Een flink eind pony achter uit lopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Een flink eind pony achter uit lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 19:46

Vandaag moest ik bij de wei in de auto wachten, er kwam een ruiter aan op een pony. Steeds op het zelfde punt wilde de pony niet meer voor uit.De ruiter draaide een rondje en dan liep de pony weer een paar passen.

Maar op dat bewuste punt staakte hij weer, zo ging dat een tijdje door. Tot de ruiter besloot het paard achter uit te laten lopen. Dat was echt een flink stuk,tot ze de hoek om waren. Ik moest toen de auto uit, dus ik weet niet hoe het verder ging.

Maar ik heb ze niet terug zien komen dus het werkte wel. Wie doet dit ook en werkt het ook echt?

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:14

Toen ik mijn bijrijdpaard ging doen vroeg ik op een gegeven moment aan de eigenaresse of ik ook met haar mocht buitenrijden. Ze was verkeersmak maar wou nooit alleen van het erf af/op buitenrit. Dus ik mocht het proberen van de eigenaresse om haar van het erf af te krijgen. Ze steigerde toen ook regelmatig. Ik probeerde eerst uiteraard om haar voorwaarts het erf af te rijden maar ze staakte ook erg veel. Na een 10 minuten proberen ben ik ook in z’n achteruit gegaan. ( aantal meters in z’n achteruit en daarna weer proberen om voorwaarts te gaan, toen wou ze weer niet verder en hebben we het nog een keer aantal meters in z’n achteruit gedaan tot ze uiteindelijk gewoon voorwaarts bleef lopen) en toen uiteraard goed uitbundig beloond en heb haar helemaal de hemel ingeprezen. We kunnen nu gewoon rustig met los teugeltje gewoon op een normale manier in z’n vooruit naar buiten. Het heeft bij mij dus zeker wel geholpen :)