Paard moet op rust, maar verveeld zich enorm!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jeromyxx

Paard moet op rust, maar verveeld zich enorm!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 02:04

Hallo!

Ik wist even geen duidelijke titel.

Maar mijn paard staat op rust vanwege een blessure. We weten nog niet wat er aan de hand is. Er is een dierenarts naar wezen kijken maar kon het zo ook niet zeggen en ze moest 2 weken rusten en als er geen verbetering komt moet ze naar de praktijk. En dinsdag gaan we naar de praktijk. Maar daar open ik deze topic niet voor.

Nu mijn paard op rust staat, staat ze overdag alleen in de buitenbak.Omdat mijn paard erg jaagt en de dierenarts vond het een goede oplossing, ze staat met een hele grote bak hooi maar ik en mijn stalgenoten denken heel erg dat ze zich verveeld wat ook logisch is natuurlijk.

Weet iemand leuke spelletjes wat je paard goed aan het denken zet en waarbij ze niet fanatiek hoeft te bewegen? Ze kan gewoon stappen maar daar blijft het ook bij.

alice0cullen

Re: Paard moet op rust, maar verveeld zich enorm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 03:20

Weet niet wat de blessure is maar kun je niet wat gaan wandelen of dressuur aan de hand wat rekken en strekken, ligt natuurlijk aan blessure wat je echt kunt doen. Wat vrijheidsdressuur of gewoon poetsen en tutten.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 04:29

Clicker training? Leren flehmen, voetje geven, schudden etc. Etc.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 06:00

Krijgt ze in de bak onbeperkt hooi?

Dat is het allerbelangrijkste voor het paard,

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 07:01

Zolang er onbeperkt hooi is, evt vanuit een slowfeeder zodat ze er extra lang mee bezig is zal het toch wel meevallen met de verveling.
Tuurlijk is het voor je paard leuker om in de groep te staan maar ze mag dus nog steeds gewoon lekker naar buiten.

Waaruit maak je op dat ze zich verveelt?
Jullie denken het maar laat ze ook echt bepaald gedrag zien ?

Ik zou er niet teveel aandacht aan schenken, die 2 weken zijn voorbij voor je het weet.
Af en toe een poetsbeurt en evt wat grondwerk.

Evt kun je is kijken op de Facebook pagina van hersenwerk voor paarden voor wat leuke ideeën voor wat mentale uitdaging

jeromyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 19:13

bcd94 schreef:
Zolang er onbeperkt hooi is, evt vanuit een slowfeeder zodat ze er extra lang mee bezig is zal het toch wel meevallen met de verveling.
Tuurlijk is het voor je paard leuker om in de groep te staan maar ze mag dus nog steeds gewoon lekker naar buiten.

Waaruit maak je op dat ze zich verveelt?
Jullie denken het maar laat ze ook echt bepaald gedrag zien ?

Ik zou er niet teveel aandacht aan schenken, die 2 weken zijn voorbij voor je het weet.
Af en toe een poetsbeurt en evt wat grondwerk.

Evt kun je is kijken op de Facebook pagina van hersenwerk voor paarden voor wat leuke ideeën voor wat mentale uitdaging

ja ze krijgt onbeperkt hooi , maar ze staat altijd bij de poort als er iemand is en ze kijkt heel suf en ze is niet ziek ik meet haar temperatuur ook als ze zo suf is maar dit is altijd goed. terwijl ze eerst heel actief was nu is ze kreupel dus snap ik dat ze rustiger staat .Maar als iemand haar aandacht geeft leeft ze weer helemaal op. En als ik wil kijken of er verbetering is word ze ook weer helemaal actief aan de longeerlijn. Ik merk gewoon dat ze iets mist en ik vind het zelf ook een fijner idee dat ik nog gewoon met mijn paard iets doe. Ik kom gewoon elke dag naar stal maar ik krijg nu het idee dat ik haar iets te kort doe.

Bedankt voor de tip ik zal eens op Facebook kijken :)