Klacht door onbekenden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Klacht door onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:07

Vanmorgen werd ik wakker gemaakt door mijn vriend. Hij had een brief in de brievenbus gevonden van de politie ivm mijn paarden en ik moest met hen contact opnemen. Tijdens het telefoontje kwam ik te weten dat iemand klacht tegen mij heeft ingediend, omdat mijn paarden te nat zouden staan.

Ik ben razend kwaad hiervoor. Het stuk waar hun hooi stolp staat, was tot voor een paar weken poeder droog, is nu wel nat, maar zeker geen kniediepe modder. Daarnaast hebben de paarden een droge stal, waar ook steeds hooi ligt, maar waar ze niet uit zichzelf gaan in staan.

Wat bezield de mensen tegenwoordig? Waarom dienen we om het minste klacht in tegen mensen? Ik vind dit echt laf en laag bij de grond. De dierenpolitie zei aan de telefoon al wel dat ze mijn dossier zullen afsluiten nadat ze de stal gezien hebben, de klacht heeft dus geen gevolgen voor mij, maar je voelt je zo machteloos als zoiets als dit gebeurd.

Heleennn

Re: Klacht door onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:11

Ik begrijp dat het echt poedersuiker voelt voor jou, maar een leek die niets van paarden kent zal misschien denken dat het erg slecht is voor paarden. Modder kan een weiland of paddock ook meteen erg onverzorgd laten lijken, ‘paardenmensen’ kijken daar doorheen omdat ze weten dat het normaal is na veel regen. En omdat ze weten dat een paard in de meeste gevallen liever buiten met z’n pootjes in de modder hooi kan eten dan dat hij heel de dag en nacht op stal moet staan. Maar mensen die dat niet weten raken dan misschien bezorgd. Misschien een toevallige voorbijganger die nooit heeft gezien hoe de paarden er normaal bij staan. Je hebt waarschijnlijk geen idee wie de klacht heeft neergelegd?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:12

Tsja als iemand hier een berichtje plaatst over paarden die heel nat staan adviseren een heleboel mensen om 144 te bellen.. Dat is dus wat er nu gebeurd is.

Als weet er niks aan de hand is zullen er ook geen consequenties zijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:15

Tegenwoordig krijg je om de gekste dingen een stomp op je oog, ik snap prima dat mensen minder geneigd zijn om iemand aan te spreken en meer om anoniem te melden.
Gevolg van wat er in de maatschappij tegenwoordig aan de hand is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:17

Je zegt het zelf, dossier word gesloten en het heeft geen gevolgen leg het naast je neer en denk maar dat het wss iemand is geweest die er geen verstand van heeft. Alhoewel deze persoon dan niet heel slim is, want iedereen weet dat wanneer het heeft geregend en er iets of iemand over dat stuk loopt met regelmaat het modder word.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:20

Ik heb ooit ook zo'n klacht gekregen. Mijn paarden zouden geen water en hooi hebben (wat binnen in de stallen was, waar men het vanaf de weg niet kon zien). Nadat ze 1 keer waren komen kijken en alles goed was, kregen ze weer een klacht en na dit nog een klacht. Toen ze voor de derde keer binnen 3 maanden voor de deur stonden heb ik gevraagd of ze alsjeblieft iets anders konden gaan doen in plaats van mijn en hen tijd verspillen

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:21

Dit is mijn werk geweest. Ik kreeg continue meldingen binnen van natte weilanden in de winter. We moeten kijken maar 9 van de 10 keer is er inderdaad gewoon een droge stal waar ze 's avonds in gaan en dus goed gekeurd. Deze meldingen komen vaak binnen van personen die geen verstand hebben van paarden. Leg je er dus vooral bij neer je bent absoluut niet de enige.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:22

Snap werkelijk niet waarom je zo pissig reageert. Wanneer er gecontroleerd word en je hebt je zaakjes voor elkaar is er helemaal niets aan de hand.
Wanneer er een bericht over verwaarloosde paarden voorbij komt schreeuwt iedereen moord en brand waarom niemand dit gezien heeft. Dus ik kan het alleen maar toejuichen wanneer mensen melding maken van iets waarvan ze denken dat het misschien nodig is. Alles goed dan heb je niets te vrezen.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:24

Als de controle uitgevoerd wordt, ziet de politie zelf dat jouw paarden er heel goed bij staan.

Mijn paard verkiest het om buiten te staan…hij heeft in de stal verschillende soorten ruwvoer ter beschikking en het liefst heeft hij het als ik het buiten leg, dit terwij hij nooit opgesloten in zijn stal wordt. Hij gebruikt zijn stal heel weinig, in de zomer vooral.
Hij gaat er nooit in slapen, ik leg stalbedekking voor de keizer, hij mest er ook niet in.

Het is natuurlijk niet fijn als je alles doet voor je paarden en iemand anders je verdenkt dat je niet de nodige zorg aan je paarden geeft.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:25

Dit is niet banketstaaf bedoeld hoor maar mensen hebben nu eenmaal verschillende standaarden als het om welzijn gaat.
Wat jij o.k vind kan een ander wel helemaal niet o.k vinden natuurlijk. :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:27

Wij hebben in de loop der jaren tot driemaal de politie aan de deur gehad hiervoor. Onze 'bak' waar ze zomer en winter vrij kunnen lopen ('s zomers ook in de wei) is met regen heel modderig (we zitten op kleigrond, en de zandlaag is onvoldoende voor een goede drainage). Dat er een verhard droog stuk is en een inloopstal zien ze niet of lijkt niet voldoende.
Elke keer moest de politie toegeven dat er niets aan de hand was. Ik vind het niet erg als mensen een melding maken over zoiets. Er zijn nog steeds veel te veel dieren die wel verwaarloosd worden en beter een melding te veel dan te weinig.

