Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EvelienKiss schreef:Voordat ik mijn paard kocht (ruim tien jaar geleden) heb ik een basiscursus Paardenhouderij gedaan. Daar kwamen de belangrijkste onderwerpen ter sprake: gezondheid, voeding, stalmanagement, etc. Het besloeg ongeveer zes tot tien avonden geloof ik. Het gaf mij voldoende zelfvertrouwen om een paard aan te schaffen. Zo'n cursus leert je met name de zaken waarop je moet letten en welke signalen belangrijk zijn.
Google maar eens op de het onderwerp, er bestaan diverse (online) cursussen hiervoor. Voorbeeld:
https://nhi-equi.nl/cursussen/basiscurs ... nhouderij/
Alfi2010 schreef:Eens informeren naar een verzorgpony bij een particulier die je dan de kneepjes van het "vak" kan leren? Of eens een weekje kamperen op een boerderij waar ze ook verzorgpony's hebben en les geven in de omgang met pony's? Een soort van boot-camp voor volwassenen? Niet dat je de ervaring in een week krijgt maar je krijgt wel tips en trucs om mee verder te kunnen. En verder zorgen dat als je eenmaal een pony neemt je kan terug vallen op mensen met kennis en ervaring.