Betrouwbare paardenhandelaren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_equi

Betrouwbare paardenhandelaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 11:09

Hai, in deze topic zou ik graag advies en tips krijgen, ik ga namelijk binnenkort een paard kopen maar dit is best wel spannend omdat je vaak enge verhalen hoort dat paarden een spuitje kregen om rustig te zijn, enz enz. Kennen jullie handelaren of iemand die jonge paarden van 4-10 jaar verkoopt die springfokt zijn en rond de 5000/6000 zitten, het paard hoeft alleen de basis te kennen (net zadelmak). Ik had wel gehoord van [naam] maar ik las er wel nare dingen over maar weet niet of het klopt ik ken ze zelf niet.
Ik hoop graag op tips en advies!!
Laatst bijgewerkt door balance op 05-02-20 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd; geen ervaring uit eigen hand

Absolem

Re: Betrouwbare paardenhandelaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:12

Paard kopen moet sowieso nooit alleen doen . Al helemaal niet bij je eerste . Neem een ervaren persoon mee . Ook vanwege je eigen roze bril .

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:14

Je moet gewoon altijd zelf je ogen openhouden :)
Neem iemand mee met veel kennis over paarden. Vraag alles wat je kan over het paard en pas op voor ontwijkende antwoorden. Let er vooral op wat er niet wordt verteld over het paard. Ga meerdere keren kijken bij het paard. Etc.
Laat altijd keuren door een onafhankelijke/eigen dierenarts!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:26

Er is geen betrouwbare paardenhandelaar.

Simpelweg vanwege het woord handel. De dieren die ze hebben staan er vaak maar kort, reageren soms anders dan normaal vanwege de nieuwe omgeving en een handelaar kan ook niet door een paard heen kijken en weten of er iets mis mee is. Elke dag dat een paard langer bij de handelaar staat kost 'ie geld.

Als je zoekt naar een paard in een normale prijscategorie is dit de orde van de dag.

Daarom: altijd laten keuren, zowel klinisch als rontgenologisch. En houd er rekening mee dat een paard wat gewend raakt aan zijn nieuwe omgeving en baas opeens niet persé meer het schuchtere paard hoeft te zijn maar kan veranderen in een uitgesproken paard met een eigen mening.
Laatst bijgewerkt door upendo op 04-02-20 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:27

Van elke handelaar zijn positieve en negatieve verhalen te vinden . Weten wat je zoekt, budget en een portie gezond verstand, geen zelfoverschatting , niet vallen voor het lieve koppie en rondom laten keuren. En neem mensen met verstand er van mee. Dus hier meteen met een naam aankomen en er een negatieve lading aanhangen is ook niet zo netjes.

Jor1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:36

Neem inderdaad iemand mee die verstand van paarden heeft en laat hem keuren door een goede dierenarts. Zoals hierboven al aangegeven wordt er zijn over elke handelaar wel positieve en negatieve verhalen te vinden. Maar onderschat de gewone particulier niet!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:12

Ik verplaats dit naar paarden praat, daar past het beter.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:29

Jor1988 schreef:
Neem inderdaad iemand mee die verstand van paarden heeft en laat hem keuren door een goede dierenarts. Zoals hierboven al aangegeven wordt er zijn over elke handelaar wel positieve en negatieve verhalen te vinden. Maar onderschat de gewone particulier niet!

Dit dus.

En denk na: als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat het ook. Paarden zijn duur tegenwoordig, blijf dat in je achterhoofd houden.

4000/5000 euro voor een springgefokte, licht aangereden jonkie is niet veel geld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:49

M_equi schreef:
Hai, in deze topic zou ik graag advies en tips krijgen, ik ga namelijk binnenkort een paard kopen maar dit is best wel spannend omdat je vaak enge verhalen hoort dat paarden een spuitje kregen om rustig te zijn, enz enz. Kennen jullie handelaren of iemand die jonge paarden van 4-10 jaar verkoopt die springfokt zijn en rond de 5000/6000 zitten, het paard hoeft alleen de basis te kennen (net zadelmak). Ik had wel gehoord van hs meijer maar ik las er wel nare dingen over maar weet niet of het klopt ik ken ze zelf niet.
Ik hoop graag op tips en advies!!

Inmiddels al veel adviezen gegeven , of wilde je specifiek slechte verhalen horen over deze stal. Ik ken ze niet maar een vriendin heeft er jaren geleden een paard gekocht en die doet het prima. Het is niet zo’n grote handelsstal blijkbaar dus vind het wel apart dat je juist zo eentje benoemd, er zijn er namelijk heel veel dus ga maar eens zoeken. Genoeg keus op het net.
Of het moet zo zijn dat je er via dit topic achter wil komen hoe een bepaalde stal werkt omdat je er al een slechte ervaring mee hebt, kan ook nog.