De jonge hengst hebben we zelf gefokt. Hij heet Arendsnest's Cappuccino, zijn vader is Sulaatik's Vesins en zijn moeder is onze ster preferente merrie Caletta (Carlo x Heihof's Primeur). Cappuccino is geboren in 2017 en werd destijds op de CMK Nationaal veulenkampioen, een prestatie waar ik nog steeds ontzettend trots op ben.
zie hier het topic wat ik destijds maakte: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1926031&hilit=arendsnest%5C%27s
We zijn op vrijdag al richting Ermelo gereden. We hebben zelf ook op het terrein van de KNHS geslapen, we hadden een kamer daar geboekt.
Zaterdag ben ik om 06:00 uur opgestaan, ik moest de hengsten nog vlechten namelijk. De keuring begon om 08:00 uur en vanaf 07:45 uur kon er gemeten worden.
Cappuccino is een kleine maat en zat dus in de 1e groep. Hij moest eerst nog gemeten worden. Hij is gemeten op 1.32m dus een mooie C-maat. Daarna mochten we door naar de liniaire score op de straat. Cappie vond het allemaal erg spannend maar gedroeg zich voorbeeldig. Hij toonde zich erg goed op de straat.
Toen door naar de kooi voor het vrij bewegen en vrijspringen. Tja, dan moet het gebeuren en heb je zelf geen invloed meer. Je knipt hem los en dan moet hij het doen, ondanks dat hij een goede voorbereiding heeft gehad, vond ik dit echt een spannendste onderdeel!
Maar man wat liet hij zich goed zien, wat heeft hij toch een geweldige draf, echt om van te dromen

En ook het springen ging erg goed. Ik was echt helemaal trots op die kleine kabouter

De groep kleine maat was een groep van 4 hengsten, dus we hoefden niet lang te wachten op de uitslag. Cappuccino werd ster en doorverwezen naar de 2e bezichtiging. Dus we mochten meteen door naar de veterinair, waar hij zonder bemerkingen voor slaagde

De 2e bezichtiging was pas aan het einde van de middag ... poeh wat een spanning heb je dan

Daarna nog de 2e bezichtiging .... deze bestaat uit het rondstappen. De jury heeft in principe het oordeel dan al gevormd. En dan de uitslag: Arendsnest's Cappuccino wordt goedgekeurd en doorverwezen voor de verrichtingstest

Supertrots op ons eigen fokproduct, helemaal toen uitkwam dat die kleine kabouter gewoon ff de hoogste punten (85) van alle jonge hengsten had voor de draf

Nou genoeg gepraat.... hier zijn de foto's

En nog eentje van mijn grote bink, Heihoeve's Florencio

Ben ook wel trots op mijn eigen prestatie, dit is de 2e keer dat ik een hengst zelf helemaal keuringsklaar maak die ook nog groen licht krijgt

Beide hengsten staan bij ons zelf ter dekking, voor meer informatie neem contact met mij op.