Konikpaarden september 2019

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Reverie

Konikpaarden september 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 12:24

Ik ben al op enkele ITTP topics gestuit over de Konikpaarden in de Oostvaardersplassen, die prachtig zijn om te fotograferen. In september ben ik op uitstap geweest naar de Konikpaarden in de Oostvaardersvelden. Ik moest toen ook een zadel ophalen in de regio Friesland dus dacht ik om het combineren. Wat een ervaring!

De eerste avond heb ik geen 1 paard gevonden... Wel een ree! Die tot mijn grote verbazing helemaal niet bang was. Ik was toen wel heel erg teleurgesteld, want ik kwam eigenlijk voor de paarden.

Afbeelding

De tweede ochtend had ik ze pas heel laat gevonden, het mooiste licht was toen al weg. Maar ik heb wel een paar leuke beelden kunnen trekken.

Afbeelding

Afbeelding

De tweede avond stonden de paarden veel te ver weg, en kon ik er niet bij. De laatste ochtend, toen ik eigenlijk niet van plan was om nog foto's te gaan trekken ben ik toch nog eens langs geweest. De kudde op het andere deel stond toen vlakbij de ingang, ik was dolgelukkig en daar kwamen dan deze leuke foto's van de veulens uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hoewel dit allemaal mooie plaatjes zijn, heb ik ondertussen al foto's gezien van de paarden vol met van die klittenbollen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat paarden in het wild vol klittenbollen van distels leven? Telkens als ze dan vliegen moeten wegslaan, slaan ze zich eigenlijk met zo een start vol stekkende bollen. Ik was deze zomer aangenaam verrast van hoe de paardjes er bij liepen, want het was helemaal niet zo slecht als ik had vernomen. Maar die distelbollen blijven maar opstapelen. Ik voel me er ondertussen wel wat dubbel bij om nog eens terug te gaan.

xMyrnavG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:19

Wauw wat een prachtige sfeer heb je in je foto’s! Heel mooi om te zien en fijn dat je toch nog geluk has! :)

primera

Re: Konikpaarden september 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:02

Echt hele mooie foto's

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:06

zo mooi! <3

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:24

Gave foto's!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:07

Wauw wat een prachtige en vooral sfeervolle foto's <3
Hoewel die distel bollen wel minder zijn vind ik het wel fijn om ook eens zulke mooie platen van goed uitziende dieren te zien ipv alleen het slechte.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:04

Prachtige foto's! <3