Sometimes loving means letting go...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kristy1998x

Sometimes loving means letting go...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 12:57

Sometimes loving means letting go :(:)

Afbeelding

Helaas gaat niet altijd alles zoals gepland, 2019 was dan voor mij ook het jaar van afscheid.

Begin 2019 in het bezit gekomen van een 21 jarige shetlanderhengst. Om een heel verhaal kort te houden, oude eigenaresse haar man was overleden en kon ivm haar leeftijd niet meer voor de pony zorgen. Browny, zijn naam, kende vrij weinig. Halster was hij ook totaal niet bekend mee. Hij stond op een uurtje fiets afstand. Elke dag ben ik heen en weer geweest om hem aan dingen te laten wennen, voordat hij definitief met mij mee zou gaan. Met 2 weekjes was halster geen onbekend eng paardetend monster meer. Met ruim 4 weken kon ik hem overal aanraken, poetsen en was er een degelijk begin in het grondwerk. Dan na een ruime maand eindelijk de dag van de verhuizing. Stel je voor, een kleine shetlander in zo'n grote parados, gek genoeg ging het laden beter dan verwacht. Het was ongeveer +/- 20 minuten rijden, eerst wat onrustig aan het draaien maar later fijn op rust gestaan. Eenmaal aangemomen fijn op de weide gezet. Browny heeft 21 jaar lang alleen gestaan dus vond de paarden die in de weides rondom hem stonden erg intressant. Zijn maatje zou echter 2 weken later arriveren. Fijn wat dagen de tijd gegeven om te wennen en daarna het grondwerk weer fijn herpakt en de omgeving samen verkend. Helaas een paar weken later is zijn gedrag totaal omgeslagen na een flinke onweersbui. Browny werd agressief, dit leidde tot een gerichte aanval waarin ik letterlijk doormiddel van mijn arm naar de grond toe ben getrokken en daarna een gerichte trap naar mijn hoofd, welke gelukkig net mis was, toe gekregen. Dat werd dus een middagje spoedeisende hulp. Uitkomst: zwaargekneusde arm, met een ei van hier tot tokio, een tetanusprik en ontstekingsremmers. Het kon zo niet langer, het was niet meer verantwoord. Hij stond in een wandelgebied, stel hij grijpt een ander... dat risico wil je niet lopen, en om nou met zo'n paardje op leeftijd nog helemaal te gaan dokteren zagen we ook niet zitten. Daar maak je geen van beiden blij mee. De keuze was hard maar simpel, inslapen. We hebben kort van elkaar genoten maar de momenten die we gehad hebben, los van de aanval, waren leuk. Zijn weidemaatje dat 2 weken later gekomen is heb ik 6 maanden bij mij gehad maar uiteindelijk verkocht omdat ik merkte dat hij meer genoot van het rijden en de aandacht van kleine kinderen. Dit gunde ik hem.
[MD] Tarieven inslapen paard Overijssel

In de tussentijd na een lange zoektocht van 3 jaar eindelijk mijn oude verzorgpaard terug gevonden. Een paard met een erg speciaal plekje in mijn hart. Eigenaar kon hem wegens scheiding en financiële redenen niet meer bieden wat hij nodig had. Zo gezegd en gedaan is hij bij mij terecht gekomen. Na 3 jaar zoeken kon ik mijn maatje weer in mijn armen sluiten. We hebben fijn een jaar van elkaar genoten, met veel mooie momenten, maar helaas ook veel downs. Het is en blijft een gecompliceerd paard. Sensibel in de omgang en erg groen onder het zadel. Er zit veel werk in, maar ik hou altijd wel van een uitdaging. Ik was immers bekend met dit paard en wist waar ik aan begon. Na flink wat tijd tot de conclusie gekomen dat door de aanval van Browny ik een stuk voorzichtiger geworden ben. Niet zo zeer bang, maar voorzichtig. Kado (bijnaam Calimero) reageerde hier flink op en maakte er in sommige situaties erg gebruik van, wat voor beide kanten averechts werkte. Daarna volgden de twijfels, en nog meer twijfels. En weer proberen, weer 10 stappen achteruit, weer twijfels. Uiteindelijk in zijn voordeel gekozen om opzoek te gaan naar een goed thuis bij iemand die hem de stabiliteit geeft die hij nodig heeft. Na flink wat tijd verder een super fijne plek gevonden. Gezien ik niet geheel afstand van hem kan doen en niet weer die onzekerheid wil mee maken die ik de afgelopen 3 jaar gehad heb besloten voor een gerechtelijke bruikleenovereenkomst. Hij staat relatief dichtbij huis, +/- 40min, dus af en toe om de deur komen is zo gedaan. Tot nu toe gaat alles goed en zijn ze alweer fijn aan het trainen onder het zadel.

Omdat dit voor mij een hele moeilijke keuze is geweest, en nogsteeds is, heb ik een shoot geboekt bij Nikki de Kerf Fotografie. Merendeels omdat ze alles zo mooi kan vastleggen en de fijne sfeer tijdens haar shoots. Het resultaat heeft een kleine 2 weekjes op zich laten wachten en is zonder twijfel te zeggen PRACHTIG <3. Van de shoot mogen er 3 foto's op grote resolutie ontvangen worden om op oa canvas te laten bedrukken, mooi voor in ons nieuwe huis. Echter is deze keuze erg moeilijk. Vandaar dat ik de foto's ook nummer, wie weet geeft jullie hulp hierin een doorslag. Bij deze de foto's van de prachtige afscheidsshoot bij Nikki de Kerf:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Ondanks dat mijn vriend niet zo'n grote paardenman is, los van zijn intresse in paarden, toch samen op de foto geweest 8-).
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Ik wil bij deze in het speciaal Nikki de Kerf Fotografie bedanken voor deze onbeschrijflijke foto's en de fijne sfeer tijdens de shoot. Telkens als ik de foto's zie moet ik weer een traan wegpikken. Jullie bedankt voor het lezen van deze grote lap met tekst. Hopen dat 2020 een wat beter jaar mag gaan worden op paardengebied.

