Hoe krijgt mijn paard een musketon los?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 08:18

LWDaisy schreef:
mvdende schreef:


Een karabijn met schroefsluiting is iets anders dan een tri act sluiting hoor :D

Indien je echt een tri act sluiting karabijnhaak gekocht hebt, mag ik dan weten waar? (Deze zijn niet zomaar in een bouwmarkt te koop namelijk. )


Mijn schoonvader is alpinist en duiker, ik denk dat ik eerst hem een berichtje ga sturen, die zal wel materiaal hebben liggen :D Ik hou je op de hoogte, hij woont in Spanje haha.


Als Alpinist heeft hij zeker goed materiaal!

Al is opsturen uit Spanje waarschijnlijk duurder dan hier in Nederland een nieuwe kopen.

LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 08:47

mvdende schreef:
LWDaisy schreef:
Mijn schoonvader is alpinist en duiker, ik denk dat ik eerst hem een berichtje ga sturen, die zal wel materiaal hebben liggen :D Ik hou je op de hoogte, hij woont in Spanje haha.


Als Alpinist heeft hij zeker goed materiaal!

Al is opsturen uit Spanje waarschijnlijk duurder dan hier in Nederland een nieuwe kopen.


Ze hebben nog een huis in Belgë, ik geloof dat ze volgende maand overhuis komen :D
En mijn schoonbroer bewoont dat huis ondertussen, dus daar kan ik gewoon langs rijden om iets op te halen :)

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Re: Hoe krijgt mijn paard een musketon los?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:28

Heb er ook eentje die er ruw mee omgaat. Niet handig als je de stal net binnen loopt met je hooinet en je al een duw krijgt om het omhoog te gooien terwijl je er zelf nog aan hangt...geloof me, dan vlieg je de stal door. |o %)

Maar ik gebruik ook een versie voor klimmers gemaakt (moet een volwassen man die valt kunnen houden). Veel sterker en met een rolbeveiliging...hier blijft de net zo netjes hangen. Eerst had ik een goedkope versie, maar daar haalde ik zelfs mijn vingers aan open omdat die zo stug en scherp was. Gewoon bij de Decathlon en voor minder dan 10 euro blijft alles netjes stevig hangen. :D

Geeske520
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:37

Ik had hier ook zo een slimme pony. Die je afgebeeld hebt dat je er wat omheen kan draaien moet goed gaan. Wel regelmatig kijken of hij niet iets losser gaat dan kun je hem weer wat strakker doen

LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 11:09

Geeske520 schreef:
Ik had hier ook zo een slimme pony. Die je afgebeeld hebt dat je er wat omheen kan draaien moet goed gaan. Wel regelmatig kijken of hij niet iets losser gaat dan kun je hem weer wat strakker doen


Ik wissel elke dag van hooinet dus het zou er telkens maar 24 uur hangen :)

LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 11:11

Nickietje schreef:
Heb er ook eentje die er ruw mee omgaat. Niet handig als je de stal net binnen loopt met je hooinet en je al een duw krijgt om het omhoog te gooien terwijl je er zelf nog aan hangt...geloof me, dan vlieg je de stal door. |o %)

Maar ik gebruik ook een versie voor klimmers gemaakt (moet een volwassen man die valt kunnen houden). Veel sterker en met een rolbeveiliging...hier blijft de net zo netjes hangen. Eerst had ik een goedkope versie, maar daar haalde ik zelfs mijn vingers aan open omdat die zo stug en scherp was. Gewoon bij de Decathlon en voor minder dan 10 euro blijft alles netjes stevig hangen. :D


Ik liep gisteren voorbij mijn paard, net toen ze een ruk aan het net gaf, ik had bijna een blauw oog :+

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:41

lotte002 schreef:
Nou dat is toevallig mijn paard doet sinds dit weekend precies hetzelfde..en ik heb ook nog steeds geen idee hoe ze het voor elkaar krijgt wand iedere keer is er niks stuk en zit de haak ook nog netjes vast in het hooinet..ik heb vanmiddag die haak die jij als oplossing hebt opgehangen in de hoop dat dit werkt.

Dit dus, ineens deed mijn paard dat dus ook.
Nu heeft ze op dit moment wel verplichte boxrust terwijl ze normaal 24/7 kan lopen, dus tijd zat om zulke dingen uit te vogelen, maar dan nog.
Ik heb de haak niet vervangen en op het moment blijft het net weer braaf hangen. Maar geen idee hoe ze het voor elkaar krijgt, aangezien de haak nog stroef gaat ook...

