vent komt nooit meer bij onze paarden in de buurt. De nieuwe smid heeft hem netjes op ijzers gezet en weet wat hij doet. We gaan zijn hoefstand licht corrigeren over het komende jaar heen, en dan moet ie helemaal super zijn. Voorlopig moet ie een paar dagen vrij ivm die kneuzingen.

Kan mezelf wel tegen mn kop slaan, maar dat is dus het nadeel van hier wonen, het is zoooo lastig om goede vakmensen te vinden om voor je paarden te zorgen! Goddank is deze me aangeraden en weet hij wat hij doet.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 14:17

Willekes schreef:
Stille meelezer nog steeds (van heeeeeeel vroeger en topics) :D Leuk Iris, je van harte gegund! Eindelijk *\o/* *\o/* *\o/* Benieuwd naar de pony :j Geniet er lekker van!

Hey wat leuk dat je me hier hebt gevonden zeg, thanks!

De pony was het trouwens niet, wilde hengst waar ik zelf nog niet op zou gaan zitten :')

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 03:34

Iriscope schreef:
Kan mezelf wel tegen mn kop slaan, maar dat is dus het nadeel van hier wonen, het is zoooo lastig om goede vakmensen te vinden om voor je paarden te zorgen! Goddank is deze me aangeraden en weet hij wat hij doet.


Ik snap dat je je schuldig voelt, maar dit soort dingen zijn echt niet je eigen schuld. In veel niet-Westerse landen moet je roeien met de riemen die je hebt (is mijn ervaring).

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 19:15

Thank Juniper dat is ook zeker waar!

Wij zijn net terug van onze buren, die een game farm hebben. We hebben toestemming om bij hun te mogen buiten rijden en krijgen z.s.m. de sleutel van het dichtsbijzijnde hek :D
Echt super, ze hebben 6000 hectare, goede paden voor endurance/buitenrijden en behoorlijk wat dieren waaronder giraffe, gemsbok en berg zebra's. Zal ook fijn zijn voor mijn jonge paarden om straks lekker lange stukken rechtuit te kunnen rijden en sterker te worden.

Q draaft inmiddels een stuk beter en zn draf heeft ook wat meer "wow" factor met zn ijzers. Morgen mag hij weer wat licht werk doen.

Zira1994

Berichten: 1248
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 01:51

Wauw Iris gaaf zeg zulke buren ! Wat een rijkdom om daar je dagelijkste ritje te kunnen rijden :D

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:51

Oh dat klinkt perfect Iris! Leuk.
En ja snap dat je je schuldig voelt, je bent immers verantwoordelijk voor zo'n dier en je wilt het gewoon goed doen. Maar je moet roeien met de riemen die je hebt zoals Juniper al zei. Je weet het nu in ieder geval voor de volgende keren :D

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:39

Oh wat fijn dat je nu een heus park tot je beschikking hebt. :D
Voel je niet schuldig. Je doet je best en hebt het nu snel gecorrigeerd door een kundig iemand te laten komen. Het is zeker in dat soort gebieden gewoon heel lastig, want je zit niet alleen met afstanden maar ook een heel andere cultuur en kennisniveau wat paarden betreft dus die schifting is niet altijd even makkelijk te maken.
Fijn dat je paardje al wat is opgeknapt van een goede bekapbeurt.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 01:33

Iriscope schreef:
Wij zijn net terug van onze buren, die een game farm hebben. We hebben toestemming om bij hun te mogen buiten rijden en krijgen z.s.m. de sleutel van het dichtsbijzijnde hek :D
Echt super, ze hebben 6000 hectare, goede paden voor endurance/buitenrijden en behoorlijk wat dieren waaronder giraffe, gemsbok en berg zebra's. Zal ook fijn zijn voor mijn jonge paarden om straks lekker lange stukken rechtuit te kunnen rijden en sterker te worden.


Daar willen we uiteraard zo snel mogelijk fotos van zien!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 19:20

Ik hoop dat we snel de sleutel hebben, kan niet wachten er te gaan rijden!
Vandaag weer gereden, zo erop, zonder van te voren longeren en zonder longeerlijn eraan.
Kneitertrots en verliefd op dit paard <3


Afbeelding
Afbeelding

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:22

Hier stille meelezer, wat een prachtig land ook. En ontzettend gaaf dat je bij de buren in de game farm mag rijden! Ik volg mee.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 01:14

Hey wat leuk om jullie zo te volgen!
Toch een fijn paard gevonden *\o/*

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:18

Het klinkt supertof, dat game park :D

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 12:43

We zijn een paar weken verder en er is inmiddels een nieuwe aanwinst <3

Afbeelding

Afbeelding

Hij heet Sunny, is 6 jaar en heeft wat cattle work gedaan. Bij mij mag ie een dressuur stippel worden.

We hebben een nieuwe instructrice, een toffe jonge meid uit Duitsland met klassieke dressuur achtergrond. Zij is ons aan het helpen met het beleren.
Ben erg blij met haar, ze helpt me echt met alle basis hulpen erop zetten, van schoudercontrole tot sturen met zit, we hebben nu 2 lessen gehad en ik heb er vertrouwen in dat de basis op deze manier heel goed voor elkaar zal komen.

Ik ga 2x in de week lessen met Q en 1x met Sunny. In de toekomst worden dat waarschijnlijk 2 lessen met allebei en dan later als Leia er is, dan komt zij er ook nog bij.
Ze is ook bereid om naar ons toe te komen, dus ik hoef de paarden niet op de trailer te zetten en dat is zeker met de jonkies zo fijn.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:45

Wat een leuke stippel zeg!

Wat een mazzel dat je een nieuwe passende instructrice hebt kunnen vinden. Klinkt als een goede match in ieder geval.

thequeensmum
Berichten: 3532
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:41

Wat een leuk dier zeg!! Veel plezier ermee. Is er al uitzicht op wanneer je merrie kan/mag komen?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 14:44


Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:28

Wat een leuk paard! Mooie stippen. Hopelijk komt Leia ook snel.