Lord, mijn oude wijze vriend!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Lord, mijn oude wijze vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 11:47

4 december afgelopen jaar heb ik mijn grootste vriend moeten laten gaan.

[IM] My hero, my world, my everything

[ITP] 2019 van top naar ruk. Laatste ode aan mijn grootste vriend!

Nog steeds heb ik er erg veel moeite mee en ik mis hem verschrikkelijk. Dus eigenlijk hoort dit topic bij in memoriam denk ik, maar het lukte me niet om het daar te plaatsen. Hier voelt het minder pijnlijk, al slaat dat natuurlijk nergens op.

Eind december had ik een Reading aangevraagd. Normaal ben ik erg sceptisch en geloof ik er nooit zo in. Maar ik dacht als een vreemd iemand nou tegen mij kan zeggen dat hij een goed leven heeft gehad, kan ik er misschien meer vrede mee hebben.
Heb een tijdje ziek thuis gezeten en in de knoop met mezelf gezeten. Nog steeds ben ik niet de oude “ik” en struggle ik met mijn verdriet.

Vanochtend dan eindelijk de Reading binnen gekregen. Wat is dat mooi en confronterend om terug te lezen zeg! Bepaalde stukken kon de reader niet weten en dat was geen algemene informatie die bij iedereen past.

Ik heb het met tranen gelezen en zit nog steeds met tranen in de ogen. Zoveel liefde voor en van je dier, dat herkennen alleen bokkers.

Het is nog maar twee maanden geleden, nog best vers. Maar omdat mijn omgeving de foto’s en het verdriet van lord zat is denk ik, probeer ik hier nog een keer de fotos van hem te delen. Gewoon omdat het kan, en omdat Jullie bokkers begrijpen dat het niet zomaar een dier is, maar je beste maatje waar je alles voor over hebt...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

If love alone could have saved you, you never would have died <3
Hij is 26 jaar geworden.
Laatst bijgewerkt door itsmi op 19-02-20 11:52, in het totaal 3 keer bewerkt

maj0

Re: Lord, mijn oude wijze vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:50

Ik bekijk jou topic en hoor op de achtergrond de muziek

You raise me up, so I can stand on mountains
You raise me up to walk on stormy seas
I am strong when I am on your shoulders
You raise me up to more than I can be

Als ik jou verhaal zo lees denk ik dat dat heel goed bij jullie past.
Heel veel sterkte nog met dit zware verlies

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:57

Prachtig paard en zoveel mooie jaren samen gehad.. dat afscheid nemen doet altijd zoveel pijn, maar koester de mooie herinneringen... <3

Geeske520

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:00

Wat een prachtig paard. En ja afscheid nemen doet heel erg veel pijn. Heel veel sterkte.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:01

Ik begrijp je heel goed. Lekker hier dan de foto's plaatsen hoor! Wat een knapperd was het!
Als je meer van hem wil delen of er even over wil praten, kan je altijd een bericht doen. Het paardje van mijn zus is ook in december overleden en ik plaats ook nog regelmatig foto's van hem. Herken het heel goed dat je het idee krijgt dat mensen in je omgeving er niet meer mee bezig zijn... Anderzijds moeten mensen in je omgeving ook maar begrijpen dat je graag nog foto's van hem deelt!

En het is logisch dat je hem nog steeds verschrikkelijk mist, het is nog erg kort geleden. Heel veel sterkte gewenst!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:02

Een mooie memorylane, deze fotoserie van jullie samen.
Sterkte met het gemis.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 21:30

@Maj0, wauw, dat past er erg goed bij inderdaad! Bedankt voor je lieve berichtje..

@felien-kyra, thanks! Heel lief berichtje. Ik heb er nog veel moeite mee en struggle nog dagelijks met het verlies. Uiteindelijk gaan de scherpe randjes er wel af maar tot dan is het fijn als een ander snapt dat je foto’s wilt delen, terug wil denken aan “toen”. En ik snap dat het voor buitenstaanders al een tijdje geleden is en hun leven doorgaat. Maar het mijne staat nog steeds wel een beetje on holt...
wat naar dat jullie ook zo recent een paard zijn verloren, ook aan koliek?

En de rest, het doet me goed om zulke lieve woorden te lezen. Kunnen er nooit genoeg zijn.
Thanks all! <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:34

Heel veel sterkte. Sommige mensen hebben het geluk om hun soulmate op paardengebied tegen te komen. Helaas( of gelukkig) overleven we ze meestal en dat doet verdomd pijn. Maar 26 jaar is een fantastische leeftijd en lange , vaak mooie periode om op terug te kijken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:02

Ik kan gewoon voelen hoe belangrijk je paard voor je was en hoeveel pijn en moeite het je kost om hem los te laten. De emotie is zo tastbaar in je verhaal.

Je paard moet zich wel gekoesterd hebben gevoeld in jouw liefde. Kijk hoe ontzettend stralend en fit hij eruit zag op zijn gevorderde leeftijd dankzij jouw liefdevolle zorg. Zie die tevreden blik vol vertrouwen in zijn ogen. Hij had het goed, beter, best bij jou. En hij gaf dat terug. Dat is wat ik meekrijg van de foto's en je verhaal.

De foto's samen met zijn paardenvriendin zijn zo mooi. Ook daarin moet hij gelukkig geweest zijn.

Het is hard, maar ik denk dat je paard als dat mogelijk is heel tevreden zal terugkijken op een leven dat helaas eindig is. Gelukkig blijft de herinnering.

Sterkte Y;(

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 22:35

@ boras, wat een super lief berichtje! Ik was erg gelukkig met hem, en hij hopelijk ook met mij...