De meldingen worden niet gedaan om jou te pesten, ze komen van mensen die zich zorgen maken.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:31

Ik werk nauw samen met de dierenpolitie en ben juist heel blij dat ze alle meldingen serieus oppakken.
Ik snap dat het even vervelend voelt, maar de melding is (waarschijnlijk) door een leek gedaan en er is niets aan de hand toch? :)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:33

Bij mij was controle van de wijkagent voldoende. Die had dan met eigen ogen gezien dat er inderdaad een stal was en droog staan etc mogelijk was (stal in de tuin uit het zicht vanaf straat). Bij volgende meldingen die hij kreeg was dat dan ook het antwoord wat hij gaf aan de beller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:34

Ik zie het wel als pesten. Mijn dieren zien er goed uit, hebben continu hooi en ik hou de wei proper. Bemoei je niet met andermans zaken en blijf vooral met je flikken van mijn paarden. Ben er zeker van dat degene die nu klacht ingediend heeft, ook degene is die mijn paarden continu voert, waardoor mijn insuline resistente shet vaak hoefbevangen staat.

En nee, ik moedig dit soort meldingen nooit aan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:36

Met zo'n instelling vraag je om anonieme klachten.. Niemand gaat wat aan je vragen, want je bent totaal niet benaderbaar...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:38

SVRL schreef:
Ik zie het wel als pesten. Mijn dieren zien er goed uit, hebben continu hooi en ik hou de wei proper. Bemoei je niet met andermans zaken en blijf vooral met je flikken van mijn paarden. Ben er zeker van dat degene die nu klacht ingediend heeft, ook degene is die mijn paarden continu voert, waardoor mijn insuline resistente shet vaak hoefbevangen staat.

Goh, zou je dan niet zelf eens een melding doen over dat voeren??
Je reageert wel heel erg overtrokken en jij zou zelf dus geen melding doen wanneer je vermoed dat er slecht voor dieren gezorgd zou worden in jouw ogen? Want als dat zo is dan ben je net zo verkeerd bezig.

Jor1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:38

Wat erg dit! Ik snap je frustraties helemaal. Kijk we willen allemaal het beste voor ons paard of voor dat van een ander. Maar met deze weersomstandigheden is het niet droog te houden. Zo moeilijk, zit hier met het zelfde probleem. Maar heel de dag op stal is ook weer niet goed toch? En zo blijven we bezig.

We willen allemaal hectares gras, schuilstallen en vooral geen paddocks en modder. Maar in de meeste gevallen is dit niet haalbaar.

Hopelijk blijft het bij deze ene brief.

Jor1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:40

Misschien heeft iemand tips om paddocks beter droog te krijgen?

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:41

Ik heb bewust geminderd in paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:42

bigone schreef:
SVRL schreef:

Goh, zou je dan niet zelf eens een melding doen over dat voeren??
Je reageert wel heel erg overtrokken en jij zou zelf dus geen melding doen wanneer je vermoed dat er slecht voor dieren gezorgd zou worden in jouw ogen? Want als dat zo is dan ben je net zo verkeerd bezig.

Wees maar zeker dat ik vandaag ook klacht indien tegen de persoon die mij nu gemeld heeft. Heb dat tijdens mijn telefoongesprek met de politie deze morgen al vermeld. Ik laat het hier niet bij.

Anoniem

Snap dat het vervelend voelt, beetje achterbaks of zo, maar denk dat het uit een goed hart komt en onwetendheid? Wel een vraagje: hebben jouw paarden nu geen droog stuk meer om op te staan, behalve de stal?

elnienjo

xEline schreef:
Dit is mijn werk geweest. Ik kreeg continue meldingen binnen van natte weilanden in de winter. We moeten kijken maar 9 van de 10 keer is er inderdaad gewoon een droge stal waar ze 's avonds in gaan en dus goed gekeurd. Deze meldingen komen vaak binnen van personen die geen verstand hebben van paarden. Leg je er dus vooral bij neer je bent absoluut niet de enige.

Ze zouden eigenlijk QR codes moeten uitgeven die eigenaren op een bordje bij hun wei kunnen hangen zodat dat soort irritante klagers kan zien dat alles okee is bevonden door de dierenwelzijnspolitie en ook waarom.
Wellicht leren de leken die alles omtrend paardenhouden slecht vinden, daar nog iets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:43

Adelaide71 schreef:
Snap dat het vervelend voelt, beetje achterbaks of zo, maar denk dat het uit een goed hart komt en onwetendheid? Wel een vraagje: hebben jouw paarden nu geen droog stuk meer om op te staan, behalve de stal?

Paarden hebben ook een droog stuk in het bos waar ze regelmatig een paar uur uit zichzelf gaan staan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:44

Dit is geen pesten maar onwetendheid, ik heb het ook mee gemaakt. Ze hebben er 0 verstand van en vinden iets al snel zielig.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:45

SVRL schreef:
Ben er zeker van dat degene die nu klacht ingediend heeft, ook degene is die mijn paarden continu voert, waardoor mijn insuline resistente shet vaak hoefbevangen staat.

Dan zou ik het denk ik fijn vinden dat die dierenpolitie langs komt, en zou dat probleem ook zeker dan voorgelegd hebben, en vragen aan de dierenpolitie als die alsjeblieft die persoon wil vertellen/uitleggen dat het zeer ongewenst is om deze paarden te voeren ivm een speciaal dieet, dat een van de dieren daardoor juist telkens ziek is.