Ik ben al een tijdje op zoektocht naar mijn eerste paard. Is toch een lastigere klus dan gedacht. Laatst nog van een paard gevallen tijdens een bezichtiging, lichte hersenschudding aan overgehouden

Maar goed, wij hebben nu een paard (eigenlijk pony 1.55) op het oog dat wat ouder is dan op ons wensenlijstje stond, maar verder wel goed in het plaatje past. Ik ben 1.62 klein en heb daarnaast kleine benen, daarom zijn we opzoek naar een grote E-pony of een klein paard. Deze pony wordt bijna 12 jaar en is mijn ogen aan de "oude kant" of beledig ik daar mensen mee

Ik wil graag dressuurmatig met hem gaan rijden en moet in de B gaan starten. Wel heeft deze pony al gelopen in het ZZ-Zwaar tussen de paarden, dus ik hoop dat we er wat vlotter doorheen gaan en ik veel van hem kan leren. Wel besef ik me dat dit paard waarschijnlijk niet meer door te verkopen valt, aangezien hij steeds ouder wordt en hij bij mij met pensioen zal gaan.
Zijn er mensen die ervaring en of een sterke mening hebben over de leeftijd van het paard bij aankoop? Is het een goed idee om een 12-jarige te kopen wanneer je nog in de sport wilt starten?
Ik heb al wat kennissen gevraagd naar hun mening, maar krijg best veel verschillende antwoorden terug, dus ben erg benieuwd naar anderen..