<3
Op alle foto's rust copyright en mogen niet zonder toestemming van Nikki de Kerf Fotografie voor persoonlijke of commerciële doeleinden gebruikt worden.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 31-01-20 13:30, in het totaal 5 keer bewerkt

BigOne

Re: Sometimes loving means letting go, fotoshoot bij Nikki de Ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:01

De laatste foto vind ik het allermooist.

smileydees

Re: Sometimes loving means letting go...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:15

Nr 3 of 11 zou ik zeggen. Ik hou ook zo van Nikki's foto's. Ik haal ze er 9 van de 10 x uit als ze in uitgelicht staan hahaha. Moeilijke maar dappere keuzes heb je gemaakt. Je mag trots op jezelf zijn; gehandeld in het belang van de dieren! Sterkte!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 21:02

bigone schreef:
De laatste foto vind ik het allermooist.

Magische sfeer heeft deze inderdaad, spreekt mij ook wel erg aan. Word dan wel een langwerpige canvas ipv een rechthoekige :).

smileydees schreef:
Nr 3 of 11 zou ik zeggen. Ik hou ook zo van Nikki&#39;s foto&#39;s. Ik haal ze er 9 van de 10 x uit als ze in uitgelicht staan hahaha. Moeilijke maar dappere keuzes heb je gemaakt. Je mag trots op jezelf zijn; gehandeld in het belang van de dieren! Sterkte!

Lief, heel erg bedankt. Hun welzijn gaat voor, ondanks dat het vreselijk moeilijk is. Haar foto&#39;s zijn echt prachtig inderdaad. Nummer 3 vind ik ook wel erg leuk, het contact samen. Maar dan zit ik weer te twijfelen of ik niet die met mijn vriend er bij op wil. Hij gaf ergens ook best veel om alle paarden en uit zich er niet veel over, hij wil er zijn voor mij. Maarja je eigen gevoel daardoor aan de kant zetten is ook niet de bedoeling, dus voor hem eventueel wek leuk om die in de woonkamer te hangen. Niet verwacht dat de foto keuzes zo lastig zou zijn, ze zijn allemaal zo <3 <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:32

Foto 11. Daar heeft ie een hele aansprekende blik en de uitsnede is ook al gewoon goed.

Je hebt het trouwens wel voor je kiezen gekregen met je paardenbeesten. Dat was geen makkelijk jaar.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 01:41

Heftig jaartje 2019!. Maar wat een prachtige foto's! Ik vindt 2,3 of 5 erg mooi!.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:07

11 is prachtig, kleuren mooi bij elkaar dus is ook niet te druk op een muur. Erg gave fotos.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 16:49

Tenno7 schreef:
Heftig jaartje 2019!. Maar wat een prachtige foto's! Ik vindt 2,3 of 5 erg mooi!.

Maflinger_S schreef:
Foto 11. Daar heeft ie een hele aansprekende blik en de uitsnede is ook al gewoon goed.

Je hebt het trouwens wel voor je kiezen gekregen met je paardenbeesten. Dat was geen makkelijk jaar.

Het is zeker geen fijn jaar geweest inderdaad, hopen dat het dit jaar allemaal wat fijner verloopt.
Morgen word er iniedergeval een erg mooi vooruitzicht gebracht **\O/**.
Ik vind foto 11 zelf ook wel aansprekend maar dan zou ik toch liever voor 10 gaan,
daar geeft zijn hoofdje echt zijn ondeugende karakter weer. Al spreken zijn ogen inderdaad wat meer op foto 11.

noox schreef:
11 is prachtig, kleuren mooi bij elkaar dus is ook niet te druk op een muur. Erg gave fotos.

Ik vind persoonlijk de andere foto's niet zo heel druk gekleurd, maar ik snap wat je bedoelt.
Het heeft een wat fijnere sfeer. Ik zit zelf heel erg te twijfelen tussen foto 3, 5, 8 of 10.
Het is dat je er maar 3 mag kiezen. Maar goed ook, anders hangt het hele huis er vol mee haha <<).

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:14

5, 8 en 12 vind ik echt heel mooi! <3

Daarnaast, wat een verhaal. Moeilijke keuzes heb je voor gestaan. Fijn dat je nog lekker langs kan gaan en kan volgen.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 10:04

hoikimmmy schreef:
5, 8 en 12 vind ik echt heel mooi! <3

Daarnaast, wat een verhaal. Moeilijke keuzes heb je voor gestaan. Fijn dat je nog lekker langs kan gaan en kan volgen.

Dat is het fijnste inderdaad, en als het moet kan en mag hij altijd terugkomen <3

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:54

Wat een ontzettend goed besluit heb je voor beide durven nemen ! Dat is liefde voor je dier.
Mooie foto's ook :)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 20:21

Mondy schreef:
Wat een ontzettend goed besluit heb je voor beide durven nemen ! Dat is liefde voor je dier.
Mooie foto's ook :)

Dankje voor je fijne woorden <3 De foto's zijn echt prachtig geworden!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 03:01

De keuze is inmiddels gevallen op 3, 5 en 10. Ookal zou ik ze nogsteeds het liefst allemaal op canvas laten bedrukken *-:) O:)