Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NatasjavE schreef:Ik snap helemaal wat je bedoeld.
Ik verbaas me er ook altijd over.
Volgens mij is lagere prijsklasse alles onder de 3000 voor een paard? Voor een pony weet ik het niet. Misschien nog wat minder?
prugelpiet schreef:Lagere prijsklasse is natuurlijk een ruim begrip. Ik vind 5000 ook nog lagere prijsklasse als je het over paarden hebt.
Daarbij lijkt het me nooit zo'n probleem als een paard/pony, wat aan deze eisen voldoet, wat schoonheidsfoutjes heeft. Zoek je een mega braaf paard in de lagere prijsklasse, moet je genoegen daarmee nemen. Paarden zijn weer wat duurder geworden, dus de echt lage prijsklasse met brave paarden die niks hebben, zit er gewoon niet meer in als je daarvoor geen water bij de wijn wil doen op sommige vlakken.
Tuurlijk zitten ze er her en der nog tussen, maar ik zie ook veel langskomen wat te mooi is om waar te zijn.
lizy29 schreef:Het probleem is vooral dat ze niets bijzonders hoeven te kunnen maar mensen vergeten dat dat braaf zijn eigenlijk al iets heel bijzonders is en dus bijna nog het meest prijzige aan het dier. Ik heb zelf ook een mega braaf paard die echt geen bewegingswonder is maar die was echt niet goedkoop. Ik heb betaald voor een gouden karakter en daar heb ik nu nog profijt van.
Pocca_Locca schreef:Nou, ben het enorm eens hiermee! Wat heb ik als ik terugkijk op mijn jeugd een geluk gehad met super brave pony’s op de manege waar ik reed, omdat ze daar echt voor kwaliteit konden gaan. Het is gewoon waardeloos en dieptriest als maneges of ouders die een pony voor hun kind kopen, voor de goedkoopst mogelijke oplossing gaan. Heel wat ellende gezien doordat er onervaren kinderen op pony’s worden gezet die óf lichamelijke ongemakken hadden ( artrose) waardoor ze genadeloos hard eraf werden gesmeten, óf gewoon erg onvoorspelbaar gedrag vertoonden zoals een bijna blinde pony die alsmaar rondjes om zijn eigen as draaide op de hoefslag omdat hij dus maar een oog had. Daar leer je echt wat van als kind..namelijk dat paardrijden eng is.
lizy29 schreef:Het probleem is vooral dat ze niets bijzonders hoeven te kunnen maar mensen vergeten dat dat braaf zijn eigenlijk al iets heel bijzonders is en dus bijna nog het meest prijzige aan het dier. Ik heb zelf ook een mega braaf paard die echt geen bewegingswonder is maar die was echt niet goedkoop. Ik heb betaald voor een gouden karakter en daar heb ik nu nog profijt van.
Pipodipo schreef:Pocca_Locca schreef:Nou, ben het enorm eens hiermee! Wat heb ik als ik terugkijk op mijn jeugd een geluk gehad met super brave pony’s op de manege waar ik reed, omdat ze daar echt voor kwaliteit konden gaan. Het is gewoon waardeloos en dieptriest als maneges of ouders die een pony voor hun kind kopen, voor de goedkoopst mogelijke oplossing gaan. Heel wat ellende gezien doordat er onervaren kinderen op pony’s worden gezet die óf lichamelijke ongemakken hadden ( artrose) waardoor ze genadeloos hard eraf werden gesmeten, óf gewoon erg onvoorspelbaar gedrag vertoonden zoals een bijna blinde pony die alsmaar rondjes om zijn eigen as draaide op de hoefslag omdat hij dus maar een oog had. Daar leer je echt wat van als kind..namelijk dat paardrijden eng is.
Het is voor kinderen sowieso beter om eerst een paar jaar op een manege te rijden waar ze leren omgaan met verschillende paarden, allerlei karakters en diverse avonturen. Een talentje wordt er wel uit gepikt en die krijgen vaak wat meer uitdaging. Een eigen pony of paard op jonge leeftijd vind ik erg beperkend voor de ontwikkeling van een ruiter.