Meiden in de wei?

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VikTheGold

Berichten: 13
Geregistreerd: 14-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 21:11

Okay, even een update voor degene die dit gebeuren volgen:

Alice is naar de politie gestapt en die hebben gezegd dat ze mee zullen uitkijken naar de kinderen. Ze ziet idd meer politie in de buurt maar, de meiden zijn nog enkele keren langs geweest. Ze heeft ook al gedacht aan Hendrick te switchen met de shet zodat hij ten minste even rust krijgt. Toch gaat ze dit niet doen omdat die shet al oud is en ze er zelf veel werk mee heeft. Alice wilt niet riskeren dat die meiden iets met de shet proberen en haar per ongeluk zouden verwonden. Ze heeft ook borden gehangen maar daar luisteren die kinderen ook niet naar :/

Even ter info, het zijn 3 meiden tussen de 10 en 14 jaar. Soms zijn ze ook met twee.

Op het moment is Alice ook aan het wachten op haar bewakingscamera's.

-VikTheGold-

Castilja

Berichten: 2582
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Meiden in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:15

Wat achterlijk dat er zoveel moet gebeuren om een paar bijdehante meisjes bij je paard weg te houden. Succes ermee!! Hopelijk schrikken die camera's voldoende af als ze geïnstalleerd zijn.

Ladygiroc

Berichten: 5159
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Meiden in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:17

Klap stroom op de draden. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor..

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 07:55

Ben het een met mijn voorganger dat het verhogen van de stroom (en misschien ook een handig gespannen draadje kunnen helpen.

Ik ben ook nog steeds voor het direct aanspreken van kind en ouders, ook als daarvoor een stukje gerend moet worden.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Meiden in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:06

Misschien een berichtje op de buurt-app mogelijk? In de hoop dat er ouders zijn die dit gedrag herkennen en hun kind erop aanspreken?

chamion
Huisheks

Berichten: 3678
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Meiden in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:11

Stroom op het hek inderdaad. Wie niet wilt luisteren moet maar voelen in dit geval.
Had op een stage adres van mij heel goed gewerkt. Daarna heel lang de kinderen niet meer gezien.

Storm

Berichten: 21000
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Meiden in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:26

Die meiden zijn toch ook niet gek? Die kruipen er onderdoor of stappen erover.

Pixxelated
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-12-19
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:50

Dit is een moeilijke situatie. Vooral hoe dat de wet/regelgeving hier werkt. Stroomdraad is an sich niet verboden en mag prima rond een weideland worden geplaatst, maar als dit weideland grenst aan een openbare weg dient dit duidelijk te worden aangemerkt. En dient ze de weide zo op te stellen dat er "geen gevaar is voor de gemeenschap."

De regelgeving hieromtrent verschilt welliswaar per county. En ik zou zeker opletten met gewoon stroomdraad te plaatsen zodat deze kinderen een schok krijgen en wegblijven, er heerst een beetje een "blame culture" in Engeland en dan stelt ze zich open voor mogelijke rechtzaken. Ze is sowieso ook verplicht om een Public Liability Insurance af te sluiten als ze stroomdraad plaatst. Ook al trespassen (ik ben even het NL woord kwijt) de kinderen in eerste instantie, de schuld wordt hier vaker dan niet bij het feitelijke slachtoffer gelegd.

Ik zou haar aanraden om een logboek te houden van wat er gebeurt, eventueel camera's te plaatsen (en ook aan te duiden dat ze worden gefilmd ) en officieel vaststelling te laten doen door de politie. Indien ze de ouders kent, kan ze dan eventueel een "cease and desist" brief sturen. En indien dat niets uithaalt, kan ze het altijd voor de civiele rechtbank brengen en een "cease and desist order" afdwingen via de rechter. Maar dit is echt zoveel meer moeite dan het waard is.

Helaas, kan ze meer niet echt meer doen. Indien de politie hun kan op heterdaad betrappen en eventueel arresteren, zou hier gerechtelijk helaas niet veel gevolg worden aangegeven - omdat dit wordt gezien als een minor infraction. En indien het hun eerste keer is dat ze worden gepakt, dan laat Child Protection Services ook na om daadwerkelijk te vervolgen, om zo de toekomst van het kind niet in het gedrang te brengen. Dit heb ik zelf hier meegemaakt, toen mijn motor werd gejat en gesloopt door "repeat offenders" van 14 - 16 jaar. Daders gepakt, maar werden niet vervolgd. Was een zaak voor de verzekering...

Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Re: Meiden in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:04

Ben benieuwd of er in de tussentijd nog iets is gebeurd! Heeft ze de meiden kunnen betrappen of aanspreken?

LWDaisy

Berichten: 4972
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:04

Kan Alice zich niet ergens strategisch opstellen? Bij de overburen oid?
Ik zou echt achter die meiden aan gaan en proberen uitvogelen waar ze wonen. Zal idd niet ver zijn, als ze te voet komen/gaan.
Het bordje dat ze heeft opgehangen zou ik uitbreiden met een boodschap die echt naar die meiden persoonlijk gericht is. Zoiets in de aard van "jullie mochten Hendrick aaien, maar nu ik weet dat jullie verder gaan dan dat wil ik jullie niet meer op mijn land - politie is reeds ingeschakeld" oid.

Ik ben ook benieuwd naar hoe het nu gaat, is er nog nieuws?

maj0

Berichten: 6699
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Meiden in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:06

Pff jammer dat ze nog niet "gepakt" zijn.
Hopelijk zijn de camera's er snel of kan de politie ze pakken.

Kan Hendrick niet even ergens anders staan?

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Meiden in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:29

Dit topic is gemaakt met een schaduwaccount, hierom dus een slotje