De topictitel zegt het al: ik ben op zoek naar paardennamen met een P
Eind april zal onze merrie gaan bevallen van haar eerste veulen. Met de merrie en het veulen gaat het uitstekend voor zover we kunnen zien. Tijd dus, om alvast na te gaan denken over een naam voor de kleine spruit.
Voor een merrie is het belangrijk dat de naam een beetje bij de naam van de stam past (Carla) Dus dan krijg je al gauw iets van Pretty Carla of Precious Carla, maar misschien hebben jullie nog originele Ideeën. Het wordt vrij zeker een vos. (De moeder is van Vivaldi x Ferro en de vader is Ferguson)
Voor een hengst heb ik tot nu toe: Paganini Polunin (Pol) (van Sergei Ponunin een bekende balletdanser) Pinot Grigio of Pinot Noir.
Zelf erg weinig inspiratie dus ik kan jullie hulp goed gebruiken.
Voor een merrie; je kunt er ook een dubbele naam van maken in plaats van een bijvoeglijk naamwoord voor Carla. Bijvoorbeeld: Pippa Carla, Phaedra Carla, Prada Carla, Prisma Carla etc.
Wij krijgen ook een veulen. De kleindochter van de eigenaar. De eigenaar zelf en ik schrijven namen op waaruit we kunnen kiezen. Dit is ons lijstje (let op! Grotendeels absoluut niet door mij gekozen!) Passe-partout Peanuts Picobello Pikachu Prachtig! Pomme du duchess Pizza Patat Prins prachtig
En dan een lijstje zojuist door mezelf gemaakt met suggesties voor jou; Placarla Pacarla Pricarla Prachtig Carla Promacarla Primacarla ( ipv prima-donna )
Of anders inderdaad 2 namen zoals precious Carla, partly carla( wel erg leuk trouwens!)
daydream
Geplaatst: 16-02-20 01:32
Wow.... mijn grote paardenliefde wordt dit jaar 23 en zij begint ook met een P...
Platina
ellepel
Geplaatst: 16-02-20 01:47
oh wat toevallig. ik moest ooit met een P kiezen, en toen werd het Peter voor een hengst. en Penny voor een merrie
Maar persoonlijk hou ik van namen waar ritme in zit: Poco Loco of Perfect Promisse, Parfait Partout, Of in filmstijl: Promisse of Paradise
Afrikaanse namen klinken ook mooi: Papa Bouba (voetballer)
Of wat chic: Promesse d'or
Pandora2
Geplaatst: 16-02-20 10:41
daydream schreef:
Wow.... mijn grote paardenliefde wordt dit jaar 23 en zij begint ook met een P...
Platina
Hier ook Pandora
Pretty woman Private Dancer
lara1510
Geplaatst: 16-02-20 10:48
Pluie D’étoiles Partner in Crime Pourquoi Peter Pan Picture Perfect Palindroom Paradox Polaroid Pretty Sure Puzzle Piece Pachelbel (om in de componistensfeer van papa te blijven) Prince Charming (zo heet mijn paard )
Voor een merrie wordt het wat lastiger inderdaad! Misschien iets van [...] à la Carla Je kan natuurlijk ook gewoon gaan voor Parla, dat is volgens mij een spaans gebied.
Mijn hengst uit de Carla stam kreeg als 'extraatje' Carlos erbij. Dat deden ze bij alle hengsten uit dat lijntje. Carla voor de merries en Carlos voor de hengsten.
Ik zou er dus iets van Prince Carlos van maken oid
Wat veel reacties ineens, dank jullie wel. Ik zie al leuke voorbij komen. Ik ga ze hier op een lijstje zetten. En misschien hebben anderen er ook nog wat aan straks. (Ben natuurlijk niet de enige met een veulen dit jaar )