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:32

Veulen84 schreef:
MirandaFuego schreef:
Die laatste is wel leuk voor je paard, heeft hij weer iets nieuws om te leren! _O-
Paardenspeelgoed voor inventieve paarden. :))


:D De mijne laat de karbijnen van d'r hooinet met rust. (Op de grond eet je ze niet sneller leeg denk ik.) Maar het kreng opent wel de musketons en veiligheidsgespen van d'r halstertouw. Ze kan ook knopen losmaken en de gespen en singelshaken van d'r deken.

Waar het dus op neerkomt is dat ze gewoon nooit vast staat... Vrij nutteloze oefening, ze blijft toch alleen maar vast als het haar uitkomt.

Mijn paar vroeger kon ook alles open krijgen, maakte ook elke keer de staldeur open.
En zijn musketon idd, maar dat heb ik uiteindelijk wel weten op te lossen.
Want het was toch wel vervelend als ik achter aan het bandageren was en hij ervandoor ging. }>
Ik deed aan het einde van het touw een knoop, dan haalde ik het touw door de vastmaakring op de muur en dan het einde met de knoop door de musketon.
Dat kreeg hij niet los. Hij trok dan aan het touwtje maar dan werd het aan het andere eind strakker dus daar was niet zo veel aan.

Nu heb ik mijn paarden ook bijna nooit vast, ik moet het echt als oefening doen zodat ze het wel kunnen.

LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Hoe krijgt mijn paard een musketon los?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 13:57

Kan ik hier filmpjes uploaden? Ik heb een kort fragment van hoe ze gisteren aan haar net stond te trekken :)

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:05

LWDaisy schreef:
Kan ik hier filmpjes uploaden? Ik heb een kort fragment van hoe ze gisteren aan haar net stond te trekken :)

Je kan het YouTube zetten en dan hier.

LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 14:30


MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Hoe krijgt mijn paard een musketon los?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:08

Haha dat valt reuze mee, mijne doet veel gekker met dat ding. _O-

noordje

Berichten: 2224
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Hoe krijgt mijn paard een musketon los?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:21

Dat valt inderdaad heel erg mee. Die ene van mij gaat veel meer tekeer.
Ik ben gelukkig dus niet de enige die ook het hooinet van de grond moet plukken.
Alleen bij die van mij heb ik het hooinet in een plastic bak vastgeklikt met orecies hetzelfde als jij.
De ene x is het de ene kant,de andere x de andere kant.....

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:16

Heb net een schermopname van mijne gemaakt, hier had hij hem al één keer erover. :')


LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 09:35

MirandaFuego schreef:
Heb net een schermopname van mijne gemaakt, hier had hij hem al één keer erover. :')

[ Video ]


Die weet duidelijk hoe het werkt :D

Mijn paard gebruikt haar hoofd ook wel vrij goed. Iets wat ze omgooit, haar etensbak bijvoorbeeld, krijgt ze zo weer recht met haar neus.

Hier blijft het hooinet alweer een paar dagen netjes hangen met haar standaard haak. Flink zo :+

Sanet

Berichten: 7979
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Hoe krijgt mijn paard een musketon los?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:02

Hier werken die karabijnhaken met die draaislotjes prima. Al krijgen ze die heel soms ook los. Maar ik heb van die hooinetkussens die aan 2 plekken vast zitten en dan zit er altijd nog wel 1 vast.

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 12:24

LWDaisy schreef:
MirandaFuego schreef:
Heb net een schermopname van mijne gemaakt, hier had hij hem al één keer erover. :')

[ Video ]


Die weet duidelijk hoe het werkt :D

Mijn paard gebruikt haar hoofd ook wel vrij goed. Iets wat ze omgooit, haar etensbak bijvoorbeeld, krijgt ze zo weer recht met haar neus.

Hier blijft het hooinet alweer een paar dagen netjes hangen met haar standaard haak. Flink zo :+


Haha ja grappig he hoe handig ze zijn.
Mijn ene pony is net eerder klaar met het emmertje voer, dan loopt hij naar de ander om het af te pikken, maar de andere pakt het emmertje dan op en loopt er mee weg! _O-
Ik geef meeste van de tijd nat hooi, ik heb ook wat heel grof hooi en dat geef ik af en toe wat droog van, dat is wat lastiger eruit te krijgen en dan gaan ze er ook meer mee rommelen merk ik.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 12:47

Mijn voorkeur zou sowieso uitgaan naar de karabijn haak met slotje.
Nadat ik een paard gezien heb die de haak over z'n onderkaak had gekregen (van de vastzet-lijnen op een poetsplaats) en als bijrijder van een eigenaar gehoord had dat ze eens een haak door een paards wang gehad heeft, best heel nare dingen.

Nu trekken en sjorren die van jullie er vooral aan ipv ze dat ze er echt met hun mond aanzitten, maar voor mij geen gewone haken meer.