Help, ik weet het niet meer!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Baileyxo

Help, ik weet het niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 15:03

Hai allemaal,

Ik lease op het moment een super lief paard. Ze is echt m'n maatje, maar nu heb ik vorige week het aanbod gehad om dit paard te kopen van de huidige eigenaar, voor een bepaald bedrag. Alleen het volgende is aan de orde;

- Ze is 13 jaar
    - Ze heeft alleen een paspoort, geen stamboom
    - Ze nooit geen aantoonbare wedstrijd gereden
    - Heeft best wel erge staart en manen eczeem
    - De basis zat er voor de lease niet echt in daar ben ik nu goed mee op weg

-Maar inmiddels heb ik wel een compleet nieuw harnachement zelf aangeschaft, zodat ik (letterlijk) goed materiaal onder m'n kont had :+

- de vraag prijs is dan € 4000,-

Het Paard nu bij iemand thuis, maar zal ook dan naar een pensions-stal in de buurt moeten gaan vanwege de reistijd.

Nu is mijn probleem een beetje dat ik er al heel veel tijd en geld in dit paard heb zitten en dat er nu best een flink bedrag tegenover staat om haar te kopen. Maar ze is wel mn maatje..

Trouwens, als ik haar niet koop, gaat ze ook niet weg en kan ik haar nog blijven leasen

Wie kan me helpen deze situatie weer realistisch te bekijken?

01San

Re: Help, ik weet het niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:05

Misschien zeggen dat je niet meer dan een X bedrag kunt besteden?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:05

Vierduizend euro voor een paard met exceem, geen papieren, zonder aantoonbare sportresultaten en überhaupt dus geen basis? Die eigenaren lachen zich rot als je dat betaalt.

Jor1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:09

De vraagprijs voor jouw lease paard is wel erg hoog! Ik zou met de eigenaar een gesprek aangaan en het bespreken. Geef aan dat het bedrag voor jou teveel is en dat het echt boven je budget is.

Ik geloof echt niet dat dit paard zo snel verkocht is hoor voor dit geld. Mocht je daar bang voor zijn.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:12

wat een waardeloos bedrag voor een eczemer zonder papieren of wedstrijdervaring. nogal aan de prijs!
En raar dat je haar gewoon door mag leasen als je dr niet koopt. dat betekend dat ze het toch wel fijn zouden vinden als paard bij jou terecht komt. maar waarom zo duur dan?
Ik zou inderdaad een bod uitbrengen of het gesprek aangaan dat dit financieel niet haalbaar is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:20

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:23

Tja paarden zijn momenteel duur. En wat de een ernstige eczeem vind valt volgens een ander best mee.

Een leuk gereden en braaf paard van 13 vind je elders niet zo makkelijk voor 4k..

Baileyxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 15:29

Jor1988 schreef:
De vraagprijs voor jouw lease paard is wel erg hoog! Ik zou met de eigenaar een gesprek aangaan en het bespreken. Geef aan dat het bedrag voor jou teveel is en dat het echt boven je budget is.

Ik geloof echt niet dat dit paard zo snel verkocht is hoor voor dit geld. Mocht je daar bang voor zijn.

Ze vertelde mij zelfs dat met hoe ze nu loopt er er meer voor kon vragen. Natuurlijk weet ik met gezond verstand wel dat dit echt een bizar bedrag is maar ja, gevoel he..

Josje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:32

Tsja... Als ik het zo lees dan zou ik zeggen dat de prijs vrij hoog ligt. Helaas zijn er, zoals troi al zegt, weinig paarden te koop op het moment.
Je hebt natuurlijk nog wel jarenlang plezier van het paard dus misschien is het wel een investering waard :)

Je kunt altijd een bod naar waarde doen en kijken waar ze mee terug komen. Het is een VRAAGprijs...

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:34

Waar blijft de gun factor...

Betekend niet voor niets, maar wel flink zakken met de prijs.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:35

Aan de ene kant is het veel geld, aan de andere kant is de markt zwaar overspannen. Als ze verder gezond is, braaf en ook geschikt is voor een buitenrit is dit helemaal geen gekke prijs (helaas).

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:37

Wat voor ras is het?
Als het een KWPN of BWP is en je hebt de basis er nu goed in zonder gekke dingen of stalgebreken, dan zou dat hier in mijn omgeving niet zo'n hele gekke prijs zijn. Wel sneu dat je dan zelf mee opdraait voor de 'talentverhoging' die je er zelf in hebt gereden natuurlijk.