@ bigone, soulmate inderdaad! Zo dankbaar dat ik hem in mijn leven gehad heb. Maar zo lastig om dan ook weer zonder hem verder te moeten. Geen enkel paard kan daar aan tippen....

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:55

itsmi schreef:
@Maj0, wauw, dat past er erg goed bij inderdaad! Bedankt voor je lieve berichtje..

@felien-kyra, thanks! Heel lief berichtje. Ik heb er nog veel moeite mee en struggle nog dagelijks met het verlies. Uiteindelijk gaan de scherpe randjes er wel af maar tot dan is het fijn als een ander snapt dat je foto’s wilt delen, terug wil denken aan “toen”. En ik snap dat het voor buitenstaanders al een tijdje geleden is en hun leven doorgaat. Maar het mijne staat nog steeds wel een beetje on holt...
wat naar dat jullie ook zo recent een paard zijn verloren, ook aan koliek?

En de rest, het doet me goed om zulke lieve woorden te lezen. Kunnen er nooit genoeg zijn.
Thanks all! <3

Snap je heel goed. gewoon delen hoor! Dan kijken mensen er maar niet naar, scrollen ze maar door...

Nee een slokdarmverstopping die helaas niet goed af liep :( Dus snap je verdriet ook goed als in, de ene dag was er nog niks aan de hand en een dag later is het flink mis..

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:25

Ook ik heb 2 oudjes gehad die heel veel jaren bij mij waren. Het is heel lastig om ze te laten gaan ook al weet je dat het op dat moment de juiste keuze is. Het is nu enkel jaren geleden en het verdriet wordt minder maar het gemis niet. Ook al leer je om dat een plaats te geven.
Bij jou is het echter nog maar net geleden dus heel normaal dat je nog vol bent van verdriet.
Geef jezelf de tijd om te rouwen. En heel fijn dat je een reading hebt laten doen, dat zal je helpen in je verdriet.
We mogen ontzettend dankbaar zijn dat we zo lang van onze kanjers hebben mogen genieten. En ergens zullen ze altijd bij ons zijn. Heel veel sterkte. :(:)

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:30

En je staat mooi in uitgelicht! Veel sterkte, valt niet mee je maatje te verliezen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:34

Ach jee, heel veel sterkte met dit verlies. :(:)

UBok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:54

Lord en jij terecht in uitgelicht! Lieve vriendin :P jij mag bij mij altijd blijven praten over Lord. Samen hebben we ook veel dierbare herinneringen. Voor mij en Clau is het ook afsluiten van een periode. Twijfel nooit aan jezelf voor wat Lord betreft, jij was het beste wat hem is overkomen en hij is bij jou zo tot bloei gekomen. Hij was een geweldig paard. Maar jij moet door en dat betekent niet dat we hem ooit zullen vergeten. Hij blijft voor altijd geliefd

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:56

13 november ben ik ook mijn allebeste maatje verloren, van s’ochtends liggend vinden in de wei naar s’avonds een belletje van de dierenarts dat hij de OK wonder boven wonder goed is doorgekomen, wat een geluk !
10 minuten later ging de telefoon dat hij een spontane hartstilstand heeft gekregen..

Het moment van geluk werdt ruw onderbroken met verdriet. En tot de dag van vandaag en alle dagen die komen gaan draag ik dat bij.

Wat Mij helpt is dat ik hem elke dag met me meedraag, hij is nu altijd bij mij.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:05

Ik hoop dat de reading je de rust en erkenning heeft gegeven om in ieder geval vrede te hebben met zijn overlijden. Een reading is een mooi iets. Onze merrie leeft gelukkig, maar op deze manier zijn wij wel in staat dingen voor haar te regelen. Lord en jij, een once in a life time team. Koester die herinneringen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 18:23

Wauw!! Wat leuk dat Lord in uitgelicht staat! Dat verdiend hij!

@jolan thanks, ik weet dat ik altijd bij jullie terecht kan, jullie missen hem net zo hard natuurlijk. Love You <3

@ felien_kyra, oeff slokdarmverstopping, ook zo’n pijnlijk afscheid :(

@ de rest, bedankt voor alle lieve berichtjes. Doet me goed om al die lieve woorden te lezen. Toch een soort gedeeld leed wat de pijn ietsje pietsje verzacht misschien.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:07

:(:) dit snappen alle mensen die dit meemaken. Wat een mooie topics heb je gemaakt voor hem. De scherpe randjes gaan er ooit vanaf en dan heb je volgens mij zoveel mooie momenten om op terug te kijken. Op je foto's stralen jullie allebei, heel veel sterkte en mocht je ooit je emoties kwijt willen mijn pb staat voor je open.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:28

Sterkte... je maatje verliezen is erg heftig... Ik heb mijn once in a liftetime paard 3,5 jaar geleden moeten laten inslapen... hij is 24 geworden en 30 uur jaar lang mijn beste vriendje... hou je vast aan de mooie herhinneringen, deze gaan het verdriet uiteindelijk overstemmen...

Je verdriet mag er zijn... het is nog maar 2 maanden geleden... gun het tijd

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 13:38

Dank voor jullie reacties!
Wat vervelend dat meer mensen hun soulmate zijn verloren.. het loslaten doet pijn.. Hoelang duurt het voordat het minder pijn gaat doen ;(

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:03

Ik zie dat ik een type foutje had gemaakt Neon is 20 jaar van mij geweest.

Hoe lang het duurt.. tsja valt weinig over te zeggen... bij de ene duurt t langer dan bij de ander...je zult langzaam aan merken dat de mooie herhinneringen de pijn gaan overstemmen...