Ik wil zo graag..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Ik wil zo graag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 17:35

Maar ik durf niet :')

Onvoorstelbaar vind ik het van mezelf. Ik durf normaal iedereen te bellen, voor de domste dingen. Op het werk ben ik echt een die-hard: wacht, laat mij maar even bellen. Maar nu..

Ik durf niet :')

En wat durf ik niet? De telefoon op te pakken en de manege te bellen om een les in te plannen.
Vroegah heb ik paard gereden. Ik denk dat ik ongeveer tot mijn 8e ofzo op een manege heb gereden. Daarna hier en daar wat spul gereden, maar nooit meer dan dat.
Op mijn 19e een bijrijdpaard gekregen. Of ja, uit nood gaan bijrijden. Zij kende het wel, maar was jaren niks mee gedaan. Dus ben ik het gaan doen. En daar heb ik een jaar of 4 lekker mee buiten rond getuft. Geen verplichtingen.
En daarna, ben ik gestopt met rijden. Ik had een eigen Shetlander gekregen, en daar wilde ik gewoon geen extra paard meer bij rijden. Ik wilde de tijd voor mijn eigen pony's.
Afgelopen jaar is daar een eind aan gekomen, mijn eigen pony's. En ik wil weer terug in de paarden. Heel graag. Ik heb een super lieve vriendin waar ik altijd bij terecht kan, maar ze woont zo ver weg.
Een verzorg/bijrijpaard is niet echt een optie (meer). Iets met 2 jonge kinderen en geen vaste verplichtingen meer aan kunnen/willen gaan voor eerst. Dus ik dacht, dan ga ik naar een manege. Ik.. nu 30 jaar..

Zoon van eigenaresse geappt, ken die jongen omdat ik altijd mijn mest daar bracht. Hij zegt: bel mijn moeder maar even, dan kan je wat inplannen.

Eerst kwam het er niet van, want het was allemaal nog te chaotisch en te druk. Maar nu durf ik gewoon niet meer!
Bang dat ik niet meer kan rijden, bang om weer in een clubje samen te moeten gaan lessen. For that matter ook bang om alleen te moeten gaan rijden en het niet meer te kunnen..

Help :')
Denk dat ik eigenlijk gewoon een schop onder mijn kont nodig hebt. En wat werkt er beter dan een berg bokkers..
Maar ik ben zo bang dat ik het niet meer kan. Of niet goed genoeg meer kan. Of.. of.. of..

Maflinger_S

Re: Ik wil zo graag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:39

Goedzo, hier is een schop onder je kont!

Paardrijden is net als fietsen: je verleert het niet. Dat weet ik uit eigen ervaring nadat ik na 20 jaar niet gereden te hebben weer ben begonnen.

Nog een tip: begin, als dat kan op de manege waar je wilt gaan rijden, met één of meer privélessen om er weer een beetje in te komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:41

Ga even gebukt staan svp: SCHOP!!!

*\%/*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:44

Leuk toch..
Lekker bellen, afspraakje maken en je verheugen op een les.

Go girl....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:45

Schop! Gewoon doen. Als je het gedaan hebt ben je zo blij dat je het gedaan hebt.

Als je bang bent voor moeilijk vragen, dan noteer je alvast wat dingen die ze eventueel van je nodig kunnen hebben.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:46

YES, YOU CAN ! :D
* SCHOP *

Paardrijden verleer je niet. Gewoon bellen en gaan !

Veel plezier alvast !

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:55

Nu mijn 2 paarden beide met pensioen staan wilde ik ook maar eens wat lessen meepakken op de manege. Mijn 1e kennismakingsles is aankomende donderdag! Nu jij nog, hup hup TS! :-D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 17:59

Ik heb gebeld.. en de voicemail ingesproken..
Dankjulliewel. Nu bidden dat ik het door durf te zetten allemaal :Y)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:59

Pluttersput schreef:
Ik heb gebeld.. en de voicemail ingesproken..
Dankjulliewel. Nu bidden dat ik het door durf te zetten allemaal :Y)

