Paard aanbieden voor vrijwilligerswerk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard aanbieden voor vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:01

Hallo,

Ik vroeg mij af of dit gebruikelijk is en of meer paarden eigenaren dit doen. Ik heb een eigen paard, die helemaal goed verzorgd wordt en het aan niks ontbreekt.

Naast mijn baan, paard en sport lijkt het mij ook wel leuk om vrijwilligers werk te doen. Ik dacht eerst aan taalles aan vluchtelingen. Maar waarom niet iets ik combinatie met mijn paard? Kinderen van minder bedeelde gezinnen en/of asiel kinderen tijd laten door brengen met mijn paard. Lekker poetsen en/of wat rond stappen. Mijn paard heeft wel gezondheids problemen gehad waardoor haar conditie niet het allerbeste is.

Bij ons op de manege heb je ook een vereniging voor gehandicapten, zij maken gebruik van de manege paarden en pony's. Mijn paard is super braaf en wellicht daar erg geschikt voor.

Voor na de corona periode natuurlijk!

Zijn er meer die dit doen? :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-03-20 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Re: Paard aanbieden voor vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:04

Leuk idee, maar voor nu even gewoon niet doen!
Als het hele Corona gebeuren onder controle is, dan ja, maar ik vermoed dat dat nog maanden gaat duren.

Mijn man werkt op een instelling voor gehandicapten, en daar mag sinds gisteren zelfs geen familie of vrijwilligers meer binnen, vermoed eens dat die binnen onafzienbare tijd wellicht compleet in een lockdown gaan, poorten dicht en echt alleen nog verzorgend personeel wat strikt noodzakelijk is binnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:06

Sassy schreef:
Leuk idee, maar voor nu even gewoon niet doen!
Als het hele Corona gebeuren onder controle is, dan ja, maar ik vermoed dat dat nog maanden gaat duren.

Mijn man werkt op een instelling voor gehandicapten, en daar mag sinds gisteren zelfs geen familie of vrijwilligers meer binnen, vermoed eens dat die binnen onafzienbare tijd wellicht compleet in een lockdown gaan, poorten dicht en echt alleen nog verzorgend personeel wat strikt noodzakelijk is binnen..

Ik bedoel ook na de corona periode natuurlijk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:13

Ik denk dat je alleen moet uitkijken dat je geen bedrijf wordt en dus moet gaan verzekeren.
Want wat als er iets gebeurd met jouw paard of het kind.
Hoeft niet eens een fout van jullie te zijn, maar je blijft werken met levende en onvoorspelbare have.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:14

Ik zou even contact opnemen met iemand die verstand heeft van de juridische kat van dit verhaal. Hoe je verzekeringstechnisch zit enzo. Want alles kan, tot je officieel vrijwilligerswerk doet, dan moet ineens elke scheet verzekerd zijn.
Dus het is ook goed om je te bedenken in welke vorm je het wil gaan gieten.

Daarnaast zou ik goed nadenken of je het wel wil, want teruggaan is soms lastiger dan je denkt. Heeft de gehandicapten maneges niets aan vrijwilligers? Dan is het iets vrijblijvender omdat je je bij een bestaande organisatie aansluit.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:18

Wellicht welzijnsorganisatie mailen/bellen. Dat wanneer er kinderen zijn die niet kunnen rijden ze jou mogen bellen. Zij hebben zicht op wie dit echt nodig hebben

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:18

Ik zou het niet doen, is best een gedoe. Zoals afspraken regelen, mensen die te laat komen of het zijn vergeten.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:16

Hartstikke leuk maar ik raad ook aan om het aansprakelijkheids deel goed uit te zoeken! Ook als ze zelf iets stoms doen met je paard en daardoor bijv kleding stuk hebben (of meer) dan mag jij dokken.