Dit is oa ook de reden dat ik nooit zadels e.d. voor een bijrijdpaard zou kopen, is toch best een grote last als er zo iets als dit voorvalt. Wil de eigenaresse eventueel het harnachement van je overkopen als je het paard niet wil aanschaffen?
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 10-03-20 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:38

oeh, dat is een flink bedrag... maar aan de andere kant, als dit je maatje is, superlief en braaf. 13 vind ik nog niet echt oud. Is er nog onderhandelingsruimte denk je? vragen kunnen ze natuurlijk alles, maar als jij bijv. 3000 biedt, misschien gaan ze dan ook wel akkoord.

goed over nadenken (en als het zover komt zou ik toch een dierenarts laten keuren)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:39

Misschien kun je rond de tafel met ze en uitleggen dat je al het nodige geld hebt besteeds aan het paard en een hun een ander bod voorstelt?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Mochten ze dan alsnog bij die 4000 blijven kun je alsnog zeggen dat je dan liever blijft leasen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:40

Ik vind 4000 niet zo gek. Ik zou zelf zeggen ik kan max 3000 kwijt, kijken wat ze daar mee doen. En aangeven dat je inderdaad zelf hebt bijgedragen aan hoe ze nu loopt.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:40

Ik vind het helemaal niet zo'n enorm hoog bedrag voor een braaf paard waar je leuk op kan rijden en die, op de zomereczeem na, gezond is.

Wat is de reden voor de eigenaar om haar aan jou te koop aan te bieden als je haar ook mag blijven leasen? Fijn dat ze in ieder geval niet aan een ander verkocht zal worden!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:48

Speirs schreef:
Ik vind het helemaal niet zo'n enorm hoog bedrag voor een braaf paard waar je leuk op kan rijden en die, op de zomereczeem na, gezond is.

Wat is de reden voor de eigenaar om haar aan jou te koop aan te bieden als je haar ook mag blijven leasen? Fijn dat ze in ieder geval niet aan een ander verkocht zal worden!

Dat vraag ik me ook af,waarom biedt de eigenaar haar dan te koop aan? Of heb je daar zelf om gevraagd? De prijzen liggen heel hoog momenteel.Als je het te duur vindt, dan blijf je toch gewoon leasen.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:23

Realiseer je ook dat eczeem met de jaren erger kan worden en dan heel veel geld gaat kosten. Exzeemdekens, koelgels, prednison en dexametason spuiten het heeft mij handen vol geld gekost,plus alles was ze kapot gemaakt heeft door overal tegen aan te schuren. Je koopt toch een zorgen paardje, en zeker als een paardje helemaal jou verantwoordelijkheid is kan dat emotioneel en finacieel veel van je vragen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:30

Ergens denk ik: als je het kunt betalen, zou ik het misschien wel doen als dit echt je droompaard is. Maar ik vind het wel een hoop geld.

Misschien kun je een deal sluiten met de eigenaar dat de kosten van het harnachement van de 4000 euro af gaan? Dat lijkt me best een redelijk voorstel.

Als de prijs niet zakt en je het niet kan betalen, zou ik haar (voorlopig) blijven leasen en misschien sparen totdat je haar wel kunt kopen :)

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:33

En wat ga je als stalgeld betalen...misschien ook even over na denken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:35

Waarom zou je haar kopen als je haar anders gewoon kan blijven leasen?

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:36

4000 voor een braaf, lief, prima gereden, rad, recreatiepaard is conform de marktwaarde hoor.. je rijdt haar al een tijd dus je weet wat je aanschaft. Tuurlijk, probeer je af te dingen maar vind het voor het moment niet veel te veel. Zadel hoef je dus niet meer aan te schaffen, scheelt weer

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:40

Wat ga je aan stalling betalen t.o.v. het leasebedrag nu? Als je daar evenveel aan kwijt bent, zou ik zeggen lekker blijven leasen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:44

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:48

elizabeth85 schreef:
Realiseer je ook dat eczeem met de jaren erger kan worden en dan heel veel geld gaat kosten. Exzeemdekens, koelgels, prednison en dexametason spuiten het heeft mij handen vol geld gekost,plus alles was ze kapot gemaakt heeft door overal tegen aan te schuren. Je koopt toch een zorgen paardje, en zeker als een paardje helemaal jou verantwoordelijkheid is kan dat emotioneel en finacieel veel van je vragen.

Hier ervaring met een zware allergie die zich gelijkaardig aan zomerexceem uit. goed voerbeleid, exceemdekens, paard op gewicht houden en veel beweging maken daar echt heel veel verschil bij. Zou dat met echte exceem ook niet zo onder controle te houden zijn?