JAAAAAAAAA! *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:04

Spannend! En wat goed dat je het gewoon gedaan hebt :D

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:06

Stoer mens!
Veel plezier

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:22

Yes!!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:26

+:)+ Have fun !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:41

Idd gewoon wat privélesjes plannen, dan zullen er niet veel mensen op je vingers kijken. :D
Verleren doe je het niet, misschien ben je alleen wat roestig. :P
Na een paar lessen heb je het gevoel zo weer te pakken!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:42

Veel plezier!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:03

Goed dat je hebt gebeld! Je gaat geen spijt krijgen hoor. Mijn moeder ging rond 38 jaar ook weer paardrijden. Ook na enkel manege ervaring toen ze jong was, later wat verzorgpony’s maar daarna ontzettend lang helemaal niks meer. Bij haar ging het zo kriebelen dat ze twee jaar later (toen mijn broertje ook wat ouder werd) zelf een paard kocht met mij :+ die hebben we nu 10 jaar later nog :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:10

Zalig. *\o/*

Ik ben net ook weer begonnen na 12 jaar niet meer te rijden en na al die jaren dat ik mijn eigen paard had, nu weer gewone manègelessen. Net voor de tweede keer geweest, en idd je verleert het niet, behalve de fijne kneepjes wat.

Ik heb er enorm van genoten alleszins, alleen een pijnlijke kont en stijf achteraf, maar dat neem ik voor lief. :+

Veel plezier en succes!

Ps ik ben 38 dus nog wat ouder dan jij ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 20:14

Bedankt voor jullie positieve berichten!
Ze heeft me geprobeerd terug te bellen, maar toen was ik net aan het bellen. Heb nog eens gebeld en nog een keertje ingesproken. Ooit zullen we elkaar wel aan de lijn krijgen.
Ik vind het nu ineens op een ander niveau spannend, de bel-spanning is er gelukkig van af nu :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:36

Joh, bij ons op de manege zoveel herintreders of absolute beginners. Gewoon weer gaan doen en dan komt de rest vanzelf. Of niet en dan weet je dat ook maar weer. :D

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:56

Oh ik herken het helemaal :D alleen had ik nog niet zoveel rij ervaring. Uiteindelijk toch de stap genomen en inmiddels rij ik alweer een tijdje in een super gezellige groep met allemaal hetzelfde niveau. Ik ben heel blij dat ik die stap uiteindelijk toch genomen had.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 21:13

Het is geregeld!
Volgende week vrijdag rijd ik een beginnersles voor volwassenen mee. En dan gaan ze kijken waar ik het beste thuis pas. Beginners of gevorderden. En dan van daaruit verder.
Ik vind het zo waanzinnig spannend! Van de week maar even bij de decathlon op zoek naar chaps... kan ik gewoon in een spijkerbroek aankomen? Of moet ik echt een rijbroek hebben denken jullie?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:20

*\o/*

Een spijkerbroek kan wel, maar dan moet je even opletten met de naden aan de binnenkant. Dat kan gaan schuren langs de zweetbladen en dat is niet fijn. Als je een skinny jeans hebt gaat dat al beter. Bij Decathlon hebben ze ook rijbroeken, vanaf 14,99 zag ik.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 21:31

Misschien maar een heel outfitje scoren dan.. loop ik tenminste niet echt voor banketstaaf :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:34

Pluttersput schreef:
Het is geregeld!
Volgende week vrijdag rijd ik een beginnersles voor volwassenen mee. En dan gaan ze kijken waar ik het beste thuis pas. Beginners of gevorderden. En dan van daaruit verder.
Ik vind het zo waanzinnig spannend! Van de week maar even bij de decathlon op zoek naar chaps... kan ik gewoon in een spijkerbroek aankomen? Of moet ik echt een rijbroek hebben denken jullie?

Je kan prima met een spijkerbroek en chaps rijden al merk ik wel dat je met een rijbroek net iets meer grip hebt. Heb je een gangbare maat, haal bij een niet-zo-dure-shop een simpele rijbroek die je lekker zit.

Gewoon doen, lekker bezig gaan en je zal merken dat je het zo weer onder de knie hebt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:37

Let op met je schoenen. Jodhpurs met een hakje of een andere schoen met een hakje zijn prima. Ga maar niet op je gympies (sneakers heten die dingen tegenwoordig :D) en vooral: draag een goed passende cap.