Afke is een Friese ster merrie van 19 jaar oud met een hart van goud en vele talenten, zoals schilderen

V. Jasper 366
M. Piterkje

Flink vermagerd, onder de mok, cpl en uiteindelijk bleek ook mijt. Zo zag ze er niet uit op de advertentie, maar de begeleider kon d'r niet laten staan.
Afke kwam in de zevende hemel terecht. Eten en aandacht kreeg ze in overvloed en al snel mochten we bij d'r komen terwijl ze lekker lag te dutten

April

Juli
Al snel kreeg kwam ze weer wat op gewicht. Wel onbespierd maar daar kwam snel verandering in want in juli kreeg ik de vraag of ik Afke wou kopen. Ze bleek niet geschikt voor de manegelessen maar wouden haar niet zomaar weg doen en zodoende kwam ze bij mij

Mijn taak dus om d'r verder op te pakken. Om Afke niet teveel te belasten gelijk ben ik met haar gaan wandelen. Groot verkeer, treinen en nieuwe wegen waren toch nog wel best spannend. Inmiddels is ze uitgegroeid tot een een hele stoere oma en is dat allemaal niet meer eng. Behalve schapen die in een ander weiland staan dan normaal, dat kan niet hoor. Stiekem is ze net zo autistisch als ik

En sorry voor alle sokken en Friezenliefhebbers maar die sokken gingen eraf. Ik vond ze prachtig maar met mijt en cpl is het toch praktischer om ze eraf te knippen

En zo maakten we onze eerste ritjes

Ging ze hoognodig naar de tandarts

En inmiddels is Afke weer topfit en glimt ze je tegemoet. De mijt infectie is bijna klaar(2 weken geleden is er nog getest en er is 1 mijt gevonden met afkrapsels van 4 benen na een tijd moeten zoeken)
En we doen lekker ons ding
Bedankt voor het kijken!